Mulleunge skriver:
Hejsa Kvinder ..
Jeg bliver heldigvis sat i gang på min termins dato hvis der ikke er sket noget inden ..
Dog fik jeg a vide at der var større sandsynlighed for at det kunne ende i kejsersnit ved igangsættelse ??
Derfor spørger jeg jer :
Da i blev sat i gang var det så kun ved pille eller kan man tale med dem om at tage vandet? og fødte i naturligt?

Puha, ja siden du nu spørg 
Jeg blev sat igang mandag i uge 39 (39+0) med en stik pille om morgenen.. skulle komme igen ved 16 iden for a blive tjekket..
kl 16 kommer jeg ind og der køres CTG (den der hjertelydskurve) og der ses det jeg har veer, fine veer (heldigvis mærker jeg dem ikke helt vildt endnu) de siger det ser fint ud og vælger intet a gøre men beder mig komme ved 22-22.30 tiden samme aften..
jeg tager til banko med min mor og kæreste. og jeg har nu super mange veer. og det kan mærkes ja..
på sygehuset får jeg igen CTG og jeg har 9 veer pr. 10.minut.. så de sender mig hjem uden noget i håb om at vandet går helt af sig selv i løbet a natten.. og sker der intet skal jeg ringe tirsdag morgen igen..
jeg går hjem og i seng, men 'tisunderlagen' og det hele og forbereder mig.. og falder bare i dyb søvn .. uden noget som helst
(øv øv )
næste morgen ringer jeg og kommer ind på sygehuset senere på morgenen. bliver tjekket og frår CTG og en stik pille mere.. og skal komme kl 15.15 igen, (da de er der de skifter vagt(
og hvis der intet er sket, tager de vandet der..
Jeg bliver i holbæk nær sygehuset, nærmere bestemt ved min farmor.. som 'pisker' mig rundt i byen for a få mig igang. well well , så fik jeg da også set irken og kirkegården 
kl 15, kører vi mod sygehuset og i de sidste timer har det virkelig taget fart..
kl 15.07 ankommer vi til sygehuset og hold op det gør ondt nu.. render lidt rundt på gangene og venter.. og bestemmer mig for a vraldte på WC, 5-7 skridt fr døren...Droooop... plask... og vandet er gået..
så det jo ind på føde gangen og det hele kører bare .. ind til kl er omkring 23.. og de får undersøgt , og ser min datter er stjerne kigger.. der begynder de med snak om det ene og det andet.. og kejsersnit og alt det der.. (jeg hører enlig ikke så meget efter, da jeg lige kort for inden har fået rygmarvs bedøvelsen)
og det ville jeg faktisk for al i verden helst undgå..
de tog det lidt til sig igen da de så hvor gode veerne blev ved a være og at jeg faktis nok havde kræfterne til at presse hende ud selv 
da klokken er omkring 03.00 begyder de igen a snakke om det 'dumme' kejsersnit.. (og pludselig kommer der kræfter fra det 'høje') og jeg presser og presser og al det der.. og kl 03.35 (efter 12 timer og 20 min er min datter født)
så det var nok det mest naturlige for mig 
(undskyld det blev så langt, blev lige helt grebet)