Englebassen82 skriver:
Ville ikke gå fordi tråden uden lige at sende et 
Prøv at slappe af og nyd din weekend lidt.. Syntes du måske skulle sige det til din Mor, så kan hun også støtte dig lidt hvis du pludselig bliver ked eller du pludselig bliver mere dårlig.. Du skal jo ikke stå alene med det... Så fortæl du din Mor hvordan situationen er, det syntes jeg du skal...

Hej Englebasse
Tak for dit råd og
- ja jeg overvejer kraftigt at tale med min mor om det. Min kæreste er også indforstået med, at jeg fortæller det til hende (han skal være et andet sted i weekenden). Det er sådan lidt en afvejning af behov.
Jeg ved hvor brændende min mor ønsker at blive mormor/bedstemor. Så jeg ved, at hun bliver meget påvirket af situationen, hvis jeg fortæller hende det.
Jeg kan godt se, at jeg også har lov til at tænke på mig selv og mine behov for at få støtte/omsorg - Men jeg vil så nødig gøre hende nervøs og/eller give hende falske forhåbninger.
Jeg ved, at min mor er af den tro, at jeg så let som ingenting kan blive gravid, hvis bare jeg prøver. Hun vil måske blive helt overbevist om, at der ikke er noget "galt" og så blive enormt skuffet, hvis jeg aborterer? (Hvilket det jo peger i retning af).
Set i det lys har jeg ikke lyst til at involvere hende i situationen - medmindre det er højest nødvendigt. Det føles på en måde som et ekstra psykisk pres.
Hvis jeg ikke får det værre - kan der også være noget befriende i, at tænke på noget andet - ved ikke at tale om det - for selvfølgelig fylder det 90%+ af min bevidsthed lige nu
Så at undgå emnet kan måske give mig ro til at få tankerne lidt væk.
Men hvis jeg bliver mere påvirket af situationen, end jeg er lige nu - så tror jeg nu alligevel, at jeg vil fortælle hende det. Og idet jeg takker nej til vin til maden, så tror jeg alligevel, at hun har luret ,at der er tale om graviditet (jeg er normalt ikke stordrikker - men vi plejer gerne at nyde et godt glas vin i weekenden
).
Så måske er det bedre at forberede hende på "det værste" - i stedet for at skuffe hende senere?
Hmmm - vil gerne selv have det så godt som muligt og samtidig tage hensyn til både hendes og mine følelser. Men generelt er vi meget tætte - så måske kan jeg slet ikke lade være med at snakke løs. Ved, at hun selv har oplevet at abortere - så set fra den vinkel, kan hun måske vise sig, at være en enorm støtte?!
Nå, sikken en smørre - men under alle omstændigheder tak for dit bidrag og din omsorg.
I lige måde mht god weekend