Epidural?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.200 visninger
49 svar
0 synes godt om
30. august 2011

Tulley

Nu ved jeg godt der er et godt stykke tid til jeg skal føde. Men nu er jeg lidt nysgerrig ang epiduralbedøvelsen.

Jeg har fået det indtryk at det gør meget ondt at få en epiduralbedøvelse da jeg har set billeder af det og det ligner at den bliver lagt ligesom man får en rygmavsbedøvelse. Og sådan en har jeg set blive udført og det så virkelig ud til at gøre ondt. Men snakkede med en kollega i dag som fik lagt en epidural ved sin tvillingefødsel. Så nu er jeg nysgerrig for flere erfaringer.

Hvad er jeres erfaring med epiduralbedøvelse?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

twinny

kigger lige med her...

Anmeld

30. august 2011

Mor010711

Har ikke selv fået en, men der blev fortalt til sådan en forældreaften på hospitalet at det gør mega ondt og derfor gør man det mens der er en ve, for der har man alligevel ondt

Anmeld

30. august 2011

saxa

Jeg har fået to epidoral blokader i forbindelse med mine aks'er.. Og for at være helt ærlig mærkede jeg absolut intet - måske fordi det var vand ved siden af veerne men hold da op hvor er sådan en effektiv, sekunder efter indførelse virkede den!

Anmeld

30. august 2011

sarahb

Du mærker den IKKE!
Du får lagt en lokal bedøvelse først, et meget lille stik og så bliver epiduralen lagt, du mærker INTET!!!!!!

Har aldrig hørt om nogle hvor det gjorde ondt faktisk

Anmeld

30. august 2011

Chris86

Hey...

Jeg fik også lagt en, og mindes overhovedet ikke at det gjorde ondt.. MEN fik den også midt i det hele nærmest eftersom akupunktur ingen effekt havde overhovedet...

OG den hjalp ikke mig heller ikke alverden...

Så er ik sikker på jeg gider have den næste gang, men nu må vi se..

Anmeld

30. august 2011

Clisolka

Nu ved jeg godt der er et godt stykke tid til jeg skal føde. Men nu er jeg lidt nysgerrig ang epiduralbedøvelsen.

Jeg har fået det indtryk at det gør meget ondt at få en epiduralbedøvelse da jeg har set billeder af det og det ligner at den bliver lagt ligesom man får en rygmavsbedøvelse. Og sådan en har jeg set blive udført og det så virkelig ud til at gøre ondt. Men snakkede med en kollega i dag som fik lagt en epidural ved sin tvillingefødsel. Så nu er jeg nysgerrig for flere erfaringer.

Jeg fik en epidural, og jeg syntes ikke det gjorde så ondt igen. Det var nok fordi jeg fik den samtidigt med mine veer - men den virker  

Anmeld

30. august 2011

vitapigen

Tulley skriver:

Jeg fik epi da jeg var i fødsel og hos mig var det en fantastisk oplevelse Det gjorde slet ikke ondt, men det skulle heller ikke gøre vanvittig ondt med mindre de stikker forkert. Det er ligesom at få taget en blodprøve, mere ondt gjorde det ikke på mig. Og jeg var meget skeptisk over at skulle have den anlagt. Det eneste jeg synes var hårdt det var at sidde stille så længe om med veer Men ikke kan varmt anbefale epi

Anmeld

30. august 2011

Tulley

saxi skriver:

Jeg har fået to epidoral blokader i forbindelse med mine aks'er.. Og for at være helt ærlig mærkede jeg absolut intet - måske fordi det var vand ved siden af veerne men hold da op hvor er sådan en effektiv, sekunder efter indførelse virkede den!

Ja. Sagde min kollega også. Altså at den er ,mega effektiv men at man stadig følte at man havde kontrol over det.

Kunne godt forestille mig at det er vand ved siden af veerne.

Anmeld

30. august 2011

MortilCilas

Jeg fik en, og synes overhvoedt ikke at det var slemt. Det værste var det der gule rense ting, de bare klasked op på min ryg, hold da ferie det var jo iskoldt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.