Lægen sendte mig hjem i uvished - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.019 visninger
48 svar
0 synes godt om
1. september 2011

Snehund

Hej Alle

Jeg er gravid i 6. uge (6 +2). De sidste dage har jeg haft lidt uregelmæssig udflåd med en smule blod - men ingen smerter. Jeg synes mine symptomer på graviditet er næsten væk indenfor det sidste døgn (havde kvalme, ømme bryster, træthed m.m.).

Derfor tog jeg i dag til lægen medbringende en urinprøve - dette er mit første lægebesøg i graviditeten. Havde ellers en tid til første besøg næste onsdag.

Hun gik med urinprøven - og kom tilbage og sagde: "Der er ingen blærebetændelse - men graviditetstesten er svag."

Derpå lavede hun en GU - og sagde at hun godt kunne se lidt blod. Der kunne ikke konstateres smerter i underlivet.

Hendes konklusion var, at jeg måske er ved at abortere. Derfor sendte hun mig hjem og bad mig holde øje med min krop de næste par dage. Jeg skulle kun henvende mig igen, hvis jeg får smerter. Så bad hun mig selv lave en graviditetstest næste tirsdag - og hvis den er negativ, skal jeg aflyse lægetiden om onsdagen.

Hun mente ikke, at der var grund til at jeg dukkede op i konsultationen på onsdag, hvis den var negativ - heller ikke, hvis jeg ikke er begyndt at bløde mere inden da. Igen sagde hun: Kom kun, hvis du får smerter.

Kan det virkelig passe? Er det ikke vigtigt at blive scannet for at se om der evt er liv og hvis ikke, så blive behandlet, hvis kroppen ikke selv kan klare ærterne? eller der er noget helt galt?

Jeg er helt forvirret og ved ikke, hvad jeg skal stille op. Jeg skal besøge min mor i weekenden og har ikke fortalt hende noget - da jeg ville vente. Men nu er jeg i tvivl om, om det er så smart at holde info. tilbage, hvis jeg pludselig får det dårligt.

Har I erfaring som kan trøste/hjælpe mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Gaia

Kunne du måske ringe til fg eller kvindeambulatoriet der hvor du bor? Måske de kan give din en scanning hvis du forklare dem situationen.

Anmeld

1. september 2011

Snehund

Måske en idé?!

Anmeld

1. september 2011

Gaia

Håber da de kan hjælpe dig lidt mere - jo ikke rart ar gå i uvished og ik vide om man er købt eller solgt. Synes i hvert fald det er dårlig service du har fået hos din læge.

Anmeld

1. september 2011

Topp

Snehund skriver:

Hej Alle

Jeg er gravid i 6. uge (6 +2). De sidste dage har jeg haft lidt uregelmæssig udflåd med en smule blod - men ingen smerter. Jeg synes mine symptomer på graviditet er næsten væk indenfor det sidste døgn (havde kvalme, ømme bryster, træthed m.m.).

Derfor tog jeg i dag til lægen medbringende en urinprøve - dette er mit første lægebesøg i graviditeten. Havde ellers en tid til første besøg næste onsdag.

Hun gik med urinprøven - og kom tilbage og sagde: "Der er ingen blærebetændelse - men graviditetstesten er svag."

Derpå lavede hun en GU - og sagde at hun godt kunne se lidt blod. Der kunne ikke konstateres smerter i underlivet.

Hendes konklusion var, at jeg måske er ved at abortere. Derfor sendte hun mig hjem og bad mig holde øje med min krop de næste par dage. Jeg skulle kun henvende mig igen, hvis jeg får smerter. Så bad hun mig selv lave en graviditetstest næste tirsdag - og hvis den er negativ, skal jeg aflyse lægetiden om onsdagen.

Hun mente ikke, at der var grund til at jeg dukkede op i konsultationen på onsdag, hvis den var negativ - heller ikke, hvis jeg ikke er begyndt at bløde mere inden da. Igen sagde hun: Kom kun, hvis du får smerter.

Kan det virkelig passe? Er det ikke vigtigt at blive scannet for at se om der evt er liv og hvis ikke, så blive behandlet, hvis kroppen ikke selv kan klare ærterne? eller der er noget helt galt?

Jeg er helt forvirret og ved ikke, hvad jeg skal stille op. Jeg skal besøge min mor i weekenden og har ikke fortalt hende noget - da jeg ville vente. Men nu er jeg i tvivl om, om det er så smart at holde info. tilbage, hvis jeg pludselig får det dårligt.

Har I erfaring som kan trøste/hjælpe mig?

du er gravid i 7. uge  lige så det er på plads *GG*

De sender sjældent én til alle mulige scanninger den første tid - da det jo desværre er ret "normalt" at man kan tabe barnet og de kan INTET gøre ved det alligevel - det er udelukkende din krop der bestemmer det...

Anmeld

1. september 2011

VIPpigen

Jeg blødte også i starten af graviditeten. Det er slet ikke sjovt at gå i det uvisse. Da jeg havde første lægebesøg sagde jeg til min læge at alt jeg gerne ville vide var om der var liv. Jeg ville ikke gå rundt med noget som der måske ikke var liv i. Jeg havde ingen smerter, kun blødninger. Hun henviste mig til en gyn, hvor jeg kom til akut og fik lavet en indvendig scanning. Og lykkelig var jeg da jeg kunne se hjerteblink.

Jeg vil som du vente og se tiden an, se hvad der sker weekenden over. (Tro mig, jeg ved det er svært når man er bange for det lille liv) Når du skal afsted på onsdag, så be om en henvisning til en gyn for at få bekræftet om der er liv eller ej

Anmeld

1. september 2011

Nessie

Det virker godt nok som en lidt kold besked at få, men der er jo ikke noget de kan gøre alligevel.

Ved en skanning vil de ikke kunne se noget, da man ikke kan forvente at se liv før uge 7.

Jeg håber at blødningen går i sig selv, og at alt er som det skal være

Anmeld

1. september 2011

Rockertand

Snehund skriver:

Det er en fuldstændig korrekt håndtering.

Fra et klinisk synspunkt er det ikke vigtigt at skanne dig (det er dig, der følelsesmæssigt har brug for at blive skannet, men det må du så selv betale for), hvis du er i gang med at abortere, så er der intet, der kan gøres, og din krop vil formentligt klare det selv, det er sjældent, at man får behov for en udskrabning, når man ikke er længere henne.

Hvis du får symptomer på, at noget ikke går, som det bør gøre, så skal du henvende dig til læge, og man vil så tage stilling til, hvad der skal gøres, men primært skal din krop selv klare det.

for, at du stadig har en sund, levedygtig graviditet.

Anmeld

1. september 2011

Snehund

Gaia skriver:

Håber da de kan hjælpe dig lidt mere - jo ikke rart ar gå i uvished og ik vide om man er købt eller solgt. Synes i hvert fald det er dårlig service du har fået hos din læge.

Tak for rådet - jeg skal være henvist fra lægen, for at kunne blive scannet/behandlet andre steder i det offentlige. Men hvis jeg bliver for utålmodig - så vil jeg nok købe en scanning på en privatklinik - medmindre jeg får det værre/begynder at bløde mere.

Anmeld

1. september 2011

Snehund

Rockertand skriver:

Det er en fuldstændig korrekt håndtering.

Fra et klinisk synspunkt er det ikke vigtigt at skanne dig (det er dig, der følelsesmæssigt har brug for at blive skannet, men det må du så selv betale for), hvis du er i gang med at abortere, så er der intet, der kan gøres, og din krop vil formentligt klare det selv, det er sjældent, at man får behov for en udskrabning, når man ikke er længere henne.

Hvis du får symptomer på, at noget ikke går, som det bør gøre, så skal du henvende dig til læge, og man vil så tage stilling til, hvad der skal gøres, men primært skal din krop selv klare det.

for, at du stadig har en sund, levedygtig graviditet.

Tak for din fyldestgørende og beroligende beskrivelse og dit

Selvom lægen er ganske ung - og derfor umuligt kan have tonsvis af erfaring - så virkede hun nu også meget professionel og som om, at hun vidste hvad hun talte om.

Jeg synes bare, at det var lidt ubehageligt at tænke sig, at gå rundt med et dødt foster/molagraviditet/ gravid uden for livmoderen eller andet - og så ikke blive behandlet.

Hvis nu graviditetshormonerne forsvinder og der ikke kommer en blødning - så vil jeg da mene, at jeg skal have en eller anden form for behandling. Nå, men som du skriver - så er det sandsynligt at kroppen vil klare det selv. Så jeg må nok lade tålmodigheden råde og se tiden an.

Igen tak for dit svar.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.