Kaldt på arbejde med sygt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.553 visninger
47 svar
0 synes godt om
8. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg ringede i morges på arbejde og fortalte min teamleder, at jeg holdte barnets 1. sygedag, da mit barn havde henved 40 i feber. Fint nok. To timer senere modtager jeg en sms fra min chef, om jeg ikke kan finde en til at passe mit barn, så jeg kan komme senere!  

Hvad pokker bilder han sig ind?!

Jeg fortæller ham så idag, at jeg ikke regner med at mit barn er rask imorgen pga. feber, forkølelse og ondt i halsen. Hans svar var, at det kunne jeg jo ikke allerede vide idag!  Hvad tror han egentlig selv...? Han spurgte om mine forældre dog ikke kunne passe imorgen.

Er rasende, ked af det og har tudet over det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Mca<3

Anonym skriver:

Jeg ringede i morges på arbejde og fortalte min teamleder, at jeg holdte barnets 1. sygedag, da mit barn havde henved 40 i feber. Fint nok. To timer senere modtager jeg en sms fra min chef, om jeg ikke kan finde en til at passe mit barn, så jeg kan komme senere!  

Jeg fortæller ham så idag, at jeg ikke regner med at mit barn er rask imorgen pga. feber, forkølelse og ondt i halsen. Hans svar var, at det kunne jeg jo ikke allerede vide idag!  Hvad tror han egentlig selv...? Han spurgte om mine forældre dog ikke kunne passe imorgen.

Det er en stress faktor   Men vi har reelt ikke krav på hverken barn syg 1 eller 2 dag .

Anmeld

8. september 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

fagforening..!!!! 

Anmeld

8. september 2011

mor_sabina

Øv kan godt forstå du er træt af det, det er så svært at få arbejdsliv og familieliv til at hænge sammen. Men når det så er sagt, så har han vel egetnlig ret til at kalde dig på arbejde. Barnets første sygedag er vel kun indtil man fander anden pasning?? De fleste steder bruges den dog som en hel sygedag, men jeg tror faktisk ikke man har ret til det??

God bedring til jer

Anmeld

8. september 2011

SjeBets

barnets 1. syge dag skal jo faktisk bruges på at finde pasning til det syge barn. nogle er så, så heldige at de kan få 2 sygedag med også.  

Så hvis de er presset og ja han måske havde håbet du havde fundet pasning, så var det vel fair nok at spørge ... 

Anmeld

8. september 2011

dorthemus

isabellamor skriver:

fagforening..!!!! 

Ked af at måtte sige det, men barnets 1. sygedag er IKKE en ret man har

Anmeld

8. september 2011

Wimmie

Mca<3 skriver:

Det er en stress faktor   Men vi har reelt ikke krav på hverken barn syg 1 eller 2 dag .

Nogle har da... På min arbejdsplads har man krav på Barnets 1. sygedag - den skal dog (som en anden nævner) også bruges på at finde pasning til barnet hvis det ikke er blevet rask på 2.-dagen.

Anmeld

8. september 2011

henh01

Faktisk kan de godt kalde dig på job alligevel.. Man SKAL bruge dagen på at få pasning og er der mulighed for pasning i din arbejdstid så er det din pligt at møde på arb. Jeg har arb på en døgn inst og når jeg havde barn syg så skulle jeg møde ind når min kæreste kom hjem eller en anden pasningsmulighed bød sig.

Anmeld

8. september 2011

henh01

Wimmie skriver:

Nogle har da... På min arbejdsplads har man krav på Barnets 1. sygedag - den skal dog (som en anden nævner) også bruges på at finde pasning til barnet hvis det ikke er blevet rask på 2.-dagen.

Man har ikke KRAV på den, man kan godt risikerer at blive kaldt ind alligevel. Det er det samme med afsp. det er reelt heller ikke en fridag da du kan blive kaldt ind hvis det brænder på.

Anmeld

8. september 2011

Wimmie

henh01 skriver:

Man har ikke KRAV på den, man kan godt risikerer at blive kaldt ind alligevel. Det er det samme med afsp. det er reelt heller ikke en fridag da du kan blive kaldt ind hvis det brænder på.

Så er det nok forskelligt fra arbejdsplads til arbejdsplads; på min har vi som sagt ret til den uden at vi kan blive kaldt ind...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.