Kaldt på arbejde med sygt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. september 2011

Anonym trådstarter

Wimmie skriver:

Vi hører under 3f - Indutriens overenskomst... og ja, jeg tror også vi generelt er heldige med den 

Af andre gode kan jeg fortælle at vi optjener fuld afspadsering under barsel - dvs. 3 timer om ugen og vi kan gå på barsel 6 eller 8 uger før terminsdato 

Jeg er i hvert fald glad for den.

Jeg hører også under Industriens Overenskomst...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. september 2011

Anonym trådstarter

Mi skriver:

Øv hvor er det da en urimeligt at din chef ikke kan give dig bare en enkel dag hjemme ved dit barn, uden at få dig til at føle at det ikke er ok.

Selvom det så ikke er en ret, så er det nu engang nødvendig at en af forældrene er hjemme, hvis man ikke kan finde anden pasning. Desuden er det kun en fordel for virksomheden at være god ved sine medarbejder, så er man jo også fleksibelt den anden vej.

Håber at det ikke er noget der skal ske hver gang jeres barn bliver syg.

Jeg er alene med mit barn og begge mine forældre arbejder, så mine muligheder er begrænsede

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

KaLee skriver:

Jeg giver de tøser ret i som påpeger at barns sygdage ikke er en RET. 

Med det sagt, så plejer kotymen langt de fleste steder at være at man får muligheden for at holde hele barnets 1. sygedag (og nogle steder 2, hvis overenskomsten har indarbejdet dette). 

Med andre ord - de fleste chefer plejer at have så god "pli" så de ikke kalder en ind på arbejdet - og det kun sker hvis det virkelig brænder på.  

Jeg synes efterhånden de driver rovdrift hos os

Anmeld

9. september 2011

Anonym trådstarter

LotteGabriella skriver:

prøv at læs dette

https://www.borger.dk/Emner/familie-og-boern/boern/barn-syg-og-omsorgsdage/Sider/barns-foerste-sygedag.aspx

Der står at du altid har ret til barns 1. sygedag, men ikke til løn - det kommer an på din overenskomst mv.

Jeg hører under Industriens Overenskomst, og ifølge en anden bruger herinde, har man ret til barnets 1. sygedag...

Anmeld

10. september 2011

LotteGabriella

Anonym skriver:

Jeg hører under Industriens Overenskomst, og ifølge en anden bruger herinde, har man ret til barnets 1. sygedag...

super, det er det samme på mit job

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

LotteGabriella skriver:

super, det er det samme på mit job

Man har kun ret til afholdelse af barnets 1. sygedag ind til man kan finde anden pasning...

Anmeld

12. september 2011

LotteGabriella

Anonym skriver:

Man har kun ret til afholdelse af barnets 1. sygedag ind til man kan finde anden pasning...

I know

Anmeld

12. september 2011

Anonym trådstarter

LotteGabriella skriver:

I know

Og sikke noget møg

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.