Hvornår fik I jeres barn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

lycly

schonert skriver:

Mange tak  

Jo jeg ammede, da han var lidt over 2 månder. Så efter sådan en tysklands tur var jeg godt øm. ;/ - jeg hade pumpet ud så han kunne få det.. 

Uh ja kunne jeg forestille mig :/ Men tog han så bare flaske uden problemer ? og kunne du amme igen bagefter ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

Malli

JEg synes bestemt ikke at du pylret, det er jo bare forskelligt fra person til person, hvornår man føler sig klar til at "undvære" sit barn, og om hvilket tryghedsforhold man har til dem der skal passe,

JEg fik passet min datter da hun var 4 uger gammel, der blev hun afleveret hos min mor kl 18 og vi hentede hende næste morgen.

Det var gået super duper, og nu har hun sovet der en del gange, og de har bare det bedste forhold den dag i dag, men f.eks så har hun aldrig sovet hos andre, da jeg ikke har samme "tryghed" som jeg har til min mor! (Det arbejder jeg en del med nu, da hun bliver 2 år næste måned, og det kunne være "dejligt" at ha andre hjælpere, når der er noget man gerne vil.) Og jeg har absolut ingen grund til at tvivle på de folk, for de står mig alle meget nær, og hun elsker at være sammen med dem! 

Anmeld

10. september 2011

Nolle

Luna F. skriver:

Uh ja kunne jeg forestille mig :/ Men tog han så bare flaske uden problemer ? og kunne du amme igen bagefter ?

Altså han ville heller have bryst, men det fik fint med flaske. han tog den hurtig til sig. så det var meget nemt, vi tog chancen med han kunne. men var osse bange få han ikke ville have mig efter han fik flaske, men der var igen problemer med at få han tilbage til mig .. 

Anmeld

10. september 2011

Sitrani

Luna F. skriver:

Okay, øver du hende i at spise af flaske så? Det er nemlig det jeg er nervøs for, HVIS jeg stod i en situation hvor hun skulle passes mens jeg ammer, at hun måske slet ikke vil tage flasken, eller endnu værre, bedre kan lide at få flaske og derfor ikke vil tage bryst igen hvis man først introducerer hende for flaske

Nej slet ikke...nfkdjHun har fået flaske med min mælk før.. en dag jeg sku til frisøren.. og den tog hun fint...

og tror kun hun blir mere vant til flasken, hvis hun får den flere dage i træk i stedet for bryst.... men her snakker vi jo kun en dags tid! Så det går jo nok....

Jeg er ikke nervøs for det, fordi min sundhedsplejerske har sagt god for det....

Så længe hun kan få min mælk, så  gør det mig ikke noget! Så tror du ska prøve med en flaske, bare for at se om det går, og hvis det gør, så er der jo ikke noget at være bekymret over - vores børn lider jo ikke overlast af at blive passet ude lidt tid.. tror mere det er os mødre der lider under det... haha..

Anmeld

10. september 2011

Zeus

Cajsa blev passet første gang, da hun var 2 mdr.. Hun havde noget kolikagtigt noget, og vi havde simpelthen brug for én nats søvn. Min søster kom og hentede hende, og kom med hende igen samme tid dagen efter, hvor vi var - ikke ligefrem friske og veludhvilede - men klar igen

Siden er de begge blevet passet et par gange i forbindelse med flytningen, og det er gået rigtig godt

Anmeld

10. september 2011

Lullaby

Izabella var 3 dage gammel da hun blev passet af svigermor imens vi tog ud og handle.

Jeg elsker mine børn, det gør jeg men jeg elsker også at gøre ting UDEN dem. Feks handler jeg aldrig alene med dem. Det gør jeg altid alene eller hvis manden er med kan vi godt tage dem med. Vi tager ofte på cafe uden dem. Vi har været på parisertur en weekend uden dem. De bliver passet min. hver 3 weekend og gerne oftere til en overnatning hos bedsterne. Jeg kan sagtens tage i storcenter/Ikea osv uden dårlig samvittighed over de ikke er med.

Jeg nyder når de er hos bedsterne til overnatning så jeg kan tilbringe dagen og natten med manden, sove længe, lave mad som jeg ved de ikke gider spise men som vi nyder, være længe oppe og bare være os.

Vi er alle forskellige. Og feks min svigerinde tager ingen steder uden sine børn, hvis hun skal til Jylland tager hun dem med i bilen, om det så bare er for at hente en ting. Og ja det gør hun faktisk tit  

Men altså, de skal nok være teenagere før jeg kan overveje at tage væk fra dem i længere tid. Feks. da vi var i Paris begyndte jeg virkelig at savne dem lørdag og da vi landede søndag i kbh kl 00 drønede vi hjem for at få dem hjem til os og sove selvom det nok havde været bedre at lade dem blive så vi kunne sove lidt længere end til kl 6  

Anmeld

10. september 2011

blomst84

Cecilie blev passet først gang med overnatning da hun var 8 måneder, og det var fordi vi skulle til bryllup hos min bedste veninde. Ellers er hun kun blevet passet hjemme hos os selv et par timer, og det er farmor der har været her jeg ammer stadig om aftenen inden hun skal i seng, så en hel weekend er jeg ikke klar på endnu hvis du ikke har det godt med at din datter skal passes, så vent til du er klar, for du vil ikke kunne nyde tiden uden din datter, hvis du er ked af hun skal passes

Anmeld

10. september 2011

Brams

Ja, jeg spørger fordi alle snakker meget om at de glæææder sig til at passe Julia osv. Men jeg har det sådan lidt... Jeg har ikke tænkt mig at få hende passet, bare fordi . Jeg har ikke fået barn for at hun skal passes hos alle mulige hele tiden, og fordi jeg skal rende i byen osv. 

Hun er 2 måneder gammel og kunne aldrig drømme om at lade nogen passe hende nu, det er jeg slet ikke klar til , plus at jeg ammer og ikke vil give hende flaske . Men hører mange der allerede har fået passet deres børn da de var så små. 

Jeg havde ikke tænkt mig at lade hende blive passet før hun er helt færdig med at amme, og kun hvis jeg skal et eller andet hvor hun absolut ikke kan komme med.

Hvad siger I? Er jeg total pylret ?

Lærke blev passet for første gang en hel dag i sidste måned, der var hun 22 mdr. og vi skulle til bryllup. Vi synes ligesom du ikke vi har fået barn for at få hende passet, så vi er sammen altid og vi elsker det. Tiden mens de er små er så kort, så vi nyder det. Vi fik hende passet hjemme, så vi var der da hun vågnede, kunne ikke at vi skulle vågne op uden hinanden Synes bestemt ikke du er pylret, men en rigtig god mor

Anmeld

10. september 2011

Josesmor

Luna F. skriver:

Ja, jeg spørger fordi alle snakker meget om at de glæææder sig til at passe Julia osv. Men jeg har det sådan lidt... Jeg har ikke tænkt mig at få hende passet, bare fordi . Jeg har ikke fået barn for at hun skal passes hos alle mulige hele tiden, og fordi jeg skal rende i byen osv. 

Hun er 2 måneder gammel og kunne aldrig drømme om at lade nogen passe hende nu, det er jeg slet ikke klar til , plus at jeg ammer og ikke vil give hende flaske . Men hører mange der allerede har fået passet deres børn da de var så små. 

Jeg havde ikke tænkt mig at lade hende blive passet før hun er helt færdig med at amme, og kun hvis jeg skal et eller andet hvor hun absolut ikke kan komme med.

Hvad siger I? Er jeg total pylret ?

Josephine er snart 11 mdr og hun er kun blevet passet meget lidt. Det har været et par gange hvor vi skulle i banken og jeg skulle til øjenlæge. Tror hun var ca 8 mdr da hun blev passet første gang, og det var IKKE nemt for mig. Jeg har ikke været klar til det og har derfor ikke fået hende passet før.

Der er også mange der så gerne vil passe hende, og som kommer med mange gode ideer, men jeg ved præcis hvem der skal passe hende og hvem der ikke skal..

Lige nu har hun en periode hvor det kun er mor og far der dur.., men en fra min MG kan passe hende da vi ses så ofte.. Vi starter stille og roligt op, og det syntes jeg også bare du skal gøre.. Få hende ik passet hvis du ik er klar fordi det fører ikke noget godt med sig!

Anmeld

10. september 2011

Rosa

Min søn havde jo kolik, så der gik kun 5 uger før han overnattede hos Mormor første gang. Vi havde simpelthen behov for søvn for at komme igennem dagene og det fik vi så den nat. Det skal så siges at han så sin mormor stort set hver eneste dag siden sin fødsel, og at han både blev ammet og fik flaske da. 

Siden da har han da af og til sovet hos Mormor, en periode sov han der nok 1-2 gange hver måned, og de hygger sig helt vildt når han er der. Jeg har absolut ikke været ked af at få ham passet, da han er et barn der er enormt tryg ved andre mennesker end lige hans forældre, og Mormor er, næst efter os, absolut den han er mest fortrolig med, de kender hinanden så godt og har det så dejligt sammen at jeg ingen skrupler har ved det. 

Nu hvor jeg snart bliver alenemor er det da fantastisk at vide at i en snæver vending er der altid Mormor som han er helt tryg ved som kan komme og træde til, eller tage ham med hjem natten over. F.eks. hvis jeg er syg eller bare trænger til at komme lidt ud. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.