Hvor nødvendigt er det at gå til JM?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Så det nødvendige ved en jm er tilliden som man måske får hvis man får hende på fødegangen. Hvad så hvis man ikke får hende. Så er ideen med tilknytning af tillid jo ligesom luft der er gået ud af en ballon?

Jeg fik ikke min JM da jeg sku føde, men jeg syns det var enormt hyggeligt at gå til JM .. Og høre barnets hjerteslag, få fortalt ca hvor stor baby var osv .. Det gør man jo ikke ved lægen .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Lise

Anonym skriver:

Så det nødvendige ved en jm er tilliden som man måske får hvis man får hende på fødegangen. Hvad så hvis man ikke får hende. Så er ideen med tilknytning af tillid jo ligesom luft der er gået ud af en ballon?

Det er det da ikke.

Det er smart at gå til jordemoderkonsultationer, da hun meget bedre kan "læse" din gravide krop og babyen i din mave, end lægen kan. Praktiserende læger - i hvert fald dem jeg har haft - har ikke været meget værd under graviditeten.

Jeg synes det er meget vigtigt at gå til jordemoder. Jeg har ikke haft konsultationsjordemoder til fødsel, men det har intet betydet.

Anmeld

9. september 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Anonym skriver:

Der er vist ingen, der har nævnt muligheden for, at man møder JM ved fødslen - hvor ser du det nævnt?

JM-konsultationerne er et tilbud, man kan tage imod eller lade være. Selv syntes jeg, det var dejligt og betryggende at høre hjertelyd, få tjekket urinen for sukker, tale om den forestående fødsel osv. - men opleves det som unødvendigt, er det da absolut spild af både JM's og den gravides tid samt samfundskroner at troppe op.

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg har fået brev ang min 1 jm undersøgelse og jeg kan ikke se det nødvendige i hende når jeg har min læge. Her i løbet af weekenden vil jeg gå i tænkeboks,og mandag ringer jeg ind med min beslutning. Jeg tror det ender med at jeg fravælger at få til jm.

Anmeld

9. september 2011

Pikku Myy

Som jeg oplevede det handlede lægebesøgene mest om mig, mens besøgene hos jordemoderen handlede mere om barnet, graviditeten og fødsel. 

Jeg ved ikke om jeg vil sige at det er nødvendigt at gå til JM, men jeg kan ikke rigtig se nogen grund til at lade være. Hvis der var noget jeg skulle droppe, var det nok nærmere de lægebesøg, hvor man møder op, bliver målt, vejet og lyttet, og sendt hjem igen... Men nu var jeg også gravid under strejken i 2008, så al kontakt jeg havde med læger, jordemødre etc var meget basalt...

Anmeld

9. september 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg har fået brev ang min 1 jm undersøgelse og jeg kan ikke se det nødvendige i hende når jeg har min læge. Her i løbet af weekenden vil jeg gå i tænkeboks,og mandag ringer jeg ind med min beslutning. Jeg tror det ender med at jeg fravælger at få til jm.

Hvorfor vil du ikke til JM .. Jeg forstår det virkelig sleet ikke . 

Anmeld

9. september 2011

roenlund

Anonym skriver:

Jeg ville ikke droppe jordmor, hvis jeg ikke havde gået var det ikke sikkert at de ville have fundet ud at de ting der var galt under min gravidsitet, lægerne opdagede intet, de tjekkede bare at jeg ikke tog alt for meget på...

Anmeld

9. september 2011

132319

Jeg fik ikke rigtig noget ud af det, nogle af gangene.

Fint nok at der blev tjekket urin osv. men det kunne man jo gøre selv med stiks.

Her anden gang "glemte" jeg aftaler et par gange, jeg gaaaaad simpelthen bare ikke afsted

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg troede faktisk at det var tvunget at man skulle til jm? Nu er jeg mere lettet hvad samtalen på mandag angår. Jeg har ikke lysten til det,jeg kan ikke se det nødvendige i det,jeg kan ikke se det hyggelige i at høre babys hjertelyd,jeg kan ikke se det praktiske og økonomiske i det.

Anmeld

9. september 2011

roenlund

Anonym skriver:

Jeg troede faktisk at det var tvunget at man skulle til jm? Nu er jeg mere lettet hvad samtalen på mandag angår. Jeg har ikke lysten til det,jeg kan ikke se det nødvendige i det,jeg kan ikke se det hyggelige i at høre babys hjertelyd,jeg kan ikke se det praktiske og økonomiske i det.

det er jo som skrevet tidligere ikke noget du er tvunget til, men jeg synes nu det var rart at få checket at alt gik godt, især da det viste sig at det gjorte det ikke og at man så blev henvist til sygehuset og fulgt ekstra...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.