Hvor nødvendigt er det at gå til JM?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

morethanperfect

Valle81 skriver:

WHAT?

Ej undskyld, men ikke hyggeligt at høre babys hjertelyd - nej måske ikke - men det er intet mindre end FANTASTISK

Jeg har været til jordemoder under alle mine tre graviditeter og ville ikke have undværet det for hver gang har været en forskellig graviditet og jeg har da skulle være sikker på at jeg og baby var okay.

Lægebesøgende kunne jeg som sagtens have undværet, synes de er meget kompetente på graviditets området og ja hos min læge er de ikke engang med på elektronisk mode, nej de lytter stadig med trærør for at finde hjertelyd hvilket de så aldrig kan.

.. Jeg forstår heller ikke man ikke kan syns det er fantastisk at høre sin lille babys hjertelyd .. Det er da kææmpe plus at der er JM, for at undersøge os og tjekke at alt er som det skal være . 

Der kan ske SÅ mange ting med bebs som man ikke selv er herre over, men heller ikke kan være klar over hvis man ikke går til JM .. Man kommer jo kun til læge, hvad, 3 gange eller sådan noget ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Jeg troede faktisk at det var tvunget at man skulle til jm? Nu er jeg mere lettet hvad samtalen på mandag angår. Jeg har ikke lysten til det,jeg kan ikke se det nødvendige i det,jeg kan ikke se det hyggelige i at høre babys hjertelyd,jeg kan ikke se det praktiske og økonomiske i det.

Troede du, man ville få bøder for at udeblive??

Jeg kan forstå, at man et stykke henne i graviditeten - når alt er gået uden problemer - kan finde på at vælge et JM-besøg fra. Men jeg synes, det er et stort ansvar at påtage sig helt fra begyndelsen. Er du sikker på, du (og din læge) kan vurdere fosterets almentilstand, vægt osv? Groft sagt handler det her jo ikke så meget om, hvad du har lyst til og føler for, men sikkerheden omkring dit barns ve og vel.

Personligt tror jeg på, at man i disse sparetider ville have skåret ned på JM-konsultationerne, hvis der blot var tale om "luksus" og ikke et reelt behov for at følge fosterets udvikling.

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg syntes det er fantastisk at mærke den (når den tid kommer) Jeg kan mærke på min krop hvordan det står til,hvis der opstår tvivl,så bor jeg 2 min fra min læge.

Anmeld

9. september 2011

twinny

Altså jeg får ikk rigtig noget ud a det..... Jeg får snakket med nogle andre tøser som også venter tvillinger... Men jeg lærer ikk rigtig noget...

Men synes det er dejligt at hører bebsernes hjertelyd, det er dejligt betryggende.... Derfor går jeg til jordemoder...

Anmeld

9. september 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg syntes det er fantastisk at mærke den (når den tid kommer) Jeg kan mærke på min krop hvordan det står til,hvis der opstår tvivl,så bor jeg 2 min fra min læge.

En læge er desværre bare ikke uddannet JM ..

Anmeld

9. september 2011

roenlund

Anonym skriver:

Man kan jo ikke mærke alting, som om baby er for lille eller der er alt for lidt fostervand...

Anmeld

9. september 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Hvis du ikke føler det er noget for dig, så behøver du jo ikke komme.. Og hvis du/lægen så opdager et problem, jamen så kan du jo begynde?

Syntes det er fedt du tager aktivt stilling 

Anmeld

9. september 2011

chael

Det er meget nødvendigt!!

Både at holde øje med moren og barnet.

Men også at man, som mor eller forældre til barnet, har en hvis interesse i dets udvikling. Og tager imod de tilbud vi er så heldige at få og have i vores land. Og benytter os af det.

*Camilla 37+2

Anmeld

9. september 2011

132319

Jeg tænker bare lidt, hvad gjorde man i gamle dage hvor man ikke blev tjekket i hoved og bagdel?

Hvis man har SSF eller bækkenløsning, tror jeg næppe at man er i tvivl og de fleste mærker liv hver dag fra en bestemt uge, så hvorfor skal der lyttes efter hjertelyd -Don't get it -Symfysemål og fosterskøn er efter min mening helt hen i vejret, da man ikke kan bruge det til en dytfis.

Første gang var det for mig nemt at komme til JM, da jeg gik på sygeplejeskolen på hospitalet med anden gang var det mere besværligt da jeg bor 45 min fra hospitalet.

Alle gange fik jeg at vide at alt var ok, som det skulle være, så jeg kunne SAGTENS have undværet besøgene og sparet tid og penge på ikke at skulle rejse så langt for at få noget at vide, jeg godt vidste.

Anmeld

9. september 2011

Pikku Myy

morethanperfect skriver:

.. Jeg forstår heller ikke man ikke kan syns det er fantastisk at høre sin lille babys hjertelyd .. Det er da kææmpe plus at der er JM, for at undersøge os og tjekke at alt er som det skal være . 

Der kan ske SÅ mange ting med bebs som man ikke selv er herre over, men heller ikke kan være klar over hvis man ikke går til JM .. Man kommer jo kun til læge, hvad, 3 gange eller sådan noget ?

Jeg synes det er synd I reagerer så kraftigt på trådstarters tanker omkring hjertelyd at I næsten får det til at lyde som om hun er hjerteløs og unormal.

Jeg må nok indrømme at jeg ikke erindrer det at høre hjertelyd som noget HELT FANTASTISK, og det føler jeg sådan set ikke der er noget i vejen med.

Jeg tror det jeg vil frem til er at I virker meget "aggressive" i jeres udtalelser. Måske det kunne tones en smule ned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.