JM besøg i dag 37+3 - Hun er hoppet op

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. september 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Der gik ca. 3 år inden mit bækken stoppede med at knække hver gang jeg rejste mig op, men tror bestemt det havde hjulpet mig at jeg havde tabt mig fra starten af og ikke først da hun var 4 

En ting er helt sikker, jeg bliver ikke en af dem der går lange ture for at få bassen ud, det gjorde jeg med Silje og det eneste det gjorde var at jeg ingen energi havde til fødslen, så min plan er at lige så snart jeg mærker de første veer, så indtager jeg sengen eller sofaen og slapper så meget af som jeg nu kan

Wow det var lang tid!! Puha! Håber du passer godt på dig selv denne gang så!

Og ved du hvad, det er da også den bedste idé. Synes alligevel man læser de fleste steder, at det er ammestuesnak at de der lange gåture kan sætte gang i det.. Jeg bliver helt stresset når jeg er træt, fordi jeg tænker: "Fuck hvad så hvis jeg skulle føde nu, det orker jeg da ikke". Hehe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Nej nej, det var bare en forkortet forklaring SKal ringe til FG som ringer efter den, fordi falck ikke rigtig tager det for gode varer, hvis man ringer selv. Min JM fortalte sådan en liggende transport koster dem mange tusinde kroner :O

Jamen jeg har samme tanke nu! Nu tænker jeg sådan.. Okay, hvis min kæreste er med vil jeg gerne ud, eller min mor. For så kan de jo forklare folk hvad der sker og hjælpe. Men alene??? Uha

Årh på den måde... Hehe... 

Jeg må indrømme jeg tager ikke ud før jeg har født... Jo jeg tager da selvfølgelig til jordemoder når jeg skal det... Men ellers hygger jeg bare herhjemme indtil jeg har født...  Er en stor pivskid når det kommer til det at være tæt på termin... 

Sådan var jeg slet ikke da jeg ventede Julie da det var gået igang... 

Anmeld

14. september 2011

Sof

Frøken J. skriver:

Wow det var lang tid!! Puha! Håber du passer godt på dig selv denne gang så!

Og ved du hvad, det er da også den bedste idé. Synes alligevel man læser de fleste steder, at det er ammestuesnak at de der lange gåture kan sætte gang i det.. Jeg bliver helt stresset når jeg er træt, fordi jeg tænker: "Fuck hvad så hvis jeg skulle føde nu, det orker jeg da ikke". Hehe

Ja, det var rigtig lang tid, men fødslen var også med til at gøre det. Hun stod skævt og endte i et ret hårdt akut kejsersnit hvor en mandlig sygeplejerske måtte "kaste" sig ned over min mave for at lave den sidste presseve fordi hun sad for godt fast, så tror bestemt også det havde noget at sige.

Men denne gang har jeg heldigvis ikke taget så meget på som sidst og jeg har ingen gener, udover mine blødninger som jo er fredlige nok, så jeg regner med at jeg er fit for fight med det samme bagefter 

Ja, det er den absolut bedste idé og jeg må indrømme at jeg fortryder at jeg ikke gjorde det med Silje, men af skade bliver man klog

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Årh på den måde... Hehe... 

Jeg må indrømme jeg tager ikke ud før jeg har født... Jo jeg tager da selvfølgelig til jordemoder når jeg skal det... Men ellers hygger jeg bare herhjemme indtil jeg har født...  Er en stor pivskid når det kommer til det at være tæt på termin... 

Sådan var jeg slet ikke da jeg ventede Julie da det var gået igang... 

Jeg kan godt være tilbøjelig til at have det på samme måde. Jeg ved alligevel ikke hvor jeg skulle tage hen Men kedr mig nu lidt herhjemme. Og er hele tiden sulten

Anmeld

14. september 2011

Mira0911

Frøken J. skriver:

Jeg kan godt være tilbøjelig til at have det på samme måde. Jeg ved alligevel ikke hvor jeg skulle tage hen Men kedr mig nu lidt herhjemme. Og er hele tiden sulten

Hehe så må du igang med at spise noget... 

Anmeld

14. september 2011

Moms

Mira0911 skriver:

Det er nogle værre tøser vi har i vores maver... Kan læse mig frem til at i dit område skal man selv ringe efter liggende transport... 

Jeg skal ringe til fødegangen først og så bestiller de en liggende transport til mig... Fik strenge ordre på at det må jeg absolut ikke selv ringe efter... 

Jeg har det selv på samme måde som dig... Synes ikke det er fedt at stå i et supermarked eller et andet sted og hvis vandet så går... Synes også selv det vil være noget så pinligt... 

Når folk ser maven, så er de godt klar over hvad der sker... 

Jeg er slet ikke med ude og handle mere, der er jeg sq en pivskid... 

Anmeld

14. september 2011

chael

Frøken J. skriver:

Bare lige en fortælling fra mit spændende gravide liv. NOT! Ej Var lige til JM nu her.. Fandme om ikke den lille er "hoppet op" igen! Hun stod fast for 2 uger siden, men no no. Men JM sagde, at det var meget normalt og ikke havde nogen betydning for, hvornår jeg føder, at hun ikke stod fast længere. Det eneste var, at hvis vandet går i én stor skylle, så skal jeg lægge mig ned, uanset hvor jeg er, og ringe efter en liggende transport fra Falck. Arj hvor jeg synes det er træls! Forestiller mig allerede det EKSTREMT ydmygende i at stå midt i bussen eller i Rema og det så siger "Plask". Ikke nok med jeg i forvejen ville synes det var pinligt vandet gik sådan et sted, så skal jeg tilmed ligge mig ned... Oh no! Men ok, som vi snakkede om.. Det er ret sjældent at vandet går på dén måde, og ofte har man forvarsel med veer først. But still!

Bortset fra det var det jo fino fino.. Mit blodtryk var for højt, men i og med jeg allerede går til check på Svangerambulatoriet og min urin var fin, så var det ikke noget hun ville gøre yderligere ved.. Er enig i hendes vurdering - jeg har det jo fint nok

Og så kan hun SLET ikke få det til at passe, at den lille skulle have vejet 3000 gram da jeg var 35+3. Self. er et skøn et skøn, men hun siger, at enten skjuler babyen sig meget godt, ellers er det helt skævt. Hun mener selv ,at den lille vejede 3200 i dag. Så stadig i den gode ende, men ikke overdrevet. Hun har bedt mig sige til jordemoderen, når jeg har født, at hun skal ligge en besked til hende om min babys vægt og længde, for hun er lidt nysgerrig over udfaldet

Det var bare lige dagens nedturs-update. Kom nu ned med det hoved igen, din lille ballademager!

Her der er baby også hoppet op igen

Da jeg var til jordemoder i 35+6, der stod hovedet fast. Og igår, da jeg var 37+6, der stod det ikke fast.

Den lille er skønnet til at veje 3000g. Men jeg får heller ikke så forfærdeligt store børn. Min søn vejede ved fødslen 38+1, nemlig kun 2900g.

Så jeg er spændt på at se hvad denne lille spirrevip kommer til at veje

Men baby ligger og skruer godt nede i bækkenet og det sagde de var et godt tegn

SÅ nu må vi se, med kun 14 dage til termin, så kan det jo ske når som helst

*Camilla 38+0

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Sof skriver:

Ja, det var rigtig lang tid, men fødslen var også med til at gøre det. Hun stod skævt og endte i et ret hårdt akut kejsersnit hvor en mandlig sygeplejerske måtte "kaste" sig ned over min mave for at lave den sidste presseve fordi hun sad for godt fast, så tror bestemt også det havde noget at sige.

Men denne gang har jeg heldigvis ikke taget så meget på som sidst og jeg har ingen gener, udover mine blødninger som jo er fredlige nok, så jeg regner med at jeg er fit for fight med det samme bagefter 

Ja, det er den absolut bedste idé og jeg må indrømme at jeg fortryder at jeg ikke gjorde det med Silje, men af skade bliver man klog

Hold da op! Det lyder virkelig voldsomt Men dte endte trods alt med en dejlig lille pige - Den slags kan man jo altid trøste sig selv med

Hvordan går det egentlig med de blødninger? Bløder du stadig? Selvom det er 'ok', er det da bestemt ikke en rar ting at gå med :/

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

Mira0911 skriver:

Hehe så må du igang med at spise noget... 

Vi har ikke noget spændende! Fristende at tage pizzasnegle op af fryseren, men de er jo desværre til efter fødslen

Anmeld

14. september 2011

Frøken J.

chael skriver:

Her der er baby også hoppet op igen

Da jeg var til jordemoder i 35+6, der stod hovedet fast. Og igår, da jeg var 37+6, der stod det ikke fast.

Den lille er skønnet til at veje 3000g. Men jeg får heller ikke så forfærdeligt store børn. Min søn vejede ved fødslen 38+1, nemlig kun 2900g.

Så jeg er spændt på at se hvad denne lille spirrevip kommer til at veje

Men baby ligger og skruer godt nede i bækkenet og det sagde de var et godt tegn

SÅ nu må vi se, med kun 14 dage til termin, så kan det jo ske når som helst

*Camilla 38+0

Skal du så også ringe efter liggende transport, hvis vandet går i en skylle? Tænker sådan på.. Jeg kan ikke selv finde ud af at mærke, om hun står fast, og skal først til JM igen efter termin. Og det er da lidt pinligt at man bliver hentet, hvis så det viser sig, at hun står fint fast. Men det kan man jo ikke vide selv

Men 3000 gram er da også en pæn størrelse! Og hvis du går til terminen, så lyder det da til, at din bebs får en helt fin gennemsnitlig størrelse - Meget godt ramt af dig! Hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.