Maria-s skriver:
Men hvis barnet har et stort suttebehov så er det da bedre at de bruger sut fremfor tommelfinger?? Det er da i hvert fald hvad min SP har sagt. FOr en sut kan man stille og roligt trappe ud af, fingeren er derimod meget svære, fordi den jo ikke kan "fjernes" det ville i hvert fald IKKE være så hensigtsmæssigt 
Jeg har en veninde der har fået misdannelser på sin tommelfinger fordi hun suttede på tommel da hun var lille og derudover siger min SP at en finder OGSÅ ligger stort pres på tænderne og ødelægger tandstillingen.
Så herhjemme bruger vi sut hvis han sidder og sutter på sin tommel (ok han er også kun knap lige 6 mdr.)
Jeg havde ikke lige set at debatten var om tommelfinger vs. sut, sorry! Men det er lidt som at skelne mellem pest og kolera, selvfølgelig er tommeltotten ikke en løsning, og jeg vil da personligt fortrække at mit barn brugte sut i stedet for, men om det er bedere..
Alt ligger jo i vaner og forskellige behov, som barnet måtte have.. Jeg kan godt se at det kan være svært at fravænde et barn sin tommeltot, fremfor måske en sut, men begge to gør altså, at barnet udvikler (kan udvikle) suttebid på et tidspunkt.. Alt med måde, og så må man jo gøre hvad man selv synes der er bedst for sit barn.
Jeg ville kun give ts ret i hendes holdning, da dette også er min professionelle holdning. Spørg mig igen om et par år, når jeg forhåbelig har fået mit ønskebarn, så er virkeligheden nok en anden sag.. 
Anmeld