Lægen sendte mig hjem i uvished - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. september 2011

Mussen2

Åh, trist er det i hvert fald. Jeg håber der er en baby til jer meget snart

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. september 2011

Snehund

Mussen2 skriver:

Åh, trist er det i hvert fald. Jeg håber der er en baby til jer meget snart

Tak - ja det er meget trist og ubehageligt at gå rundt i uvished (om evt GUL) - lidt endnu.

Det har godt nok været en heftig rutchetur. Lige fra total kærlighed og igangsættelse af projekt baby, til mega happy over positiv graviditetstest til angst og bekymring grundet blod over sorg og ulidelig ventetid . Derpå afklaring om ingen baby og så angst for GUL

Pyh jeg er udmattet.

Anmeld

11. september 2011

Moms

Snehund skriver:

Tak - ja det er meget trist og ubehageligt at gå rundt i uvished (om evt GUL) - lidt endnu.

Det har godt nok været en heftig rutchetur. Lige fra total kærlighed og igangsættelse af projekt baby, til mega happy over positiv graviditetstest til angst og bekymring grundet blod over sorg og ulidelig ventetid . Derpå afklaring om ingen baby og så angst for GUL

Pyh jeg er udmattet.

Hej Snehund.

Øv hvor er jeg ked af det på dine vegne.

Find din indre positivitet frem igeng. Den havde du i dine første indlæg. I prøver jo bare igen

Jeg håber, du vil komme med en mere update, så vi andre kan lære af din erfaring. Hvis det nu er GUL, så vil jeg ihvertfald gerne vide hvad lægerne gør.

Krydser fingre for en nem omgang og at du hurtigt bliver gravid igen.

Moms

Anmeld

11. september 2011

Muhmi

Jeg kan godt forstå hvorfor du gerne vil scannes... Men hvis du er ved at abotere så nytter det alligevel ikke noget at scanne dig...  Fosteret er så lille at der ikke er nogen som helst mulighed for at redde det... Håber ikke du er igang med at abotere dog....

Anmeld

11. september 2011

Snehund

Moms skriver:

Hej Snehund.

Øv hvor er jeg ked af det på dine vegne.

Find din indre positivitet frem igeng. Den havde du i dine første indlæg. I prøver jo bare igen

Jeg håber, du vil komme med en mere update, så vi andre kan lære af din erfaring. Hvis det nu er GUL, så vil jeg ihvertfald gerne vide hvad lægerne gør.

Krydser fingre for en nem omgang og at du hurtigt bliver gravid igen.

Moms

Hej Moms

Tak for din "opsang" og din omsorgog din

Ja, du har ret i, at optimisme er en god ting. Dog tror jeg også det er sundt for mig at reagere på sorgen over abort/tom livmoder og det ubehagelige i uvisheden og det pludselig at være "patient".

Jeg har fået målt mine hormontal i går og de var stigende (de skulle helst være faldende) Men de var alt for lave ifht hvor langt jeg "burde være henne". Derfor er den lægelige opfattelse lige nu, at det sidder uden for livmoderen. Men de kan ikke se på scanningen af livmoder og æggeledere, hvor den sidder. Jeg skal på sygehuset igen i morgen tidlig for at have taget en hcg-blodprøve mere.

Det er bare ikke en fed situation - må indrømme, at jeg pt er ked af det og bange, samtidig med at hormonerne stadig pumper rundt i blodet.

Jeg prøver at tage det så afslappet som muligt og håber på det bedste for fremtiden. Håber lige nu at hormontallet er faldet så drastisk i morgen, at yderlig behandling ikke er nødvendig. Frygter en evt. operation og/eller en krads medicinsk behandling. Håber virkelig ikke, at det kommer dertil, for det vil kunne mindske chancerne for at blive gravid en anden gang. Fx hvis der dannes arvæv i æggeledere. + være forbundet med andre risici. Det er bare så ubehageligt at gå rundt i uvished og frygte, at man pludselig får det vildt dårligt, eller at ens fremtidsdrøm synker i grus.

Håber, håber, håber

Anmeld

11. september 2011

Moms

Jeg håber med dig

Åh, kunne det dog bare gå nemt og problemfrit for alle

Held og lykke i morgen. Forstår sandelig godt, du er ked af det. For du hænger jo i uvished om hvad du skal. Ventetiden må være så lang for dig.

Moms

Anmeld

11. september 2011

Snehund

Muhmi skriver:

Jeg kan godt forstå hvorfor du gerne vil scannes... Men hvis du er ved at abotere så nytter det alligevel ikke noget at scanne dig...  Fosteret er så lille at der ikke er nogen som helst mulighed for at redde det... Håber ikke du er igang med at abotere dog....

Da jeg både blødte og testede positiv sendte min egen læge (en anden end hende, der sendte mig hjem i uvished) mig på sygehuset.

Jeg er efterfølgende blevet scannet to gange - intet foster og ingen tegn på det.

Har blødt i over 14 dage nu, og haft abort lignende symptomer med lidt kraftig blødning og en del smerter - som ved kraftig mens.

Så jeg er kommet dertil, hvor jeg håber på at min krop "bare" har aborteret.

Desværre tyder det lige nu meget på at min krop ikke kan afstøde det selv, men da de ikke se noget foster er antagelsen nu, at jeg har en graviditet udenfor livmoderen. Denne antagelse forstærkes af at mine hormontal ikke falder, som de skal.

Skal på sygehuset igen i morgen til min 3. undersøgelse og blodprøve der.  på det bedste.

Anmeld

11. september 2011

Snehund

Moms skriver:

Jeg håber med dig

Åh, kunne det dog bare gå nemt og problemfrit for alle

Held og lykke i morgen. Forstår sandelig godt, du er ked af det. For du hænger jo i uvished om hvad du skal. Ventetiden må være så lang for dig.

Moms

Tak for din trøst.

Ja, det er en svær ventetid. Vil så gerne bare have det her overstået, så jeg forhåbentlig kan starte på en frisk - når jeg lige har sundet mig lidt.

Håber jeg får en ny vinkel på tingene i morgen og evt. en eller anden for for "løsning".

Knus

Anmeld

26. september 2011

Snehund

Snehund skriver:

Tak for din trøst.

Ja, det er en svær ventetid. Vil så gerne bare have det her overstået, så jeg forhåbentlig kan starte på en frisk - når jeg lige har sundet mig lidt.

Håber jeg får en ny vinkel på tingene i morgen og evt. en eller anden for for "løsning".

Knus

Hej Alle

Blev forrige lørdag behandlet med Methotrexat, en celle-gift, der skal stoppe væksten af graviditetsproduktet. Jeg fik indsprøjtningen med giften, da hcg begyndte at stige.

Jeg fil blodprøve-kontrol igen i onsdags og i lørdags (den var steget yderligere onsdag - trods giften, men heldigvis faldet lidt fra onsdag til lørdag.)

Nu skal jeg holde øje med evt. akut smerte og have taget blodprøve en gang om ugen - indtil hcg tallet er under 10. Jeg må grundet medicinen ikke have samleje, gå i svømmehallen (pga fare for infektion), eller drikke alkhol (leveren skal udrense medicinen, så den er på overarbejde), før tallet er lavere. Desuden må jeg ikke blive gravid før tidligst tre måneder efter, at de har afsluttet mig.

Jeg har ikke haft bivirkninger ved medicinen, men kan stadig mærke hormonerne.

Det er en lang og sej proces - men jeg kæmper for at holde humøret og modet oppe.

Knus herfra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.