graviditet efter SA?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.248 visninger
52 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
4. september 2011

Anonym trådstarter

Hej allesammen!

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. 

Jeg havde desværre en SA  som startede den 3 August og jeg stoppede med at bløde igen den 10 August. 

Vi var meget kede af tabet og vi vil hurtigst muligt gerne have en lille ny spire i min mave igen 

vi har gjort et ihærdigt forsøg på at lave ny bebs, og nu håber vi inderligt at det lykkes os igen. Er det ikke noget med at man kan være heldig at blive gravid ret hurtigt  efter en SA?

men her kommer mit spørgsmål så:

Jeg har nu i en uge ca haft kvalme, ømme bryster, hovedpine og været meget træt... 

men kan jeg være gravid allerede???? 

skal man regne med ÆL 14 dage efter endt SA eller hvad??? eller er det hele rykket rundt i ens cyklus nu? 

jeg er meget forvirret.... 

har lige været inde og bestilt et hav af teste inde på billigteste.dk, så de kommer vel iløbet af et par dage.

indtil da håber jeg at nogle af jer herinde kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på hvordan ens cyklus hænger sammen efter en SA, og om jeg KAN være gravid allerede igen???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. september 2011

Risen

Opper den lige Er nemlig interesseret  i det samme..

Havde desværre også en SA for kort tid siden, hvor jeg desværre måtte få foretaget et udskrapning. Så jeg føler med dig, og især når det kommer til at få en ny, man er  helt utålmodig..

Dog kan jeg ikke forstå hvorfor chancen skulle være mindre for at blive gravid? - udover det faktum at man måske stadig har hct homon i sig efter den anden graviditet og ikke får æl. Men så lang tid tager det da heller ikke at få det ud af kroppen.

Anmeld

4. september 2011

Kris89

flere oplever slet ikke at få sin mens efter SA.

Altså at blive gravid lige efter sa, så du kan sagtens være gravid

jeg er desværre ikke en af de heldige. havde SA 20. juni, lidt brunligt udflåd 10-20 august ca. og det er det hele. altså ingen rigtig mens endnu, så er meget forvirret, om min cyklus overhovedet er gået igang igen efter SA.

Men det afhænger nok også lidt af hvilken uge du mistede i. kroppen har nok lettere ved at komme videre hvis man mister i uge 5 i forhold til uge 10 (uden at vide det og håber det gav mening)

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Risen skriver:

Opper den lige Er nemlig interesseret  i det samme..

Havde desværre også en SA for kort tid siden, hvor jeg desværre måtte få foretaget et udskrapning. Så jeg føler med dig, og især når det kommer til at få en ny, man er  helt utålmodig..

Dog kan jeg ikke forstå hvorfor chancen skulle være mindre for at blive gravid? - udover det faktum at man måske stadig har hct homon i sig efter den anden graviditet og ikke får æl. Men så lang tid tager det da heller ikke at få det ud af kroppen.

årh føler med dig også! 

Jeg var i 6 uge. og heldigvis klarede min krop det selv. jeg var inde til en tidlig scanning hvor de kunne se at fosteret var gået til for få dage inden, og jeg blev derefter fulgt med blodprøver i 1 uge. mit HCG dalede heldigvis helt af sig selv. 

jeg spurgte lægen derinde, om vi kunne gå igang med det samme igen, og det sagde hun ja til! der var intet i vejen for at prøve med det samme igen 

håber på at det snart lykkes for os begge to igen!!! 

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

flere oplever slet ikke at få sin mens efter SA.

Altså at blive gravid lige efter sa, så du kan sagtens være gravid

jeg er desværre ikke en af de heldige. havde SA 20. juni, lidt brunligt udflåd 10-20 august ca. og det er det hele. altså ingen rigtig mens endnu, så er meget forvirret, om min cyklus overhovedet er gået igang igen efter SA.

Men det afhænger nok også lidt af hvilken uge du mistede i. kroppen har nok lettere ved at komme videre hvis man mister i uge 5 i forhold til uge 10 (uden at vide det og håber det gav mening)

Øv det er jeg rigtig ked af af høre...  føler virkelig med dig, og håber du har held næste gang! 

jeg var i 6 uge da jeg mistede... 

mit HCG var allerede ugen efter faldet næsten helt ned igen...

så jeg tror at det har været helt ude af kroppen ugen efter igen. 

men jeg er i tvivl om jeg skulle have ÆL ca 14 dage efter endt SA??? 

Anmeld

4. september 2011

Kris89

Anonym skriver:

Øv det er jeg rigtig ked af af høre...  føler virkelig med dig, og håber du har held næste gang! 

jeg var i 6 uge da jeg mistede... 

mit HCG var allerede ugen efter faldet næsten helt ned igen...

så jeg tror at det har været helt ude af kroppen ugen efter igen. 

men jeg er i tvivl om jeg skulle have ÆL ca 14 dage efter endt SA??? 

Tak jeg mistede i 10 uge men det kom også selv ud og mit tal var også næsten nul ugen efter...

Din SA kan du godt regne som din mens... altså den dato din mistede (hvor du startede med at bløde) er din første mens dag. så 14. dage efter denne (alt efter cyklus længde osv) skulle du få din ÆL.

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

Tak jeg mistede i 10 uge men det kom også selv ud og mit tal var også næsten nul ugen efter...

Din SA kan du godt regne som din mens... altså den dato din mistede (hvor du startede med at bløde) er din første mens dag. så 14. dage efter denne (alt efter cyklus længde osv) skulle du få din ÆL.

arh okay super! Mange tak det var lige præcis det svar jeg søgte 

så må min ÆL have været omkring den 18-21 August. 

og der var min kæreste og jeg helt 100 % sammen i de dage 

ååååh hvor jeg håber det er lykkes for os. 

jeg burde godt kunne teste nu så ikk? i følge den mens jeg havde i forbindelse med SA´en så er jeg jo faktisk gået 1 dag over nu! så HVIS jeg er gravid må jeg jo være 4+0 idag ikk??? 

SA´en startede jo den 3 August, og nu har vi den 4 september 

Anmeld

4. september 2011

LinLin

Anonym skriver:

Hej allesammen!

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med. 

Jeg havde desværre en SA  som startede den 3 August og jeg stoppede med at bløde igen den 10 August. 

Vi var meget kede af tabet og vi vil hurtigst muligt gerne have en lille ny spire i min mave igen 

vi har gjort et ihærdigt forsøg på at lave ny bebs, og nu håber vi inderligt at det lykkes os igen. Er det ikke noget med at man kan være heldig at blive gravid ret hurtigt  efter en SA?

men her kommer mit spørgsmål så:

Jeg har nu i en uge ca haft kvalme, ømme bryster, hovedpine og været meget træt... 

men kan jeg være gravid allerede???? 

skal man regne med ÆL 14 dage efter endt SA eller hvad??? eller er det hele rykket rundt i ens cyklus nu? 

jeg er meget forvirret.... 

har lige været inde og bestilt et hav af teste inde på billigteste.dk, så de kommer vel iløbet af et par dage.

indtil da håber jeg at nogle af jer herinde kan hjælpe mig med at blive lidt klogere på hvordan ens cyklus hænger sammen efter en SA, og om jeg KAN være gravid allerede igen???

Hej

Først: er ked af det også er sket for dig!

Jeg havde en SA 28 nov. 2009 - fik stikpiller for at hjælpe det hele ud. Jeg blødte 6 dage og var til tjek på 7. dagen. Alt var heldigvis ude, så jeg slap for udskrabning også (selvom jeg i dag ved at det er langt mere behageligt for mig - men det er en anden snak...)

Vi begyndte igen med det samme og 2. januar stod jeg med en ny positiv test - jeg var 4+2 eller noget i den stil. Så jeg blev altså gravid ca 3 uger efter! Og fik i øvrigt en dejlig søn ud af det i september sidste år

alt hvad jeg kan for at det er jeres tur igen

Anmeld

4. september 2011

Kris89

Anonym skriver:

arh okay super! Mange tak det var lige præcis det svar jeg søgte 

så må min ÆL have været omkring den 18-21 August. 

og der var min kæreste og jeg helt 100 % sammen i de dage 

ååååh hvor jeg håber det er lykkes for os. 

jeg burde godt kunne teste nu så ikk? i følge den mens jeg havde i forbindelse med SA´en så er jeg jo faktisk gået 1 dag over nu! så HVIS jeg er gravid må jeg jo være 4+0 idag ikk??? 

SA´en startede jo den 3 August, og nu har vi den 4 september 

i princippet burde du kunne tage en positiv test idag/ i morgen

Anmeld

4. september 2011

Anonym trådstarter

DAs mor skriver:

Hej

Først: er ked af det også er sket for dig!

Jeg havde en SA 28 nov. 2009 - fik stikpiller for at hjælpe det hele ud. Jeg blødte 6 dage og var til tjek på 7. dagen. Alt var heldigvis ude, så jeg slap for udskrabning også (selvom jeg i dag ved at det er langt mere behageligt for mig - men det er en anden snak...)

Vi begyndte igen med det samme og 2. januar stod jeg med en ny positiv test - jeg var 4+2 eller noget i den stil. Så jeg blev altså gravid ca 3 uger efter! Og fik i øvrigt en dejlig søn ud af det i september sidste år

alt hvad jeg kan for at det er jeres tur igen

mange tak - det er virkelig utroligt hvor ked af det man kan blive over at miste noget som jo egentlig aldrig rigtig nåede at blive til noget.... er ked af at du også har oplevet det! 

Både min kæreste og jeg elskede allerede den lille spire UTROLIG højt  jeg testede positivt i 4 uge, så vi nåede at have 14 dage i ren lykkerus! og vi kan slet ikke vente til det blir vores tur igen! 

vores historie er meget ens! Jeg bløde også (meget kraftigt) i præcis 1 uge, og hvis jeg er gravid er jeg nok ca blevet det 2-3 uger efter den første blødnings dag 

aaaarg jeg kan slet ikke vente med at teste!!! håber de teste jeg har bestilt kommer med posten imorgen! 

ps: jeg har lidt murren i underlivet... lidt ligesom mens er på vej men så alligevel ikk helt så kraftigt... oplevede du også det???

hvor er det dejligt at du idag har en skøn søn! det giver da en frisk nyt håb 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.