Hvad er jeres holdning til sut?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

N&J

MorDk skriver:

Jeg ved ikke om du har læst mit indlæg igennem...?

Jeg stiller et spørgsmål... jeg skriver at der er forskellige holdninger til brugen af sut *s* Og så kommer jeg med MIN holdning! Er det forkert?

Jeg kunne lige så vel spørge om holdning til brug af bleer og hvilket mærke osv. Men nu var jeg nysgerrig omkring holdning til brug af sut!

Jeg har vel lov at have en mening ligesom alle andre?

Jeg må da indrømme at jeg føler mig en smule angrebet med din måde at starte dit "svar på" ... jamen dog.... jamen dog.... Du ku lige så godt have skrevet "Hvad rager det dig og bland dig venligst uden om". din reaktion får da mig til at tænke mit. Er det fordi dit barn bruger rigtig meget sut og du ikke har sat en grænse? Jeg siger ikke det er sådan og det er også fuldstændig ligemeget. Hvis nogle forældre har børn der bruger sut til de er 10 år ...det er da ik mit problem. Jeg oprettede tråden fordi jeg undre mig... og er nysgerrig... og det er vel heller ikke forkert i dagens Dk eller?

Jeg er hverken fordomsfuld eller ønsker at bestemme hvad alle andre gør. Jeg er ligesom dig... medlem af Baby.dk og skriver i forskellige tråde og opretter tråde.

Go' dag

Ja, jeg har skam læst dit indlæg igennem, og finder det pudsigt at du nævner om det mon er fordi mit barn selv bruger sut meget, jeg kan skam godt finde ud af at diskutere et emne uden at det behøver at reflektere min egen virkelighed. 

Det jeg skriver, som du føler som et angreb, er den måde du vælger at sætte indlægget op på - som så mange andre tråde om måder at opdrage på, jeg kan godt læse at du starter med at skrive at du ikke mener der er noget rigtigt og forkert, men jeg syntes så du modsiger det lige bagefter, da du jo har en holdning til hvad der er forkert og rigtigt ift. det at bruge sut. 

Hvis du ønskede en debat om brugen af sut, så havde du vel forholdt dig neutralt (som du gjorde lige i starten), derefter skrevet hvad du gjorde og herefter ikke hvad du tænkte om andre folks brug af sut - for der var du dømmende, måske ikke bevidst som jeg også skriver, men ikke desto mindre så er det den fornemmelse jeg stod med og står med når debatter oprettes med opdragelse og ts vælger at ytre at det modsatte af hvad h*n anser som normal, er forkert eller bare mindre rigtigt i hendes/hans øjne - og ja, det gjorde at jeg skrev som jeg skrev, og jeg står ved det.  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

N&J

elvital skriver:

Hvor er du god til at formulere dig!

haha man kan godt høre at du er klasselære! -ment på den bedste måde.

Hahaha.. hvor er du sød.. men klasselærer bliver jeg vist aldrig, geo, samf, og historie lærer derimod, men der er også masser af diskussionsmuligheder i de fag.. hehe

Anmeld

8. september 2011

N&J

MorDk skriver:

Jeg ved ikke om du har læst mit indlæg igennem...?

Jeg stiller et spørgsmål... jeg skriver at der er forskellige holdninger til brugen af sut *s* Og så kommer jeg med MIN holdning! Er det forkert?

Jeg kunne lige så vel spørge om holdning til brug af bleer og hvilket mærke osv. Men nu var jeg nysgerrig omkring holdning til brug af sut!

Jeg har vel lov at have en mening ligesom alle andre?

Jeg må da indrømme at jeg føler mig en smule angrebet med din måde at starte dit "svar på" ... jamen dog.... jamen dog.... Du ku lige så godt have skrevet "Hvad rager det dig og bland dig venligst uden om". din reaktion får da mig til at tænke mit. Er det fordi dit barn bruger rigtig meget sut og du ikke har sat en grænse? Jeg siger ikke det er sådan og det er også fuldstændig ligemeget. Hvis nogle forældre har børn der bruger sut til de er 10 år ...det er da ik mit problem. Jeg oprettede tråden fordi jeg undre mig... og er nysgerrig... og det er vel heller ikke forkert i dagens Dk eller?

Jeg er hverken fordomsfuld eller ønsker at bestemme hvad alle andre gør. Jeg er ligesom dig... medlem af Baby.dk og skriver i forskellige tråde og opretter tråde.

Go' dag

Vil lige skrive at jeg på ingen måde mener at jeg ikke selv kommer til at være fordømmende ift. nogle ting også herinde, for det tror jeg vi alle gør, men nogle af de tråde om opdragelse herinde bærer alt for ofte præg af at der er en rigtig og forkert måde at se tingene på, og der tænker jeg at man som ts til en desideret debat har et medansvar for at debatten bliver saglig og ikke et spørgsmål om at få andre der ikke følger normen til at føle det som om det de gør er forkert - det var det jeg anfægtede - ikke selve diskussionen/dialogen om suttebrug - så længe den er konstruktiv og med plads til alles holdninger. 

Anmeld

8. september 2011

N&J

An&Jo skriver:

min søn er nu 17mdr og hans sutter ligger altid i sengen sammen med hans pude..
Han kan bede om begge dele hvis han vil have dem, og ja så får han dem, for han beder kun om dem når han er træt og pylleret..

Han har ikke en bamse, men derimod sin pude som han bruger til trøst, han har først lige fået sine tænder, og inden de kom frem fik han faktisk lov at løbe med sutten som det passede ham, det blev først lavet om den dag hans første tand kom frem..

og ja jeg er os en af de slemme slemme mødre som giver min dreng en kop med drypfri låg, eller en flaske med i seng med vand i, for hvis han så er tørstig, så vågner han selv og drikker og vækker ikke mig.. Jeg er oppe kl 5-5:30 hver dag og har altså brug for de der få timers søvn jeg kan få, og derfor får han det med i seng..

Vi har været igennem en turbulent periode, og min søn han får det næsten akkurat som han vil have det lige nu, selvfølgelig får han ikke lov til at styre hjemmet, det er stadig mig der er den voksne og det er mig der bestemmer, men vi kører altså efter hans rytme og det kan vi fordi vi kun er ham og mig lige nu, og det benytter jeg mig altså af..

Ja, slemme slemme mor.. 

Anmeld

8. september 2011

An&Jo

N&J skriver:

Ja, slemme slemme mor.. 

Jaa jeg er en slem slem mor fordi jeg lige er nødt til at tænke over min egen nattesøvn også.. haha

Anmeld

8. september 2011

Lise 26

JUstin får sutten når han skal sove og hvis han er ked af det.. udover det kan´jeg ikke se hvad han skal bruge den til. Han skal jo også af med den på et tidspunkt og så mener jeg, at det vil blive svære hvis han nu har sutten i munden hele tiden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.