Forløbet uden ende (!!!!)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. september 2011

Frøken J.

Fuck jeg er irriteret lige nu!!!! JM skrev jo et nr ned i går, som jeg skulle ringe til i dag kl. 9 og bestille tid til CTG her i dag på. Så får jeg bare sådan en skide irriteret sygeplejerske i røret som siger, at det jo ligesom er meningen, at JM sender en henvisning, og så ringer de MIG op. HUn sagde godt nok, at det self. ikke var min fejl, men jeg kunne tydelig mærke hun synes det var irriterende. Og så fik jeg at vide at jeg skulle komme inden kl. 10 eller hurtigst muligt. WUhuuu, hastearbejde, don't we just love it? Venter på at blive hentet af min mor, og så må vi se, om de haster gennem det eller rent faktisk tager mig alvorligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

Seneste tråd: https://www.baby.dk/debat/132238pi1/graviditet/en-u pdate-paa-det-hele-.aspx

Havde lovet flere at komme med en update efter i dag, så here goes..

I dag skulle være sidste check i hele forløbet. De havde konkluderet at tingene var ok, selvom hjertelyden lå lidt højt, så i dag skulle sidste strimmel køres, og jeg skulle få en konklusion på det hele af en læge.

Men gud hjælpe mig om ikke hendes hjertelyd kørte helt op i det røde felt i alle 30 min. jeg fik kørt strimmel i svangreambulatoriet!! Hun var så også MEGET aktiv lige dér, men stadig. Det så jo ikke så godt ud, sagde de. Den lå på mellem 170-210 BPM. Og mit blodtryk var 144/92, hvilket var for højt. Så de smed mig til en scanning. Der scannede de blodgennemstrømning til hendes hjerte og hjerne, og alt så jo fint ud.

Så ville de så igen (igen igen igen) teste mig for SSF, så jeg blev sendt op for at få taget blodprøver. Og derefter ned på fødegangen for at få kørt en længere strimmel og se hvordan det så ud med mit blodtryk. Nede på fødegangen var hjertelyden meget bedre, og baby var også mere rolig. Den lå dog stadig i det gule felt, så lidt for højt stadig. Mit blodtryk var normalt igen. Og de første svar på blodprøverne så fine ud - de ringer senere, hvis de finder noget i resten af prøverne.

Men men men, nu skal jeg så ind til check på svangreambulatoriet igen i morgen for lige at se, om det var en tilfældighed at hjertelyden var så høj eller hvad.. Jeg er bare ved at være skide træt af det, for det er en ny person jeg snakker med hver gang, som overhovedet ikke er inde i hele mit forløb. Så skal jeg til at forklare det hele forfra og ja.. Jeg føler mig bare ikke overbevist, når de ikke ved hvad der skete sidste uge og sådan.

Så nu prøver vi igen i morgen for 4. gang. Og jeg som troede i dag skulle være afslutningen på det hele! Og så beder jeg om at få en ordentlig afsluttende forklaring i stedet for det der: "jaaaah, den ligger godt nok udenfor normalen, men sådan er det bare hos nogen, men ja..." - vage pis.

Så fandt jeg updaten

Suk ja , jeg husker det selv som var det i går..
Forløbet føltes lidt langt efterhånden som man ingen ordentlige svar får.
Men hellere du er tjekket i hovede og røv end slet ikke.

Håber de snart finder en løsning for dig

Anmeld

8. september 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

Fuck jeg er irriteret lige nu!!!! JM skrev jo et nr ned i går, som jeg skulle ringe til i dag kl. 9 og bestille tid til CTG her i dag på. Så får jeg bare sådan en skide irriteret sygeplejerske i røret som siger, at det jo ligesom er meningen, at JM sender en henvisning, og så ringer de MIG op. HUn sagde godt nok, at det self. ikke var min fejl, men jeg kunne tydelig mærke hun synes det var irriterende. Og så fik jeg at vide at jeg skulle komme inden kl. 10 eller hurtigst muligt. WUhuuu, hastearbejde, don't we just love it? Venter på at blive hentet af min mor, og så må vi se, om de haster gennem det eller rent faktisk tager mig alvorligt.

Ej hvor irriterende søde

Anmeld

8. september 2011

Ni-ko-li-ne

Men det er da godt at de ikke bare er ligeglade ikke? og det der med at de forklarer det med, at sådan er det bare hos nogen... er jo også fordi der stadig er masser af ting man ikke aner om menneske kroppen, så det er bare ikke alt der er et svar på...

og ja, det er super frustrerende.....

op med modet, det gode ved at de holder øje er at de ser på om lille pigen har det godt og det har hun

Anmeld

8. september 2011

Frøken J.

Må hellere skrive her i stedet for konstant at oprette nye tråde

Så var jeg inde i dag. Var jo lidt irriteret i morges fordi det virkede forhastet, men det var så godt et forløb i dag! Jordemoderen var en af dem, jeg har haft før. Sådan meget typen der er effektiv, kærlig og sådan godt erfaren. Hjertelyden lå as usual højt, og jeg kom så ind til samtale med en overlæge.

Og hun var også bare SÅ sød og venlig. Og havde sat sig ind i ALT - hele forløbet! Hold op en lettelse altså. Hun valgte at scanne den lille igen, men alt så jo stadig fint ud. Så lyttede hun lidt til mit hjerte, og hun synes den hoppede et par slag over et par gange, så hun ville gerne have kørt en EKG på mig og have taget blodprøver for stofskiftesygdom.

Så det fik jeg gjort! Jeg prøvede at forklare dem der lavede EKGen at jeg altså fik det skidt af at ligge på ryggen, og det helt sikkert ville påvirke aflæsningen af mit hjerte, men det kunne ikke lade sig gøre anderledes, sagde de. Og da jeg blev kaldt ind til lægen med resultaten var hun også først sådan lidt bob-bob over aflæsningen, indtil jeg forklarede hende det med jeg havde ligget på ryggen. Og så måtte hun også ryste på hovedet af de laboranter, fordi det er allemandsviden, at placerer du en højgravid på ryggen, så bliver der trykket på de store blodkar til hjertet, hvilket SELVFØLGELIG har en betydning. Så hun aflæste selv min puls igen, og det var fint.

Konklusionen var, at babyen har det godt. Altså hun er jo livlig, og er nu blevet scannet 3 ekstra gange hvor alt har været perfekt. Jeg personligt fejler heller ikke noget, så hun kunne ikke sige andet end at det bare var sådan med den lille. Hun sagde dog også, at de ikke bare ville lade mig gå 2 uger over og så ikke holde øje med nogen, så jeg har fået en tid fredag i næste uge til igen at få kørt kurve, så de lige kan følge med.

Spurgte om det havde betydning for babyen under fødslen, da jeg forestiller mig de godt kan blive stresset. Og hvis hun så i forvejen har hurtig hjertelyd. Og hun sagde, at de ville følge op på det under fødslen, således at jeg nok ville få kørt CTG under hele fødselsforløbet. Self. lidt hårdt at rende med det maskineri på hele tiden, men jeg vil gerne vide, at den lille har det godt, så det er okay

Så det er alt for det forløb for nu. Finally De ringer senere, hvis der er noget at se på stofskifteblodprøverne, men det tvivler jeg på der er

Anmeld

8. september 2011

Laulund87

Frøken J. skriver:

Så var jeg inde i dag. Var jo lidt irriteret i morges fordi det virkede forhastet, men det var så godt et forløb i dag! Jordemoderen var en af dem, jeg har haft før. Sådan meget typen der er effektiv, kærlig og sådan godt erfaren. Hjertelyden lå as usual højt, og jeg kom så ind til samtale med en overlæge.

Og hun var også bare SÅ sød og venlig. Og havde sat sig ind i ALT - hele forløbet! Hold op en lettelse altså. Hun valgte at scanne den lille igen, men alt så jo stadig fint ud. Så lyttede hun lidt til mit hjerte, og hun synes den hoppede et par slag over et par gange, så hun ville gerne have kørt en EKG på mig og have taget blodprøver for stofskiftesygdom.

Så det fik jeg gjort! Jeg prøvede at forklare dem der lavede EKGen at jeg altså fik det skidt af at ligge på ryggen, og det helt sikkert ville påvirke aflæsningen af mit hjerte, men det kunne ikke lade sig gøre anderledes, sagde de. Og da jeg blev kaldt ind til lægen med resultaten var hun også først sådan lidt bob-bob over aflæsningen, indtil jeg forklarede hende det med jeg havde ligget på ryggen. Og så måtte hun også ryste på hovedet af de laboranter, fordi det er allemandsviden, at placerer du en højgravid på ryggen, så bliver der trykket på de store blodkar til hjertet, hvilket SELVFØLGELIG har en betydning. Så hun aflæste selv min puls igen, og det var fint.

Konklusionen var, at babyen har det godt. Altså hun er jo livlig, og er nu blevet scannet 3 ekstra gange hvor alt har været perfekt. Jeg personligt fejler heller ikke noget, så hun kunne ikke sige andet end at det bare var sådan med den lille. Hun sagde dog også, at de ikke bare ville lade mig gå 2 uger over og så ikke holde øje med nogen, så jeg har fået en tid fredag i næste uge til igen at få kørt kurve, så de lige kan følge med.

Spurgte om det havde betydning for babyen under fødslen, da jeg forestiller mig de godt kan blive stresset. Og hvis hun så i forvejen har hurtig hjertelyd. Og hun sagde, at de ville følge op på det under fødslen, således at jeg nok ville få kørt CTG under hele fødselsforløbet. Self. lidt hårdt at rende med det maskineri på hele tiden, men jeg vil gerne vide, at den lille har det godt, så det er okay

Så det er alt for det forløb for nu. Finally De ringer senere, hvis der er noget at se på stofskifteblodprøverne, men det tvivler jeg på der er

Det lyder jo fantastisk søde

Anmeld

8. september 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

DEJLIGT og høre
Så slap du bare lidt af og nyd tiden med din dejlige store mave (inden længe er den væk, og det er sååå sørgeligt/mærkeligt selvom den mave ligger ved siden af dig i stedet )

Giv li en update for næste fredag  Og held og lykke..

Anmeld

8. september 2011

Clisolka

Frøken J. skriver:

Hvor godt at høre

Anmeld

8. september 2011

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Det lyder jo fantastisk søde

Meget

Anmeld

8. september 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

DEJLIGT og høre
Så slap du bare lidt af og nyd tiden med din dejlige store mave (inden længe er den væk, og det er sååå sørgeligt/mærkeligt selvom den mave ligger ved siden af dig i stedet )

Giv li en update for næste fredag  Og held og lykke..

Jeg nyder den så meget jeg kan

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.