igangsættelse - Hjælp .. ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. september 2011

MelikkazMoar

Mulleunge skriver:

Hejsa Kvinder ..

Jeg bliver heldigvis sat i gang på min termins dato hvis der ikke er sket noget inden ..
Dog fik jeg a vide at der var større sandsynlighed for at det kunne ende i kejsersnit ved igangsættelse ??

Derfor spørger jeg jer :

Da i blev sat i gang var det så kun ved pille eller kan man tale med dem om at tage vandet? og fødte i naturligt?

Puha, ja siden du nu spørg

Jeg blev sat igang mandag i uge 39 (39+0) med en stik pille om morgenen.. skulle komme igen ved 16 iden for a blive tjekket..

kl 16 kommer jeg ind og der køres CTG (den der hjertelydskurve) og der ses det jeg har veer, fine veer (heldigvis mærker jeg dem ikke helt vildt endnu) de siger det ser fint ud og vælger intet a gøre men beder mig komme ved 22-22.30 tiden samme aften..

jeg tager til banko med min mor og kæreste. og jeg har nu super mange veer. og det kan mærkes ja..

på sygehuset får jeg igen CTG og jeg har 9 veer pr. 10.minut.. så de sender mig hjem uden noget i håb om at vandet går helt af sig selv i løbet a natten.. og sker der intet skal jeg ringe tirsdag morgen igen..

jeg går hjem og i seng, men 'tisunderlagen' og det hele og forbereder mig.. og falder bare i dyb søvn .. uden noget som helst (øv øv )

næste morgen ringer jeg og kommer ind på sygehuset senere på morgenen. bliver tjekket og frår CTG og en stik pille mere.. og skal komme kl 15.15 igen, (da de er der de skifter vagt( og hvis der intet er sket, tager de vandet der..

Jeg bliver i holbæk nær sygehuset, nærmere bestemt ved min farmor.. som 'pisker' mig rundt i byen for a få mig igang. well well , så fik jeg da også set irken og kirkegården

kl 15, kører vi mod sygehuset og i de sidste timer har det virkelig taget fart..

kl 15.07 ankommer vi til sygehuset og hold op det gør ondt nu.. render lidt rundt på gangene og venter.. og bestemmer mig for a vraldte på WC, 5-7 skridt fr døren...Droooop... plask... og vandet er gået..

så det jo ind på føde gangen og det hele kører bare .. ind til kl er omkring 23.. og de får undersøgt , og ser min datter er stjerne kigger.. der begynder de med snak om det ene og det andet.. og kejsersnit og alt det der.. (jeg hører enlig ikke så meget efter, da jeg lige kort for inden har fået rygmarvs bedøvelsen)

og det ville jeg faktisk for al i verden helst undgå..

de tog det lidt til sig igen da de så hvor gode veerne blev ved a være og at jeg faktis nok havde kræfterne til at presse hende ud selv

da klokken er omkring 03.00 begyder de igen a snakke om det 'dumme' kejsersnit.. (og pludselig kommer der kræfter fra det 'høje') og  jeg presser og presser og al det der.. og kl 03.35 (efter 12 timer og 20 min er min datter født)

så det var nok det mest naturlige for mig

(undskyld det blev så langt, blev lige helt grebet)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. september 2011

MaybeBaby

Mulleunge skriver:

fordi jeg har en rygsygdom så jeg protesterede (; er bare super glad for at de vil sætte mig i gang, åh ja det må altså ikke være sjovt ? Virkelig ubehageligt for dig, det må spænde fuldstændig meget jo ! Ja altså jeg har stadig klip klapper på, jeg kan ikke have noget som helst andet på mine fødder.

Ej, hvor godt for dig, at de vil sætte dig igang! medmindre du lige bliver overhalet indenom af baby men så er der pludselig heller ikke længe til du sådan for alvor skal være mooaar! så spændende, altså!!!

Anmeld

12. september 2011

SaNiNa

Jeg fik lagt en stikpille kl 12 og igen kl 16 og kl 20 kom der veer hyppigt og gik med dem hele natten (de var ikke sjove) kl 6 om morgen ringer jeg til fg som forslå jeg lige tager et varmt bad og vi så kommer kl 07.30 men det varme bad gjore også bare at mine veer forsvandt. fik taget vand omkring kl 8 og lagt ve drop.

en blokade kl 12 da jeg var så udmattede og veerne kom hele tiden.

Det vistede sig så da vi fik ny jdm at Nicklas stod så skævt i bækknet at han ikke ville kunne fødes så kl 19.30 køre vi mod oprationsstuen og kl 19.48 er han født.

Vil helst ikke sættes igang denne her gang for ønsker ikke det ender i aks igen.

Men det er jo langt fra sikkert du ender i aks, ved at blive sat igang det kan jo være du kan lave de rigtige veer og jeres baby er så super klar på at komme til verden

Anmeld

12. september 2011

Clisolka

Mulleunge skriver:

Hejsa Kvinder ..

Jeg bliver heldigvis sat i gang på min termins dato hvis der ikke er sket noget inden ..
Dog fik jeg a vide at der var større sandsynlighed for at det kunne ende i kejsersnit ved igangsættelse ??

Derfor spørger jeg jer :

Da i blev sat i gang var det så kun ved pille eller kan man tale med dem om at tage vandet? og fødte i naturligt?

Jeg fik taget vandet med det samme, da jeg mødte til igangsættelse 4 dage før termin  Jeg var 3-4 cm åben. 

Jeg startede med en naturlig fødsel, men 15 timers veer efter endte det i et akut kejsersnit, fordi Isabella havde sat sig fast i mit bækken - hun ville hverken det ene eller andet 

Anmeld

12. september 2011

MIWULA

Jeg fik 1 pille også gik jeg selv i veer og mit vand gik selv om aften men jamie blev taget med sugekop da det skulle gå stærkt og han ikk kunne komme ud selv.

Anmeld

12. september 2011

Klumpe-dumpe

Mulleunge skriver:

Åh super, det er dejligt at vide .. Mange tak

jeg blev tjekket om tirsdagen - overlægen kunne ikke taget vandet, da alt var lukket og slukket (var så også kun i uge 34)

om onsdagen - fik 1 omgange piller kl. 10. - kl. 12 havde jeg veer, - kl. 1627 var hun ude ved akut kejsersnit.

Men nu var vi forløb heller ikke helt normalt. :(

men held og lykke med den forstående fødsel :)

Anmeld

12. september 2011

Mor til L&S

Mulleunge skriver:

Hejsa Kvinder ..

Derfor spørger jeg jer :

Fik 1 pille om aftenen - om morgen tog de vandet - veerne kom og jeg fødte naturligt

Anmeld

12. september 2011

Mauser.

MaybeBaby skriver:

Ej, hvor godt for dig, at de vil sætte dig igang! medmindre du lige bliver overhalet indenom af baby men så er der pludselig heller ikke længe til du sådan for alvor skal være mooaar! så spændende, altså!!!

Nej det er skønt (: bare tanken om at man måske skal gå fjorten dage over tid, dræber mig altså .. så er SÅ glad. Nu er det altså lige din tur først (;

Anmeld

12. september 2011

Chalala85

Mulleunge skriver:

Hejsa Kvinder ..

Derfor spørger jeg jer :

Jeg blev først sat igang med stikpiller... så tog de vandet på 2 dagen. Jeg endte så AKS på 3. dagen, dette var dog kun fordi Mikkels hovede ikke stod ordenligt.

Jeg håber på at kunne føde normalt denne gang

Anmeld

19. september 2011

Benjamins'mor

De ville tage mit vand, men der var ikke noget. Så fik ve-drop og fødte helt normalt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.