Hvornår fik I jeres barn passet?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. september 2011

serinasmor

hmmm ... du skriver du ikke vil have hende passet mens du ammer ... som i ikke engang en time eller 2 ... det vil jeg altså sige er lidt pyller ...

i bestemmer selvfølgelig selv ... men pas på med at gøre din datter en bjørnetjeneste ... det er selvfølgelig godt at være ved mor ... men hun er nødt til løbende at lære at det er oki der er andre der passer ... på et eller andet tidspunkt gætter jeg på du igen skal starte din normale hverdag (med mindre du selvfølgelig har tænkt at gå hjemme til hun starter i skole - og så fred være med det) ... når det sker skal hun jo passes af dp/vs og så er det sundt at have prøvet at blive passet inden da ...  

nu er hun jo kun 2 mdr .. så der er ingen der siger hun skal passes første gang imorgen ... men tænk over at det inden den tid skal kunne lade sig gøre at det ikke kun er mor der dur ..

desuden kan det jo tænkes at du om en måneds tid eller to kunne få brug for bare en time for dig selv ... og det er også helt ok ..

serinasmor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. september 2011

lycly

serinasmor skriver:

hmmm ... du skriver du ikke vil have hende passet mens du ammer ... som i ikke engang en time eller 2 ... det vil jeg altså sige er lidt pyller ...

i bestemmer selvfølgelig selv ... men pas på med at gøre din datter en bjørnetjeneste ... det er selvfølgelig godt at være ved mor ... men hun er nødt til løbende at lære at det er oki der er andre der passer ... på et eller andet tidspunkt gætter jeg på du igen skal starte din normale hverdag (med mindre du selvfølgelig har tænkt at gå hjemme til hun starter i skole - og så fred være med det) ... når det sker skal hun jo passes af dp/vs og så er det sundt at have prøvet at blive passet inden da ...  

nu er hun jo kun 2 mdr .. så der er ingen der siger hun skal passes første gang imorgen ... men tænk over at det inden den tid skal kunne lade sig gøre at det ikke kun er mor der dur ..

desuden kan det jo tænkes at du om en måneds tid eller to kunne få brug for bare en time for dig selv ... og det er også helt ok ..

serinasmor

Jeg siger heller ikke at jeg ALDRIG vil have hende passet. Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skulle få hende passet nu, hun er 2 mdr og ER æfhængig er mig pga. amningen. Men jeg har kun tænkt mig at amme til hun er 4-5 mdr., og først når jeg ikke ammer mere, vil jeg have hende passet. Men ikke bare fordi at folk gerne vil passe hende. Så skal det være fordi jeg har brug for noget tid for mig selv, eller min kæreste og jeg vil ud og spise osv. Igen, jeg har fået et barn og indstillet mig på at nu er jeg mor og man har ikke den samme tid til sig selv som før man blev mor. Sådan er det jo. Men jeg ved godt hun skal lære at være væk fra mig, jeg er bare ikke klar til at være væk fra hende endnu. 

Anmeld

10. september 2011

MinNoah

Noah blev passet et par timer da han var omkring 3 mdr.

Derudover startede han dagpleje da han var 7,5 mdr, der startede jeg studie igen.

Med overnatning var han over et år før han blev passet ude med overnatning.

Men ja mega træls at folk har så travlt med at skulle passe ens barn - man skal nok selv sige til hvis der er brug for det!!

Start evt med at få fx din mor til at passe ham 1 time mens du i fred kan handle fx ;-) Det er altså rart lige at komme lidt ud uden baby... Tag fx en tur til frisøren

Anmeld

10. september 2011

miinimeal

albert er nu 1 år og blev passet 3 timer da han var 8  mdr.

og så pt hver mandag aften bliver han puttet og set efter af mormor da jeg er til kørekort og han sover altid hjemme,

jeg har ingen grund til at få ham passet(; andet end jeg pt tager kørerkort(:

Anmeld

10. september 2011

serinasmor

Luna F. skriver:

Jeg siger heller ikke at jeg ALDRIG vil have hende passet. Jeg kan bare ikke se hvorfor jeg skulle få hende passet nu, hun er 2 mdr og ER æfhængig er mig pga. amningen. Men jeg har kun tænkt mig at amme til hun er 4-5 mdr., og først når jeg ikke ammer mere, vil jeg have hende passet. Men ikke bare fordi at folk gerne vil passe hende. Så skal det være fordi jeg har brug for noget tid for mig selv, eller min kæreste og jeg vil ud og spise osv. Igen, jeg har fået et barn og indstillet mig på at nu er jeg mor og man har ikke den samme tid til sig selv som før man blev mor. Sådan er det jo. Men jeg ved godt hun skal lære at være væk fra mig, jeg er bare ikke klar til at være væk fra hende endnu. 

fair nok ... det er jo heller ikke til at vide hvor længe du havde tænkt dig at amme .. rigtig mange ammer jo til barnet ikke vil mere... hvilket jo kan blive op til 1 år (eller meget mere end det) ... og hvis barnet kun bliver passet af mor til det er 1 år og så først derefter skal passes af andre er det balladen kommer ...

men når du / I er klar til det er det lækkert (og vildt underligt) med lidt tid for sig selv Uden barn

Anmeld

10. september 2011

Clisolka

Luna F. skriver:

Ja, jeg spørger fordi alle snakker meget om at de glæææder sig til at passe Julia osv. Men jeg har det sådan lidt... Jeg har ikke tænkt mig at få hende passet, bare fordi . Jeg har ikke fået barn for at hun skal passes hos alle mulige hele tiden, og fordi jeg skal rende i byen osv. 

Hun er 2 måneder gammel og kunne aldrig drømme om at lade nogen passe hende nu, det er jeg slet ikke klar til , plus at jeg ammer og ikke vil give hende flaske . Men hører mange der allerede har fået passet deres børn da de var så små. 

Jeg havde ikke tænkt mig at lade hende blive passet før hun er helt færdig med at amme, og kun hvis jeg skal et eller andet hvor hun absolut ikke kan komme med.

Hvad siger I? Er jeg total pylret ?

Nej, jeg synes bestemt ikke du er pylret!! 

Jeg var først klar til at få Isabella passet da hun var 9½ måned 

Anmeld

10. september 2011

SussieThyssen

Luna F. skriver:

Ja, jeg spørger fordi alle snakker meget om at de glæææder sig til at passe Julia osv. Men jeg har det sådan lidt... Jeg har ikke tænkt mig at få hende passet, bare fordi . Jeg har ikke fået barn for at hun skal passes hos alle mulige hele tiden, og fordi jeg skal rende i byen osv. 

Hun er 2 måneder gammel og kunne aldrig drømme om at lade nogen passe hende nu, det er jeg slet ikke klar til , plus at jeg ammer og ikke vil give hende flaske . Men hører mange der allerede har fået passet deres børn da de var så små. 

Jeg havde ikke tænkt mig at lade hende blive passet før hun er helt færdig med at amme, og kun hvis jeg skal et eller andet hvor hun absolut ikke kan komme med.

Hvad siger I? Er jeg total pylret ?

NEJ det er du bestemt ikke.

Lad gå at mor eller svigermor lige kommer og passer et par timer mens man selv fx smutter til tandlægen eller frisøren, men så kommer man tilbage når det er ammetid eller sådan noget, men decideret pasning i den alder..no way.

Mine er ikke blevet passet før det var ca et halvt år, og så begyndte det stille og roligt med at de blev passet hjemme hos os selv nogle timer mens vi fx gik i biffen eller ud og spise.
Og først da de var henad et års tid begyndte de at blive passet ude på overnatning.

Kærligst
Sussie

Anmeld

10. september 2011

raca

få barnet passet når det er DIT behov.. det er realt aldrig barnets behov at blive passet når de er så små.

jeg har aldrig haft problemer med at få mine i DP-BH selvom de ikke har været vendet til og blive passet ude fra de var små.. den store var 1,5 år inden nogen passede ham om dagen og 3 år inden han sov ude.

den lille var 2 år og der drejede det sig om 6 timer.. el. inden hun blev passet af andre..

begge børn har jeg kunne aflevere i BH fra dag 2 uden problemer.. de er bare faldet ind og har leget.. den lille var hjemmepasset af mig indtil BH start..

overnatninger har vi først brugt når barnet selv ønskede det.. og det har virket upåklageligt.

mine børn er trykke og jeg har givet dem en base hvor de ved jeg ER der.. jeg mener ikke pasning er noget der skal læres ved at de bliver passet af bester,mostre osv indimellem.. og nej jeg mener ikke det er nødvendigt og lære dem det før de starter i pasningstilbud..

pasnings tilbudet er jo noget fast hverdag med den/de samme personer og samme rytme..

så jeg mener ikke det kan sammenligens og gøre DP start lettere ved at sende dem fra famlilie medlem til famlile medlem.. det halve af barslel

Anmeld

10. september 2011

B&J

Vi fik passet daniel første gang da han næsten var et år... og vi syntes det føles rigtigt men også fordi jeg viste jeg skulle have min operation så min mor skulle passe ham i et par dage men heldig vis er han så bedste glad så alt er bare super duper...

men nej du er ikke pylleret fordi du ikke er klar

Anmeld

10. september 2011

spj

Du er absolut ikke pyllerer. Min pige blev første gang passet da hun var over 1 år. Jeg havde ikke noget behov for at få hende passet og havde det ligesom dig, at hvis hun skulle passes skulle der være en virkelig god grund til det.
Nu er hun 16 måneder og er stadivæk kun blevet passet en gang og aldrig med overnatning. Men tilgengæld passer farmor, mormor og morfar en dag hver de 3 dage jeg arbejder. Det er mest min svigermor der presser på for at passe i weekenderne med overnatning, men det er jeg slet ikke klar til. Men jeg tror også det er fordi hun tit passer hendes andet barnebarn en hel weekende og har gjort det lige fra hun var et par måneder. Men det er jo forskel på mødre.
Jeg ammede også min datter og gjorde det til hun var 14 måneder og det er altså lidt svære med pasning når man ammer og ikke vil have de skal ha flaske.
Jeg synes bare du skal lukke ørerne og først gøre det når du selv er klar til det også starte med 1 eller 2 timer.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.