Lægen sendte mig hjem i uvished - hvad nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2011

aya-zia

Snehund skriver:

Hej Tak for din respons.

Jamen det er netop der kimen til min undren/bekymring ligger.

Jeg har kun blødt en lille bitte, bitte smule - og slet ikke i dag.

Lægen siger, at jeg kun skal komme derind igen, hvis det begynder at gøre ondt. Eller hvis en hjemmetest på tirsdag viser positiv.  

Altså hun vil ikke have at jeg skal komme, hvis det bare fortsætter som nu (= ingen blødning men evt faldende hcg) eller blødningen bliver vildere. Heller ikke selvom jeg ikke begynder at bløde mere. Og heller ikke hvis tetsen i næste uge evt. er negativ?

Altså synes det lyder sært, hvis jeg skal gå rundt med en graviditet, der går til grunde, hvis den ikke bliver udstødt af sig selv. Det kan da umuligt være sundt.

Og omvendt, hvis alt alligevel er i orden - så kunne det da også være skønt at vide det.

hmmmm ja jeg må give dig ret...

man kan vel ik en gang ringe til føde gangen hvis det er....?

altså jeg begyndte og bløde voldsomt under en af mine aborter og jeg kom på skadestuen hvor de scannede mig... hvis nu du begynder at bløde voldsomt så syntes jeg du skal prøve at ringe til dem...

ved ik om de vil kigge på mig men det er vel et forsøg hver....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2011

Topp

Snehund skriver:

Hej Topp

Tak for svaret ok uge 7? Troede det hed 6 (+2)

Ja, jeg er helt klar over at abort er meget almindeligt - og så vidt jeg ved er det ofte naturens egen måde at beskytte en fra at få et misdannet barn. Så jeg er afklaret med, at det er en risiko man desværre løber, når man er igang med projekt baby.

Jeg håber og satser på, at min krop er klog og funktionsdygtig og "ved hvad den laver". Vi får se.

Jeg synes bare at have læst, at abort skal behandles og evt tvivl skal undersøges, så man ikke går rundt med graviditet uden for livmoderen eller andet ubehageligt.

Håber på det bedste Vil så gerne være mor

du er 6 hele uger og 2 dage henne - dvs uge 7 (2 dage inde i uge 7) lidt sært men sådan regnes det

Anmeld

1. september 2011

Snehund

BigBabyWish skriver:

Jeg tror desværre ikke de sender dig til en scanning når du ikke er længere henne, men istedet lader de kroppen klare den selv og ser hvad der sker ...

Jeg krydser rigtig meget fingre for at alt er OK og at din lille spire forbliver og vokser sig stor og stærk i din mave !

Kan godt forstå du synes det var en noget træls besked at få fra lægen, men desværre kan de ikke gøre noget ved at man mister og slet ikke så tidligt henne i graviditeten.

Det bedste du kan gøre er at prøve at slappe af og hvile dig (selvom jeg ved det kan være svært i din situation...) Håber det bedste for dig og spiren !

Tak for din empati

Ja, jeg prøver at slappe af. Jeg har det ok. Det er skønt med jeres respons og beroligende fortællinger/beskrivelser/vidensdelinger.

Du har helt ret i, at det eneste jeg kan gøre at slappe af og forsøge at acceptere naturens gang - også hvis det ikke denne gang ender i et nyt familiemedlem.

Anmeld

1. september 2011

Snehund

Topp skriver:

du er 6 hele uger og 2 dage henne - dvs uge 7 (2 dage inde i uge 7) lidt sært men sådan regnes det

Tak - nu tror jeg, at jeg forstår det med beregningerne af uger Det er jo rart at have styr på.

Anmeld

1. september 2011

Snehund

aya-zia skriver:

hmmmm ja jeg må give dig ret...

man kan vel ik en gang ringe til føde gangen hvis det er....?

altså jeg begyndte og bløde voldsomt under en af mine aborter og jeg kom på skadestuen hvor de scannede mig... hvis nu du begynder at bløde voldsomt så syntes jeg du skal prøve at ringe til dem...

ved ik om de vil kigge på mig men det er vel et forsøg hver....

Tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert søge hjælp, hvis jeg begynder at bløde voldsomt og/eller får store smerter. Håber nu, at en evt. SA vil foregå stille og roligt, men det kan man jo ikke vide, før man evt. står i det.

Anmeld

1. september 2011

Snehund

SussieThyssen skriver:

Jeg krydser fingre for dig og ønsker og håber at den lille spire nok skal blive der.

Graviditeter er vidt forskellige fra kvinde til kvinde, og endda fra graviditet til graviditet hos den enkelte.
Men der er dog også en masse fællestræk.
Når du ikke er længere henne, så er din lille spire ikke meget større end en ært, og derfor kan din krop under normale omstændigheder selv klare problemet, hvis det skulle ende ud i en biologisk abort.
Somme tider kan der godt gå noget tid efter graviditeten er ophørt før der sker yderligere, endda en hel mensperiode fordi kroppen af og til selv absorberer den smule foster der var.
Igen, det kan være meget forskelligt.
Det med graviditetssymptomerne behøver heller ikke at vare de første 12 uger...de kan udmærket klinge af længe før, ganske som de kan vare længere end de 12 uger..igen er det vidt forskelligt.
Så det eneste du kan gøre er at se tiden an og gøre som din læge siger.
Hvis du pludseligt skulle få ondt eller begynde at bløde kraftigt, så kontakt læge eller lægevagt og tag den så derfra, og ellers test igen om nogle dage.
Og så får du lige et stort knus.

Kærligst
Sussie

Hej Sussie

Tusind tak for din detaljerede og indsigtsfulde beskrivelse. Det var utrolig berioligende at læse!

Jeg må se tiden an og håber på at "naturen" klarer processen på bedste vis - uanset udfald.

Dejligt at du ville dele din viden med mig - det sætter jeg stor pris på i denne situation. Hele denne "verden" er helt ny for mig.

tilbage

Anmeld

1. september 2011

aya-zia

Snehund skriver:

Tak for dit svar. Jeg vil helt sikkert søge hjælp, hvis jeg begynder at bløde voldsomt og/eller får store smerter. Håber nu, at en evt. SA vil foregå stille og roligt, men det kan man jo ikke vide, før man evt. står i det.

det håber jeg goså for dig....

og håber mest at det ik er sket noget...

men hvis der er så er jeg sikker på du nok skal komme dig...

Anmeld

1. september 2011

SussieThyssen

Snehund skriver:

Hej Sussie

Tusind tak for din detaljerede og indsigtsfulde beskrivelse. Det var utrolig berioligende at læse!

Jeg må se tiden an og håber på at "naturen" klarer processen på bedste vis - uanset udfald.

Dejligt at du ville dele din viden med mig - det sætter jeg stor pris på i denne situation. Hele denne "verden" er helt ny for mig.

tilbage

Det var så lidt.
Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være

Du kommer med en update uanset hvad der sker ikke??

Anmeld

2. september 2011

Snehund

aya-zia skriver:

det håber jeg goså for dig....

og håber mest at det ik er sket noget...

men hvis der er så er jeg sikker på du nok skal komme dig...

Tak for de trøstende ord

Anmeld

2. september 2011

Snehund

SussieThyssen skriver:

Det var så lidt.
Jeg krydser fingre for at alt er som det skal være

Du kommer med en update uanset hvad der sker ikke??

Jo, jeg skal nok fortælle hvordan det udvikler sig. Pt indstiller jeg mig på SA - selvfølgelig stadig med et lille håb om at få lov til at forblive gravid

Pt: Færre graviditets symptomer, lidt brunligt grums (beklager hvis det er klamt, men sårn er det), ingen smerter, ikke nogen mens. agtig blødning (endnu da). Tager ny test i starten af næste uge - ved at hcg ikke forlader kroppen med et slag - så det er nok bedst at vente for ikke at få "falske" forhåbninger.

Som du skriver, så kan der gå lang tid før kroppen evt renser det ud - så jeg prøver bare at slappe af i hjernen og forberede mig på lidt af hvert. Vil i hvert fald ikke overanstrenge mig fysisk og/eller drikke alkohol før jeg er helt sikker på, at der ikke er en baby på vej lige nu.

God weekend

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.