Da jeg selv er skilsmissebarn, har jeg skiftes til at holde jul ved min mor, og min fars kærestes familie.. Hælder helt sikker til den måde det foregår på ved min mor !
I min fars kærestes famile, er der tæt på 15-17 mennesker. Og det er sådan, at den yngste, skal finde gaver under træet og dele ud, så skal man pakke op, vise gaven til alle andre, finde en gave til den næste osv. Og det har jeg absolut IKKE lyst til.. Det rager sku ikke folk, jeg sjældent ser, hvad får i julegave !! Og det sidst jeg var med, for en del år siden, gik jeg hjem ved 1-2 tiden, med mange uåbnede gaver og så lå der lige en stak til mig, hjemme ved min mor også !!
Ved min mor deler jeg (
) aller gaver ud på én gang, så starter Simon, så min mor, de andre gæster hvis der er nogle, så min stedfar og så mig
Det har altid været den rækkefølge og det bliver det ved med
Inden Simon kom til, var det min mor, min stedfar og så mig.. Som regel, er der ikke mere end 4 udover os, det er dejligt nemt at overskue
På trods af, at jeg stortset altid har fået omkring 25-30 gaver, så synes vi ikke det tager for lang tid..
Det første år, fik Simon 63 julegaver
Hans far og jeg holdte selv jul det år, og efter 1 ½ time, faldt Simon i søvn
haha...
I år, skal Simon være ved sin far, så jeg ved endnu ikke hvad jeg skal.. Regner med, at spise ved min mor, så hjem til min far lidt, hjem til svigermor (MÅSKE!!) og så hjem til min mor igen og åbne gaver
Gider ikke være bundet til, at være ét sted, når Simon alligevel ikke er hjemme..
1. juledag holder mine forældre julefrokost, og 2. juledag gør min fars kærestes mor og min svigermor.. Så der er jeg også delt op.. Medmindre jeg skal på arbejde !! Hvilket jeg lidt håber, for så er jeg fri for at vælge 
Plus d. 23. december, holder vi fødselsdag for min stedfar.. 
Eftersom Simon skal hjem til sin far, så holder vi jul med ham og mine forældre om formiddagen, så han får sine gaver der

Vi har ingen traditioner mht. julebag og sådan.. Det er mest min mormor og mig der gør det, hvis vi har lyst 
Det blev vist en lang smøre, men ville ha det hele med