En opdatering fra mig.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. august 2011

millemai

SjeBets skriver:

En advokat kunne jo ikke have gjort til eller fra, hvis vi begge nægtede var retten nødt til at finde en løsning.

ja det er rigtigt til et mæglingsmøde. Men ikke til et møde med henblik på samværs- og bopælsfastsættelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. august 2011

SjeBets

millemai skriver:

ja det er rigtigt til et mæglingsmøde. Men ikke til et møde med henblik på samværs- og bopælsfastsættelse

Vi var derinde omkring bopæl, og den kan de ikke bare fastsætte hvis den ene modsætter sig, så skal de igennem retten.

jeg har været igennem det to gange nu, manden har anfægtet bopællen, vi har været til møde , hvor at en tredige part skulle høre på os, og hvis han ikke kunne mæglet os til enighed skulle det i retten.  og så endte vi i retten to gange ... 

Anmeld

30. august 2011

millemai

SjeBets skriver:

Vi var derinde omkring bopæl, og den kan de ikke bare fastsætte hvis den ene modsætter sig, så skal de igennem retten.

jeg har været igennem det to gange nu, manden har anfægtet bopællen, vi har været til møde , hvor at en tredige part skulle høre på os, og hvis han ikke kunne mæglet os til enighed skulle det i retten.  og så endte vi i retten to gange ...

Undskyld Bopælen var heldigvis fastsat i vores tilfælde fordi faderen til mit barn ikke gad og tømme sin postkasse, og derfor ikke nåede at modsætte sig i tide

Anmeld

30. august 2011

SjeBets

millemai skriver:

Undskyld Bopælen var heldigvis fastsat i vores tilfælde fordi faderen til mit barn ikke gad og tømme sin postkasse, og derfor ikke nåede at modsætte sig i tide

det var noget rod, først skrev han under på det var ok jeg tog sønnike med, så søgte han bopæl gennem amtet så møde , så retten så tabte han og jeg fik retten. 

Så ud af det blå, blev jeg indkaldt her i marts IGEN .. og så var vi rumlen igennem igen, nu med dejlige påstande om at jeg hjerneskader børn ... jow jow jeg har skjulte evner så han ville kunne give vores søn en bedre hverdag og bla bla bla 

Anmeld

30. august 2011

millemai

SjeBets skriver:

det var noget rod, først skrev han under på det var ok jeg tog sønnike med, så søgte han bopæl gennem amtet så møde , så retten så tabte han og jeg fik retten.

Så ud af det blå, blev jeg indkaldt her i marts IGEN .. og så var vi rumlen igennem igen, nu med dejlige påstande om at jeg hjerneskader børn ... jow jow jeg har skjulte evner så han ville kunne give vores søn en bedre hverdag og bla bla bla

Sikke et fjols!

Anmeld

30. august 2011

RGN

Profilbillede for RGN

Puha hvor jeg føler med dig. Det er SÅ rædselsfuldt at gå igennem.

Her fik far heldigvis afslag på 7/7 ordning og vores søn er lidt ældre end Jonathan.
Jeg håber det bedste for jer.

Anmeld

30. august 2011

Nemesis

puha Rosa...det er bare mega hårdt og der kan jo gå lang tid inden i får et møde på SFV.

Jonte mærker da tydeligvis at hans far har det svært, og som børn er flest prøver han at muntre ham op..at trøste ham og derfor er han farglad. Jeres uge alene viser jo tydeligt at når han ellers bare kan være dreng så er han glad og ubekymret.
Så jonte reagerer lige nu på jeres situation og det skal nok blive helt anderledes når der kommer ro på igen.

Jeg kan slet ikke forestille mig at SF får bopælsretten..kan han overhovedet jontes fulde cpr nummer??
Det virker som om, han kun vil ramme/straffe dig hårdest muligt og derfor ville jeg ikke stole på ham - overhovedet!
Det er så nemt at tro på at de holder hvad de lover, men vær forberedt og håb på det bedste men vær forberedt på det værste Rosa!
Gør dig klar til det møde som om han endten har advokat med eller har fået vejledning af en advokat. Måske du selv skulle få lidt vejledning!

Husk det er jonte der er præmien her,...for det er tydeligvis en kamp og der findes kun en førsteplads!

Du skal dog være forberedt på at der kan gå måneder førend bopælsretten er afgjort og indtil da kan du jo ikke få alle de tilskud...jeg vil faktisk heller ikke anbefale dig at flytte din adresse uden du kan flytte jontes også.
Så reelt er du fanget indtil du får lov til at flytte med jonte.

Håber virkelig i kan få det hurtigt afklaret.

Knus Sisse

Anmeld

30. august 2011

Mussen2

Hvad søren er der lige sket? Synes lige jeg har fulgt med i jeres bryllup og kærlig hverdag....

Jegf håber inderligt at tingene falder ud til Jontes fordel, for selvfølgelig skal sådan en bette størrelse da være ved sin mor primært

Anmeld

2. september 2011

132319

Rosa skriver:

Hej piger. 

Her kommer en lille opdatering fra mig. 

Vi er nu nået dertil hvor vi bare går og venter på at komme i statsamtet. Jeg har ENDELIG fundet en lejlighed, som jeg kan overtage om 2 uger (forhåbentlig), efter 36 afslag på ansøgninger. Lejligheden er fin, stor og på 1.sal, men dyr! Jeg bliver desværre afhængig af de tilskud jeg vil få som bopælsforælder. Men her i studieopstartsdagene har det været DET ENESTE jeg har fået tilbudt - jeg kunne ikke andet end at sige ja og så virkelig satse på at få bopælsret. 

Svenskefanden har jo sagt blankt nej til at lade mig flytte Jontes adresse. Det kunne slet ikke komme på tale. Så jeg siddder fast her indtil vi har fået det midlertidige møde. Jeg flytter inden steder hen. 

Han er gået fra at ønske en 7-7 ordning og "skide på" familiestyrelsens anbefalinger for småbørn, til nu at gå efter en 5-9 ordning i hans eget favør. Han siger at NU har han skiftet mening og det er fordi han har været inde og læse om det (men at jeg sagde det igen og igen, viste ham siderne hvor det står osv. trængte ikke ind..?).  Han siger at han oprigtigt tror at han kan give Jonte en bedre hverdag end jeg kan. Og det på trods af at de længste perioder i 16 mdr at de to har været alene er 2 x 3 dage indenfor de sidste 2 mdr. På trods af at han HVER DAG klager over søvnmangel, træthed og beder mig om hjælp med småting såsom at underholde J mens han laver mad... 

Jeg har haft Jonte alene 1 uge hver måned siden han blev født, jeg havde den fulde barsel, har været til samtlige sundhedsplejerske-,læge-, vagtlæge- og speciallægebesøg hele J's liv, og har generelt styr på vaccinationer, medicinering, udvikling, samt jeg har gået til alting med ham (Marte Meo, rytmik og svømning). 

I dag har SF et møde med nogen som han ikke vil fortælle hvem er. Han siger at han skal have oplysning om sagens gang, systemet, hans rettigheder og muligheder m.m. så jeg gætter på han er gået til en advokat. Han påstår dog MEGET HÅRDNAKKET at han hverken tager en advokat med i statsforvaltningen, eller har tænkt sig at sige noget som sætter mig i et dårligt lys. Han vil bare fremhæve hvem han selv er, og lægge vægt på at han en stabil hverdag, og kan forsørge Jonte uden hjælp. 

Jeg stoler egentlig på ham, mht. at holde en ordentlig tone. Jeg har tænkt mig at sige ovenstående om hvorfor jeg skal have J, men ikke nævne at SF f.eks. for et par dage siden lod Jonte løbe rundt inde i stuen med en dåseåbner som legetøj  (Da jeg spurgte ham hvad (fanden) han tænkte på sagde han helt roligt "Slap af!!! Den var jo ikke skarp" ).

På den trælse side har J kunnet mærke at hans far har haft det skidt i en periode nu her, og det har reageret i en reel omgang far-syge. Han klamrer sig til SF når han er i rummet, og hyler bare han skal på WC. Det gør ondt langt ind i moderhjertet at se, for i sidste uge da SF var afsted og vi var alene var han simpelthen SÅ glad og harmonisk, grinede højt og fjollede og kunne drøne rundt og lege i timevis, men nu ser det jo ud som om Farmand er den eneste der duer. Falder han og slår sig og jeg samler ham op, rækker han ud efter far. Når han leger løber han konstant hen til døren ind til Fars kontor og står og venter på at SF skal åbne. Det gør rigtig ondt indeni at det ser ud som om det kun er far der duer, når det i virkeligheden mere handler om at farmand har været meget væk... 

Nå, piger - hvad med jer? Hvordan går det? Noget nyt?

Kram

Rosa

PS. Beklager på forhånd at jeg nok ikke svarer alle enkeltvis - jeg måtte skrive dette af 3 omgange da jeg ikke har det store overskud for tiden 

Også her skal du bare have et stort klem og et

Sikke en masse du tumler med, det må ikke være nemt

Jeg er nu også ret sikker på at du godt kan regne med bopælsretten men hvor er det dog ikke fair at det skal være ligefrem en kamp at få den.

Jeg håber på det allerbedste for dig og Jonte!

Anmeld

2. september 2011

Rosa

132319 skriver:

Også her skal du bare have et stort klem og et

Sikke en masse du tumler med, det må ikke være nemt

Jeg er nu også ret sikker på at du godt kan regne med bopælsretten men hvor er det dog ikke fair at det skal være ligefrem en kamp at få den.

Jeg håber på det allerbedste for dig og Jonte!

Mange tak - det luner. Jo flere der siger at de da tror på at bopælen lander hos mig, jo mere selvtillid får jeg også... Men gu er det da voldsomt hårdt 

Knus herfra 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.