Seneste tråd:
https://www.baby.dk/debat/132238pi1/graviditet/en-u pdate-paa-det-hele-.aspxHavde lovet flere at komme med en update efter i dag, så here goes..
I dag skulle være sidste check i hele forløbet. De havde konkluderet at tingene var ok, selvom hjertelyden lå lidt højt, så i dag skulle sidste strimmel køres, og jeg skulle få en konklusion på det hele af en læge.
Men gud hjælpe mig om ikke hendes hjertelyd kørte helt op i det røde felt i alle 30 min. jeg fik kørt strimmel i svangreambulatoriet!! Hun var så også MEGET aktiv lige dér, men stadig. Det så jo ikke så godt ud, sagde de. Den lå på mellem 170-210 BPM. Og mit blodtryk var 144/92, hvilket var for højt. Så de smed mig til en scanning. Der scannede de blodgennemstrømning til hendes hjerte og hjerne, og alt så jo fint ud.
Så ville de så igen (igen igen igen) teste mig for SSF, så jeg blev sendt op for at få taget blodprøver. Og derefter ned på fødegangen for at få kørt en længere strimmel og se hvordan det så ud med mit blodtryk. Nede på fødegangen var hjertelyden meget bedre, og baby var også mere rolig. Den lå dog stadig i det gule felt, så lidt for højt stadig. Mit blodtryk var normalt igen. Og de første svar på blodprøverne så fine ud - de ringer senere, hvis de finder noget i resten af prøverne.
Men men men, nu skal jeg så ind til check på svangreambulatoriet igen i morgen for lige at se, om det var en tilfældighed at hjertelyden var så høj eller hvad.. Jeg er bare ved at være skide træt af det, for det er en ny person jeg snakker med hver gang, som overhovedet ikke er inde i hele mit forløb. Så skal jeg til at forklare det hele forfra og ja.. Jeg føler mig bare ikke overbevist, når de ikke ved hvad der skete sidste uge og sådan.
Så nu prøver vi igen i morgen for 4. gang. Og jeg som troede i dag skulle være afslutningen på det hele! Og så beder jeg om at få en ordentlig afsluttende forklaring i stedet for det der: "jaaaah, den ligger godt nok udenfor normalen, men sådan er det bare hos nogen, men ja..." - vage pis.
Anmeld