Kaldt på arbejde med sygt barn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

henh01

Wimmie skriver:

Efter vores overenskomst er det en ret... mon ikke det er forskelligt?

jeg har aldrig hørt om at det er gjort ved krav, så mon ikke I er meget heldige?

Har netop siddet og kigget på diverse fagforeniger og der står samtlige steder at det er hvis arbejdet tillader det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

dorthemus

isabellamor skriver:

okay... ja så meget ved jeg ikke om det.. men hvis overenskomsten siger at man har ret til barns første sygedag, så har man da ret til det... og hvis de så ikke kan overholde det, så må man gå til fagforeningen....

Du har ret...det er nok forskelligt fra overenkomst til overenskomst

Anmeld

8. september 2011

Wimmie

henh01 skriver:

jeg har aldrig hørt om at det er gjort ved krav, så mon ikke I er meget heldige?

Har netop siddet og kigget på diverse fagforeniger og der står samtlige steder at det er hvis arbejdet tillader det

Vi hører under 3f - Indutriens overenskomst... og ja, jeg tror også vi generelt er heldige med den 

Af andre gode kan jeg fortælle at vi optjener fuld afspadsering under barsel - dvs. 3 timer om ugen og vi kan gå på barsel 6 eller 8 uger før terminsdato 

Jeg er i hvert fald glad for den.

Anmeld

8. september 2011

henh01

Wimmie skriver:

Vi hører under 3f - Indutriens overenskomst... og ja, jeg tror også vi generelt er heldige med den 

Af andre gode kan jeg fortælle at vi optjener fuld afspadsering under barsel - dvs. 3 timer om ugen og vi kan gå på barsel 6 eller 8 uger før terminsdato 

Jeg er i hvert fald glad for den.

Kan jeg godt forstå.. Vi går fra 8 uger før (pædagog) det er også tiltrængt må man sige

Anmeld

8. september 2011

Mi

Øv hvor er det da en urimeligt at din chef ikke kan give dig bare en enkel dag hjemme ved dit barn, uden at få dig til at føle at det ikke er ok.

Selvom det så ikke er en ret, så er det nu engang nødvendig at en af forældrene er hjemme, hvis man ikke kan finde anden pasning. Desuden er det kun en fordel for virksomheden at være god ved sine medarbejder, så er man jo også fleksibelt den anden vej.

Håber at det ikke er noget der skal ske hver gang jeres barn bliver syg.

Anmeld

8. september 2011

TineA

Det er jo faktisk sådan barn-syg-dag fungerer! Man er hjemme indtil man har fundet en til at passe det syge barn..

Anmeld

8. september 2011

Wimmie

henh01 skriver:

Kan jeg godt forstå.. Vi går fra 8 uger før (pædagog) det er også tiltrængt må man sige

Anmeld

8. september 2011

eElak

Jeg giver de tøser ret i som påpeger at barns sygdage ikke er en RET. 

Med det sagt, så plejer kotymen langt de fleste steder at være at man får muligheden for at holde hele barnets 1. sygedag (og nogle steder 2, hvis overenskomsten har indarbejdet dette). 

Med andre ord - de fleste chefer plejer at have så god "pli" så de ikke kalder en ind på arbejdet - og det kun sker hvis det virkelig brænder på.  

Anmeld

8. september 2011

Omsorgsgiver

Profilbillede for Omsorgsgiver
Den stolte mor til 2
W.. skriver:

Det er jo faktisk sådan barn-syg-dag fungerer! Man er hjemme indtil man har fundet en til at passe det syge barn..

Det synes jeg godt nok er ringe  Hvem skulle kunne have mulighed og lyst til at passe et sygt barn?? Man kan jo ikke altid bede eller forlange bedsteforældrene at de kan passe den lille.... Synes kun det vil være helt rimeligt hvis den ene forældre kan være hjemme og passe den lille uden at skulle til at tænke på hvem der nu kan passe barnet.

Anmeld

8. september 2011

betski

Bliver lige nødt til at rette nogle af jer mht barns 1. og 2. sygedag. I nogle OK er det faktisk sådan, at man har ret til barns 1. og 2. sygedag. Men det er jo meget forskelligt, så det kan jo godt være vi hver især har ret, da vi jo bedst kender til OK vi arbejder under. Jeg har ret til barns første og anden sygedag, uanset arbejdspladsens situation.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.