Åhh den jul!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. august 2011

Maise86

An&Jo skriver:

jeg skkal holde en meget anderledes jul i år..

sønnen skal være ved sin far i år så jeg havde opgivet at fejre jul da jeg bare slet ikke kan holde min familie ud..

MEN så flyttede jeg jo ind på det her fantastiske kollegie, og min fantastiske genbo kom og fortalte at hun fodrer hjemløse juleaften de år hun ikke har sin datter, så det skal jeg være med til i år, hvis vi kan finde et sted de mangler frivilige, og ellers så samler vi alle dem her på kollegiet der enten ikke har familie eller dem som bare ikke kan holde familien ud, og så spiller vi et gigantisk pakkespil, hvor vi hver især gå i billig billy, søstrene grene, genbrugsen eller diverse andre billige steder og køber 20 bittesmå og billige pakker hver, og så spiller vi ellers bare og spiser god mad hele aftenen..

DET lyder rigtig fedt! Kunne også godt tænke mig sådan noget HELT anderledes - men må jo nok også tage hensyn til mine unger

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. august 2011

Lone Jakobsen

An&Jo skriver:

jeg skkal holde en meget anderledes jul i år..

sønnen skal være ved sin far i år så jeg havde opgivet at fejre jul da jeg bare slet ikke kan holde min familie ud..

MEN så flyttede jeg jo ind på det her fantastiske kollegie, og min fantastiske genbo kom og fortalte at hun fodrer hjemløse juleaften de år hun ikke har sin datter, så det skal jeg være med til i år, hvis vi kan finde et sted de mangler frivilige, og ellers så samler vi alle dem her på kollegiet der enten ikke har familie eller dem som bare ikke kan holde familien ud, og så spiller vi et gigantisk pakkespil, hvor vi hver især gå i billig billy, søstrene grene, genbrugsen eller diverse andre billige steder og køber 20 bittesmå og billige pakker hver, og så spiller vi ellers bare og spiser god mad hele aftenen..

fantastisk ide

Anmeld

25. august 2011

SpunkenJo

Maise86 skriver:

God idé med at trække et navn og så give gave. Så man kom til at købe gave for 1000 kr pr. person man er i familien? Men un de voksne? Og kun dem i er sammen med den pågældende aften?

Hvad var så budgettet for børnene?

Altså....
Børnene aftalte man forældre imellem, sådan at man havde forventnigsafstemt inden, og ikke sad og følte man havde været nærig med gaverne til børnene

De voksne:
Vi var 8 voksne, og jeg skulle så på vegne af mig selv+6 købe gave til een
Så skulle jeg kun sørge for een gave til 1000 kr til een voksen + gaver til ungerne!

Det' smart, overskueligt og meget meget hyggeligt kun at skulle koncentrere sig om een person jeg sku købe til min egen far

- at min mand og jeg så udvekslede en enkelt personlig julegave, var jo bare hyggeligt

Anmeld

25. august 2011

Maise86

Lone Jakobsen skriver:

ja man kan blive helt udmattet bare ved tanken

jamen vi har fx. valgt at vi holder jul hjemme, og så er folk meget velkommen til at komme til os. vi orker ikke at sku skiftes mellem diverse familier hvert år.

jeg bager ikke alle småkager på en gang, men små portioner over flere gange.

vi køber os til juledekorationerne

ingen er tvungen til at deltage i forberedelserne. børnene kan vælge andet hvis de ikke gider at være med.

vi tager hvert år med Dansk Metal til juletræs fældning og juletræs fest. det er super gennemførte arrangementer og børnene elsker dem.

det var lidt af de ting der gør vores jul mere hyggelig og mindre stressende.

Vi har også valgt at vi hvert år holder jul herhjemme og ALLE der har lyst til at komme er velkomne - men ja, der er bare stadig sure miner over det

Men lyder som nogle rigtig dejlige traditioner i har

Anmeld

25. august 2011

Lullaby

Normalt synes jeg at julen er fantastisk. Men sidste år blev den bare ødelagt massivt. Min svigerinde havde brugt for 2000 kr pr barn til hendes og så kom alle de andre gaver oveni, hvis hun så bare havde købt store gaver men en af pakkerne var 5 par strømper til 20 kr. Deres unger druknede i gaver og vores kunne ikke nyde deres fordi der ikke var nok plads til det hele. Deres unger gad da heller ikke pakker gaver op til sidst og så sad min svigerinde bare og råbte: Næe har du set osv hver gang hun pakkede en op. Så man blev vildt stresset. Udover det så spiste hun for meget usundt (hun har fået en gastric bypas) så hun skulle på skadestuen kl 20. Så var den aften ødelagt.

I år skal vi hjem til min mor. Og jeg vil nyde at vi denne gang kan sidde stille og roligt og nyde hinanden og gaverne, se ungernes glæde ved at åbne og så ellers god mad.

Anmeld

25. august 2011

Lise

Vi har de seneste år udelukkende givet gaver til børnene. Vores egne børn og deres fætre. Og så er der jo lige dem fra børnene til bedsteforældrene, og dem ægtefæller imellem - hvis man gør det.

I stedet har vi en gaveleg (den der klassiske med at slå seksere), hvor vi hver især medbringer en håndfuld pakker af mere eller mindre seriøs karakter. Det plejer at være sjovt.

Sidste år var der tre børn i selskabet - vores egne to, og deres ene fætter. Hooooold kæft hvor tog det lang tid af få pakket deres millioner af gaver ud. Det var godt der ikke var til os andre...

Nårmen, det betyder jo at der ingen gavestress er. Det er jo rimelig nemt at få købt gaver til et par drengebørn

Anmeld

25. august 2011

Lone Jakobsen

Maise86 skriver:

Vi har også valgt at vi hvert år holder jul herhjemme og ALLE der har lyst til at komme er velkomne - men ja, der er bare stadig sure miner over det

Men lyder som nogle rigtig dejlige traditioner i har

det er der også her. men det har vi valgt at se bort fra. vi hygger os rigtigt meget bare os som familie.

Anmeld

25. august 2011

An&Jo

Maise86 skriver:

DET lyder rigtig fedt! Kunne også godt tænke mig sådan noget HELT anderledes - men må jo nok også tage hensyn til mine unger

jeg glæder mig faktisk også ret meget til det..

ja hensynet til børnene skal jo være der.. og havde jeg min søn hjemme i år havde juleaften også set en del anderledes ud..

Anmeld

25. august 2011

Maise86

SpunkenJo skriver:

Altså....
Børnene aftalte man forældre imellem, sådan at man havde forventnigsafstemt inden, og ikke sad og følte man havde været nærig med gaverne til børnene

De voksne:
Vi var 8 voksne, og jeg skulle så på vegne af mig selv+6 købe gave til een
Så skulle jeg kun sørge for een gave til 1000 kr til een voksen + gaver til ungerne!

Det' smart, overskueligt og meget meget hyggeligt kun at skulle koncentrere sig om een person jeg sku købe til min egen far

- at min mand og jeg så udvekslede en enkelt personlig julegave, var jo bare hyggeligt

Det lyder altså som en rigtig god ide. Det tror jeg at jeg skal foreslå min familie  Tak for dit svar!

Anmeld

25. august 2011

An&Jo

Lone Jakobsen skriver:

fantastisk ide

ja ikk??

jeg har bare bestemt mig for at jeg IKKE gider noget ræs i år.. det skal bare blive til en hyggelig aften på den ene eller anden måde..

og uden min genbo var jeg kommet til at sidde og sumpe derhjemme hele dagen..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.