Hej Alle
Jeg er gravid i 6. uge (6 +2). De sidste dage har jeg haft lidt uregelmæssig udflåd med en smule blod - men ingen smerter. Jeg synes mine symptomer på graviditet er næsten væk indenfor det sidste døgn (havde kvalme, ømme bryster, træthed m.m.).
Derfor tog jeg i dag til lægen medbringende en urinprøve - dette er mit første lægebesøg i graviditeten. Havde ellers en tid til første besøg næste onsdag.
Hun gik med urinprøven - og kom tilbage og sagde: "Der er ingen blærebetændelse - men graviditetstesten er svag."
Derpå lavede hun en GU - og sagde at hun godt kunne se lidt blod. Der kunne ikke konstateres smerter i underlivet.
Hendes konklusion var, at jeg måske er ved at abortere. Derfor sendte hun mig hjem og bad mig holde øje med min krop de næste par dage. Jeg skulle kun henvende mig igen, hvis jeg får smerter. Så bad hun mig selv lave en graviditetstest næste tirsdag - og hvis den er negativ, skal jeg aflyse lægetiden om onsdagen.
Hun mente ikke, at der var grund til at jeg dukkede op i konsultationen på onsdag, hvis den var negativ - heller ikke, hvis jeg ikke er begyndt at bløde mere inden da. Igen sagde hun: Kom kun, hvis du får smerter.
Kan det virkelig passe? Er det ikke vigtigt at blive scannet for at se om der evt er liv og hvis ikke, så blive behandlet, hvis kroppen ikke selv kan klare ærterne?
eller der er noget helt galt?
Jeg er helt forvirret og ved ikke, hvad jeg skal stille op. Jeg skal besøge min mor i weekenden og har ikke fortalt hende noget - da jeg ville vente. Men nu er jeg i tvivl om, om det er så smart at holde info. tilbage, hvis jeg pludselig får det dårligt.
Har I erfaring som kan trøste/hjælpe mig?
Anmeld