Strækmærker, hvornår???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

Highlander

Solstråle2011 skriver:

Cremer hjælper desværre ikke da det er hormonelt bestemt.. det er meget forskellige hvornår man får dem.. nogle får dem i uge 12, mens andre først får dem dagene inden fødslen, hvis man får nogen..

Kender sågar nogen der først fik dem efter fødslen

Hmm jeg håber stadig at slippe  Og så bliver jeg ved med at smørre, for så kan jeg da i det mindste føle at jeg har gjort hvad jeg kunne, også selvom det måske desværre ikke har så stor virkning 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Holbæktrunten

Highlander skriver:

Jeg har (7-9-13) været så heldig at undgår strækmærker indtil videre, og er i dag 32+1. Om det er rent held eller fordi jeg smørrer og smørrer ved jeg ikke... Men så læste jeg, at det først er fra nu af de begynder at komme, så mit spørgsmål til jer er:

Hvornår begyndte i at få strækmærker? eller er i så heldige at de helt udeblev 

Jeg er gået 4 dage over tid, og har ikke et eneste strækmærke fået. Og har intet gjort for at undgå det...

Ved godt at det siges at være hormonelt bestemt, men undrede mig faktisk meget over at der ikke kom nogen, for da jeg begyndte at få bryster og lår i tidernes morgen, fik jeg begge steder... 

Men er lykkelig for at de holder sig væk 

Anmeld

1. september 2011

HeidiØ

Highlander skriver:

Jeg har (7-9-13) været så heldig at undgår strækmærker indtil videre, og er i dag 32+1. Om det er rent held eller fordi jeg smørrer og smørrer ved jeg ikke... Men så læste jeg, at det først er fra nu af de begynder at komme, så mit spørgsmål til jer er:

Jeg fik desværre nogle under navlen og rundt om maven da jeg ramte uge 26, da min mave bare eksploderede pludseligt!

Cremer er fis - jeg har smurt og smurt, så det er ikke derfor du undgår ..

Og arveligt betinget? Niksen - min mor undgik 2 gange, og jeg har allerede fået her ved nr. 1..

Det er ren og skær (u)held om man får eller ej - det er hormonelt betinget

Godt de blir lysere med tiden ellers må man jo få dem laserfjernet. Jeg  for du undgår !!

Anmeld

1. september 2011

SjeBets

Highlander skriver:

Ej hvor uretfærdigt, og så især når de andre i din familie var så heldige, så er det måske ikke helt genetisk alligevel  Heldigvis bliver de jo mindre tydelige med tiden 

jaa men som jeg ser det, en lille pris for det man får ud af det, og så længe manden ogs kan leve med dem, de er da blevet ret utydelige med årene, jamen så ingen ko på isen

Anmeld

1. september 2011

Mor Christa

Highlander skriver:

Øv først efter, det er da mystisk, eller det skete måske under selve fødslen? 

det evd jeg faktisk ikke. Men inden jeg fødte havde jeg ikke ét strækmærke og da jeg så turde kigge på min krop efter fødslen, havde jeg pludselig strækmærker.. Det var ikke mange, men få på det nederste af maven, på inderlårene og ydrelåene og så liidt på mine sidedeller hehe
Og ja, så har jeg fået ét strækmærke på mit bryst ifm. amning

Anmeld

1. september 2011

Mauser.

Strækmærker er hormonelt betinget og creme hjælper ikke (; jeg er i uge 34 og har ingen endnu

Anmeld

1. september 2011

2babygirls

Highlander skriver:

Mine kom i 40+, og fødte 40+5... De var bitte små og helt hvide lige ved navlen. Mega meget usynlige til jeg havde født, så opdagede jeg dem.

Anmeld

1. september 2011

Alexander071106sMor

Første gang jeg var gravid, fik jeg ingen strækmærker overhovedet, og jeg smurte mig hver dag.

Denne gang er jeg i uge 23 (pt.) og er lige så stor nu, som da jeg fødte Alexander, så jeg frygter godt nok at få strækmærker denne gang.. Og jeg smører stadig...

Anmeld

1. september 2011

Glad Giraf

Highlander skriver:

Jeg er nu 34 + 3 og har ikke fået nogle endnu...

Har godt hørt at det skulle være arveligt, min mor fik ingen så satser på jeg er lige så heldig

Det kan være ligemeget om man smører med creme/olier... Når man får strækmærker er det, det mellemste hudlag/læderhuden der "springer" og cremer virker desværre kun på det øverste hudlag/overhuden...

Men jeg smører alligevel, har hørt at det skulle være velvære for bebs og fordi min mave kløede af h... til i starten

Anmeld

1. september 2011

Highlander

Hmm der er vist enighed om at det ikke er arveligt OG at det ikke hjælper at smørre... Jeg må virkelig krydse fingre for mine hormoner er gode ved mig og ikke mener jeg skal have synlige "ar"  fra det lille vidunder 

Og ja heldigvis er laser jo altid en mulighed HVIS det skulle være 

Tak for jeres svar :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.