Ærlig talt- så syntes jeg ikke det kommer dig eller andre ved hvad andre vælger at gøre med deres børns sut - og jeg forstår faktisk ikke dit og andres behov for at bestemme hvad der er okey eller ej.
Nu kan dette opfattes surt, men det er det ikke, nærmere undrende over hvorfor andre (vi alle) har så tralvt med at definere hvad vi mener er rigtig og forkert adfærd for andre folks børn ud fra vores egne normer og habitus.
Jeg har ikke en mening om hvorvidt det er okey at andre ammer længere eller kortere end jeg gjorde (eller ammer overhovedet), hvorvidt andre lader deres børn bruge sut når barnet vil eller opstiller regler, hvorvidt forældre forsøger at få deres babyen til at falde ind i en rymte eller ej. Jeg gør hvad jeg anser for værende bedst for MIT BARN - ud fra det barn hun er, ikke ud fra hvordan alle andres er.
Men vil jeg indgå i en dialog omkring nogle af alle de her ting - ja, selvfølgelig vil jeg det, hvis den er konstruktiv og ikke af en sådan karekter at der deri dikteres hvad der er "rigtig" og forkert.
Og ja så sidder der sikkert nogen og tænker, så kunne jeg jo bare springe tråden over, men jeg syntes faktisk mit synspunkt er ligeså reelt og brugbart som alle andres, og så er det til dels også fordi jeg ofte syntes tråde der omhandler hvordan vi opdrager vores børn (fra alt fra mad til sutter, til amning, til bletræning) ender med at blive en tråd der med flertallets beslutning diktere hvad der er rigtigt og derved også forkert, således at dem der "handler korrekt" ud fra de foreskrifter føler at de er lidt bedre end alle andre, er det hensigten? Det tror jeg virkelig ikke, men det er lidt den opfattelse jeg ofte står tilbage med, og det syntes jeg er virkelig ærgelig, hvis det er en debat om et emne man ønsker istedet for et "har jeg ikke ret i det jeg siger" "debat".
Anmeld