Epidural?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

havana

Jeg mærkede ikke noget til den, men den virkede super

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Den lykkelige

Jeg fik epidural.. og det skal du IKKE frygte!! Synes det var 1000 gange "bedre" end veerne.. Og når man så har fået den er det jo bare endnu bedre..  men som en anden skriver at man får den under en ve.. det gør man ikke... ikke på Holbæk i hvert fald..  jeg fik afvide jeg skulle sige når jeg ikke havde en ve, fordi man skal ligge musse stille.. hvis den bliver lagt forkert kan man blive lam osv.. Men det var altså ikke så slemt som man høre.. Skal du ikke være bange for..

Anmeld

30. august 2011

Lise

Jeg kan slet ikke huske om det gjorde ondt eller ej - var i smerte-ve-helvede, så hvad som helst der kunne få mig ud af det...og det kunne epiduralen. Har skrevet i min fødselsberetning at det var ubehageligt at få den lagt, så det var det vel. Det er fire år siden, og jeg kan ikke huske det. Men den virkede FANTASTISK!!!!!

Fik senere på dagen en spinalbedøvelse, og der havde jeg ikke veer. Så vidt jeg husker, så gjorde det slet ikke ondt. Erindrer slet ikke at jeg kunne mærke noget..

Hey, kommer lige i tanke om hvorfor det var ubehageligt at få epi'en lagt. Det var fordi det gav mig sådan fire-fem stød ud i arme og ben, så jeg slet ikke kunne kontrollere min krop. De stod fire mand høj og prøvede at holde mig imens, men det kunne de slet ikke  Det har været et yndigt syn. Nåeh, men det er der altså risiko for, når man får lagt sådan en. Men har aldrig hørt om andre end mig der har prøvet det.

Anmeld

31. august 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det er ingenting i forhold til veerne - har fået den lagt 2 gange og den er guld værd

Anmeld

31. august 2011

lycly

Tulley skriver:

Nu ved jeg godt der er et godt stykke tid til jeg skal føde. Men nu er jeg lidt nysgerrig ang epiduralbedøvelsen.

Jeg har fået det indtryk at det gør meget ondt at få en epiduralbedøvelse da jeg har set billeder af det og det ligner at den bliver lagt ligesom man får en rygmavsbedøvelse. Og sådan en har jeg set blive udført og det så virkelig ud til at gøre ondt. Men snakkede med en kollega i dag som fik lagt en epidural ved sin tvillingefødsel. Så nu er jeg nysgerrig for flere erfaringer.

Hvad er jeres erfaring med epiduralbedøvelse?

Jeg fik en rygmarvsbedøvelse og ja, det gjorde ondt. Men jeg vil sige, det er ingenting i forhold til at man ligger med veer, de gør altså 10 gange så ondt . Og i forhold til veerne så er smerten ved rygmarvsbedøvelsen hurtigt overstået. Så jeg synes ikke man skal frygte den, veerne er værre. (Ikke for at skræmme dig helt vildt, men veer gør jo altså ondt desværre)

Anmeld

31. august 2011

Lilje82

Tulley skriver:

Nu ved jeg godt der er et godt stykke tid til jeg skal føde. Men nu er jeg lidt nysgerrig ang epiduralbedøvelsen.

Jeg har fået det indtryk at det gør meget ondt at få en epiduralbedøvelse da jeg har set billeder af det og det ligner at den bliver lagt ligesom man får en rygmavsbedøvelse. Og sådan en har jeg set blive udført og det så virkelig ud til at gøre ondt. Men snakkede med en kollega i dag som fik lagt en epidural ved sin tvillingefødsel. Så nu er jeg nysgerrig for flere erfaringer.

Her mærkede jeg intet - Men vil dog ikke have den næste gang, da den var skyld i at det hele blev meget langtrukken og tog en del flere timer end det ville ha gjort uden mener jordmoren.

Anmeld

31. august 2011

Ansemusen

En epidural blokade ER en rygmarvsblokade!

Jeg fik en da jeg var ca. 6-7 cm åben og havde ulidelige smerter (havde koblede veer, hvilket vil sige at de kom oven i hinanden og meget uregelmæssigt). Det var SÅ fantastisk!!! Det tog vesmerterne helt i et par timer. Og derefter gjorde udvidelsesveerne også ret ondt og jeg fik en booster (lille ekstra dosis bedøvende i kateteret i ryggen - sprøjtes ind gennem en slange i armen). Udvidelsesveerne gjorde fortsat ondt, men da jeg pressede Thias ud, gjorde det OVERHOVEDET ikke ondt, men jeg kunne sagtens mærke ham komme ned gennem bækkenet og ud. Meget mærkelig følelse og helt fantastisk, at være med i det og mærke ham på vej ud uden smerte

Det gjorde ikke ondt på mig og fødslen tog ikke land tid af den grund. Preseperioden varede kun 17 minutter og det var mit første barn. Kunne godt gå bagefter og havde ingen bivirkninger efter blokaden.
Jeg kunne ikke have gennemført min fødsel uden, sådan som mine vesmerter var! Jeg følte at jeg blev revet i stykker indvendigt konstant!

Anmeld

31. august 2011

Tulley

Tak for alle de dejlige svar. Dejligt at høre fra folk med erfaring. Nu kan jeg da i hvert fald overveje hvad jeg vil gøre

Jeg er ikke bange for nåle. Jeg er bloddonor så det er nok en god ting. Og det er endnu bedre når jeg så ikke kan se det.

Men kan høre at den i hvertfald er værd at overveje.

Anmeld

31. august 2011

Mira0911

Tulley skriver:

Jeg synes det er fantastisk den er opfundet... Fik den med min første og skal helt sikkert også have den når jeg går i fødsel her på et tidspunkt, hvis det kan nåes... 

Jeg synes ikke det gør ondt at få den lagt... 

Anmeld

31. august 2011

Tulley

Er det en god idé at bestemme sig før fødslen om man vil have den lagt eller skal man bare tage det som det kommer?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.