Hvor nødvendigt er det at gå til JM?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Jeg troede faktisk at det var tvunget at man skulle til jm? Nu er jeg mere lettet hvad samtalen på mandag angår. Jeg har ikke lysten til det,jeg kan ikke se det nødvendige i det,jeg kan ikke se det hyggelige i at høre babys hjertelyd,jeg kan ikke se det praktiske og økonomiske i det.

Øhh .. Okay .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

132319

morethanperfect skriver:

Hvorfor vil du ikke til JM .. Jeg forstår det virkelig sleet ikke . 

Jeg forstår sgu godt TS. Jeg syntes simpelthen at det var SÅ spild af tid.

Til dig ano: Hvis du har det som mig, så fravælg det og bed om at få sendt nogle urinsticks så du kan teste selv i ny og næ. Det er da bare super hvis du kan være medvirkende til at der bliver sparet lidt på hospitalets i forvejen skrabede ressourcer

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg fik ikke rigtig noget ud af det, nogle af gangene.

Fint nok at der blev tjekket urin osv. men det kunne man jo gøre selv med stiks.

Her anden gang "glemte" jeg aftaler et par gange, jeg gaaaaad simpelthen bare ikke afsted

Jeg forstår. De gange du mødte op,var det af en form for pligtfølelse? Hvilken følelse havde du i kroppen efter besøget ved din jm?

Hvis du skal ha flere børn,fravælger du så at gå til jm?

Anmeld

9. september 2011

morethanperfect

132319 skriver:

Til dig ano: Hvis du har det som mig, så fravælg det og bed om at få sendt nogle urinsticks så du kan teste selv i ny og næ. Det er da bare super hvis du kan være medvirkende til at der bliver sparet lidt på hospitalets i forvejen skrabede ressourcer

Nåeh .. Sådan troede jeg bare sleeet ik der var nogle der havde det 

Anmeld

9. september 2011

-Sigrid-

Anonym skriver:

Jeg troede faktisk at det var tvunget at man skulle til jm? Nu er jeg mere lettet hvad samtalen på mandag angår. Jeg har ikke lysten til det,jeg kan ikke se det nødvendige i det,jeg kan ikke se det hyggelige i at høre babys hjertelyd,jeg kan ikke se det praktiske og økonomiske i det.

Tja, hun opdager hvis der er komplikationer, og hvis du senere får bækkenløsning eller noget i den stil. Og det er ikke for hyggens skyld, men for at sikre at baby har det godt.

Men som sagt, det er ikke et krav

Anmeld

9. september 2011

Pikku Myy

Anonym skriver:

Jeg har fået brev ang min 1 jm undersøgelse og jeg kan ikke se det nødvendige i hende når jeg har min læge. Her i løbet af weekenden vil jeg gå i tænkeboks,og mandag ringer jeg ind med min beslutning. Jeg tror det ender med at jeg fravælger at få til jm.

Jeg er ikke helt sikker på jeg forstår hvorfor du vil fravælge at gå til JM, men hvis du gør, synes jeg måske du skulle snakke med din læge om lige at komme forbi og få tjekket urin, hjertelyd mm et par ekstra gange undervejs.

Hvis jeg var dig, ville jeg tage til første JM-besøg, og så beslutte mig bagefter. Hvis du lufter dine tanker for hende, kan det være hun kan give dig nogle tunge grunde til at du bør komme. Eller fortælle dig at din beslutning er fin, og hvilke ting du så måske selv skal tage initiativ omkring...

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Tak

Anmeld

9. september 2011

Rockertand

Anonym skriver:

Jeg har fået brev ang min 1 jm undersøgelse og jeg kan ikke se det nødvendige i hende når jeg har min læge. Her i løbet af weekenden vil jeg gå i tænkeboks,og mandag ringer jeg ind med min beslutning. Jeg tror det ender med at jeg fravælger at få til jm.

Skemaet er fra 2009, der er ændret små detaljer, men i store træk er det samme tilbud.

Som du kan se, er der en væsentlig bedre dækning af dit barns sundhedstilstand og vækst hos jordemoderen, f.eks. vil det være stort set umuligt for en læge at opdage optræk til en svangerskabsforgiftning med de lange intervaller, der er hos ham.

Jeg synes, at det er positivt, at du aktivt tager stilling til de tilbud, du får - men hvis du er førstegangsfødende, så synes jeg ærligt talt, at dit beslutningsgrundlag er uholdbart, da du jo ikke aner, hvad jordemoderen kan tilbyde.

Held og lykke med beslutningen.

Anmeld

9. september 2011

132319

Anonym skriver:

Jeg forstår. De gange du mødte op,var det af en form for pligtfølelse? Hvilken følelse havde du i kroppen efter besøget ved din jm?

Hvis du skal ha flere børn,fravælger du så at gå til jm?

Ja, det var det nok egentlig lidt.

Jeg havde ikke nogen bestemt følelse i kroppen, syntes bare at besøgene var så ligegyldige.

Jeg skal ikke have flere børn men ja, det ville jeg nok

Anmeld

9. september 2011

Valle81

Anonym skriver:

WHAT?

Ej undskyld, men ikke hyggeligt at høre babys hjertelyd - nej måske ikke - men det er intet mindre end FANTASTISK

Jeg har været til jordemoder under alle mine tre graviditeter og ville ikke have undværet det for hver gang har været en forskellig graviditet og jeg har da skulle være sikker på at jeg og baby var okay.

Lægebesøgende kunne jeg som sagtens have undværet, synes de er meget kompetente på graviditets området og ja hos min læge er de ikke engang med på elektronisk mode, nej de lytter stadig med trærør for at finde hjertelyd hvilket de så aldrig kan.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.