Epidural?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

Mor1012

Tulley skriver:

Nu ved jeg godt der er et godt stykke tid til jeg skal føde. Men nu er jeg lidt nysgerrig ang epiduralbedøvelsen.

Jeg har fået det indtryk at det gør meget ondt at få en epiduralbedøvelse da jeg har set billeder af det og det ligner at den bliver lagt ligesom man får en rygmavsbedøvelse. Og sådan en har jeg set blive udført og det så virkelig ud til at gøre ondt. Men snakkede med en kollega i dag som fik lagt en epidural ved sin tvillingefødsel. Så nu er jeg nysgerrig for flere erfaringer.

Hvad er jeres erfaring med epiduralbedøvelse?

DET GØR OVERHOVEDET IKKE ONDT!

når jeg husker 10 mdr tilbage, husker jeg det som den bedste smerte lindring for mig, da jeg fik veer kl 21 aften , epidural kl 01 og fødte kl 09.23

Men du skal bestemt ikke være bange for at det gør ondt, for det gør det ikke

det føles bare underligt, når de sprøjter det der noget ind, så bliver det Helt koldt ned af ryggen.

Jeg fik lidt hovedpine af epiduralen, men det helt normalt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

Mor1012

Mor010711 skriver:

Har ikke selv fået en, men der blev fortalt til sådan en forældreaften på hospitalet at det gør mega ondt og derfor gør man det mens der er en ve, for der har man alligevel ondt

det passer ikke, eller det kan godt være at det gør det der hvor du har hørt om det

men man skal simpelhen side SÅ MUSSE stille, så nej de gør det Ikke under en ve og det gør ikke ondt

Anmeld

30. august 2011

Mikkel's mor <3

Når du har veer mærker du den ikke , første gang kom de til at lægge den i min blodåre, så det var en ommer, men mærkede det overhovedet ikke var øm dagene efter der hvor den havde sat, kunne ikke sidde med ryggen op med en stol, væg osv

Anmeld

30. august 2011

Mor1012

Tulley skriver:

Nu ved jeg godt der er et godt stykke tid til jeg skal føde. Men nu er jeg lidt nysgerrig ang epiduralbedøvelsen.

Jeg har fået det indtryk at det gør meget ondt at få en epiduralbedøvelse da jeg har set billeder af det og det ligner at den bliver lagt ligesom man får en rygmavsbedøvelse. Og sådan en har jeg set blive udført og det så virkelig ud til at gøre ondt. Men snakkede med en kollega i dag som fik lagt en epidural ved sin tvillingefødsel. Så nu er jeg nysgerrig for flere erfaringer.

jeg vil lige sige du skal prøve de der saltvands papler, eller hva de hedder.. også kaldet BISTIK... jeg fik 10 stk på lændet og 10 stik på skambenet.. det gør MAX ondt ja, men det lindrede faktisk.. jeg ku godt li det, andre kan ikke..

Anmeld

30. august 2011

B&J

Jeg er glad for at læse der er mange der syntes det ikke gjorde ondt, men jeg syntes det gjord sindsygt ondt men nok fordi i mens jeg fik den langt fik jeg lagt et nyt drop og havde vee samtidig og jeg er ikke godevenner med nåle

men men tog det i stiv arm og fik den lagt kort tid efter fik jeg sove JUBIIII   men desværre virkede den ikke i min ene side så havde en del smerter men kunne da få sovet

Anmeld

30. august 2011

SaNiNa

Jeg fik lagt en for 2 år siden jeg jeg spurgte om han ikke snart stak og der var han så færdig for længst, så det er altså ikke alle som mærker det.

Får lagt en med det sammen når vi mødre ind til fødsel så hvis det ender i aks så er det hele klar og det er den men frygter mindst.

Anmeld

30. august 2011

Isabella_mor

Tulley skriver:

jeg fik lagt en epiduralblokade... og der havde jeg jo veer samtidig.. og jeg syntes ikke det gjorde ondt at få lagt.. de lokalbedøver først og de kalder det et bistik, men det kunne jeg ikke mærke,

jeg skulle sidde med krum ryg og jeg havde en pude på mine lår som jeg sad foroverbøjet indover, som hjalp mig med at sidde med krum ryg, og så holdt jeg masken med lattergas  i som jeg sugede i hver gang der kom en ve. og det var dejligt med lattergas.. det var nok det der var sværest det var det at skulle sidde helt stille mens man havde en ve. resten gjorde ikke ondt syntes jeg ikke, og hun skulle endda lægge den to gange fordi hun var usikker på den første.. og da det så virkede var jeg smertefri i flere timer... indtil presseveerne kom, så hjalp den ikke ppå den smerte men resten af veerne ´kunne jeg ikke mærke.. og det var heldigt at jeg fik lagt eiduralen inden jeg fik presseveer, for jeg endte i akut kejsersnit og jeg kunne med sikkerhed ikke ligge helt stille og med krum ryg når jeg havde presseveerne...

så veerne gjorde det besværligt men det var ikke forfærdeligt eller smertefuldt at få lagt...

Anmeld

30. august 2011

Mor010711

Emilie2010 skriver:

det passer ikke, eller det kan godt være at det gør det der hvor du har hørt om det

men man skal simpelhen side SÅ MUSSE stille, så nej de gør det Ikke under en ve og det gør ikke ondt

Pas, det var hvad de sagde på hospitalet. 

Men kan da læse at flere har fået den under en ve. Og nogen siger det gør ondt, andre synes ikke. 

Vi er jo alle forskellige 

Anmeld

30. august 2011

MIWULA

Jeg fik den lagt for sent i min føsel som så gjorde at den ikk virkede desværre men mærkede slet ikk den blev lagt jeg spurgte ham om han ikk snart var færdig også sagde han det var han om jeg slet ikk mærkede noget for det var ikk så tit man oplevede det. Så man kan altså være heldig.

Anmeld

30. august 2011

Happiness

B&J skriver:

Jeg er glad for at læse der er mange der syntes det ikke gjorde ondt, men jeg syntes det gjord sindsygt ondt men nok fordi i mens jeg fik den langt fik jeg lagt et nyt drop og havde vee samtidig og jeg er ikke godevenner med nåle

men men tog det i stiv arm og fik den lagt kort tid efter fik jeg sove JUBIIII   men desværre virkede den ikke i min ene side så havde en del smerter men kunne da få sovet

Det gjorde altså også virkelig ondt på mig. SYntes næsten det var værre end veerne. Og så virkede den jo ik på mig pga jeg var allergisk overfor den. Så var meget ærgelig over den.

Men jeg fik sagt et par "pæne" ord til narkoselægen Men hun ramte også forkert første gang, så måtte lægge den om.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.