igangsættelse - Hjælp .. ??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. september 2011

Tona

Mulleunge skriver:

Hejsa Kvinder ..

Jeg bliver heldigvis sat i gang på min termins dato hvis der ikke er sket noget inden ..
Dog fik jeg a vide at der var større sandsynlighed for at det kunne ende i kejsersnit ved igangsættelse ??

Derfor spørger jeg jer :

Da i blev sat i gang var det så kun ved pille eller kan man tale med dem om at tage vandet? og fødte i naturligt?

Jeg fik lagt stikpille om aftenen ved 20-tiden og samme nat kl. 02.30 begyndte veerne. Amanda var født næste aften ved spisetid. Jeg fødte alm.

De prikker hul på vandet så snart de kan (i mit tilfælde ved frokost-tid). Tit sætter de så et ve-drop til senere hvis veerne ikke tager nok fart af sig selv.

Jeg har hørt i tv avisen for noget tid siden at en ny undersøgelse med en gennemgribende gennemgang af alle igangsættelser i DK de sidste par år har vist at der ikke, som tidligere antaget, er større risiko for kejsersnit ved igangsættelse end ved at gå i fødsel selv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. september 2011

norenberg

min første fødsel var akks og anden fødsel blev jeg sat i gang på termins datoen, hvor de dagene inden lavede hinde løsning og tog vandet på selve dagen...og ca 5 timer senere havde jeg bebsen i armene og hjemme ca 3 time senere

Anmeld

11. september 2011

Maja88

Maja88 skriver:

de har lavet en ny stikpille som ligger i 24 timer.. før man ligger den næste...
men hvad jeg ved af pålidelige kilder.. så prikker de vandet så snart de kan

de ligger den i 3 dage hvis der ingenting sker.. altså du kan få 3 piller og så er der vedrop..
det får du så med en dags pause.. altså ingen piller i en dag, men vedrop og hvis det så ikke hjælper skal der tages stilling til hvad der så skal ske

Anmeld

11. september 2011

MaybeBaby

Mulleunge skriver:

Hvad har du ikke hørt ?? at der er risiko for kejsersnit ??

Lige præcis... Det har jeg aldrig før hørt, så jeg er da blevet klogere på en søndag aften! Men håber det oftest går som man ønsker. Vil helst naturligt. Jojo, har termin næste søndag først, men åh han vil jo aldrig ud ham her!

Anmeld

11. september 2011

Mauser.

Amandas-mor skriver:

Jeg fik lagt stikpille om aftenen ved 20-tiden og samme nat kl. 02.30 begyndte veerne. Amanda var født næste aften ved spisetid. Jeg fødte alm.

De prikker hul på vandet så snart de kan (i mit tilfælde ved frokost-tid). Tit sætter de så et ve-drop til senere hvis veerne ikke tager nok fart af sig selv.

Jeg har hørt i tv avisen for noget tid siden at en ny undersøgelse med en gennemgribende gennemgang af alle igangsættelser i DK de sidste par år har vist at der ikke, som tidligere antaget, er større risiko for kejsersnit ved igangsættelse end ved at gå i fødsel selv

Åh super, det er dejligt at vide .. Mange tak

Anmeld

11. september 2011

chael

Mulleunge skriver:

Hejsa Kvinder ..

Jeg bliver heldigvis sat i gang på min termins dato hvis der ikke er sket noget inden ..
Dog fik jeg a vide at der var større sandsynlighed for at det kunne ende i kejsersnit ved igangsættelse ??

Derfor spørger jeg jer :

Da i blev sat i gang var det så kun ved pille eller kan man tale med dem om at tage vandet? og fødte i naturligt?

Jeg mener at have hørt, at førstegangs fødende ikke får taget vandet, men får sat en ballon op.

Er du første gangs??

Da jeg blev sat igang med nummer 2, fik jeg stikpiller, der kun gav plukveer. Men nok til at de kunne prikke hul. Og fra de prikkede hul på vandet, til han er født, gil der 3 1/2 time.

Men mener bare at have hørt fremgangsmåden er forskellig fra hvor moden man er og hvad nummer fødsel det er.

*Camilla 37+4

Anmeld

11. september 2011

Mauser.

MaybeBaby skriver:

Lige præcis... Det har jeg aldrig før hørt, så jeg er da blevet klogere på en søndag aften! Men håber det oftest går som man ønsker. Vil helst naturligt. Jojo, har termin næste søndag først, men åh han vil jo aldrig ud ham her!

Det er jo lige om snart pisse spændende altså .. Håber snart at han kommer så, hvordan går det med dine ben ?

Anmeld

11. september 2011

Mauser.

chael skriver:

Jeg mener at have hørt, at førstegangs fødende ikke får taget vandet, men får sat en ballon op.

Er du første gangs??

Da jeg blev sat igang med nummer 2, fik jeg stikpiller, der kun gav plukveer. Men nok til at de kunne prikke hul. Og fra de prikkede hul på vandet, til han er født, gil der 3 1/2 time.

Men mener bare at have hørt fremgangsmåden er forskellig fra hvor moden man er og hvad nummer fødsel det er.

*Camilla 37+4

Det er min første gang ja, uh altså håber da at det tager til når de sætter mig i gang, ellers bliver jeg da ude af den

Anmeld

11. september 2011

Maja88

hvis du læser hvad jeg skriver så VED JEG det er sådan...
min svigerinde har lige været igennem det.. plus min veninde er JM

Anmeld

11. september 2011

Mauser.

Maja88 skriver:

de har lavet en ny stikpille som ligger i 24 timer.. før man ligger den næste...
men hvad jeg ved af pålidelige kilder.. så prikker de vandet så snart de kan

Jeg fik lige så mange svar på en gang at jeg fik overset din (: jamen mange tak .. Det er jo kun skønt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.