dagpleje spørgsmål :) kig gerne med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2011

Mor1012

2skønnebørn skriver:

syntes du skal tage det ganske roligt med at dit barn kun er vant til at sove inde. Lad dagplejemoren forsøge at få dit barn til at sove ude, når dit barn ser at de andre gør det, kan det jo være at hun stille og roligt accpeterer det.

Der er også en anden respekt for "fremmede" end når vi selv forsøger at få vores børn til at gøre noget.

Jeg kan ikke forstå at nogen foretrækker de sover inde, barnet har meget bedre af at komme ud og sove i frisk luft - forestil dig lige at de ligger 4 snottede unger og sover i samme rum  - der foretrækker jeg godt nok at de sover ude i barnevogn.

hejsa

ja kan godt forstå dit indlæg, men jeg kan ikke se hvorfor hun nu som 10 mdr når hu starter, skal læres at sove udenfor. når hun sover ligeså godt inde. bare børn kommer ud hver dag, sys jeg er fint

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2011

nathja

mine børn sov også begge indenfor inden de startede i dp, men det var mere fordi jeg ikke har de store muligheder for at sætte dem helt ud og sove.. men du lærte det lynhurtigt, og de sover altså bare SÅ meget bedre..

synes altså det er en meget uheldig stil du køre dig der med hvad dit barn skal og må, selvfølgelig har du en holdning til hvordan dit barn skal passes, og jeg kan tydeligt høre at det er din første, men helt ærligt så prøv at se tingene fra en anden side og hvor upraktisk det er for dp mor at hun ikke her fred til det hun nu skal fordi dit barn skal sove inde.. den gik ikke hos min dp mor med mindre der er en medicinsk grund til det(ørebarn, diverse andet hvad ved jeg).

prøv at tage tingene stille og roligt som det nu kommer, og bare se på dit barn hvor meget anderledes hun bliver, min datter er blevet både stærkere, større og sejere af det, hun startede også som 10 måneders, og min søn som 8 måneders og han er gået fra at være en lille sygdom til en stor stærk dreng.. min datter er nu snart 3 år og min søn er næsten 1 1/2 år

Anmeld

24. august 2011

Mille83

Emilie2010 skriver:

hejsa

ja kan godt forstå dit indlæg, men jeg kan ikke se hvorfor hun nu som 10 mdr når hu starter, skal læres at sove udenfor. når hun sover ligeså godt inde. bare børn kommer ud hver dag, sys jeg er fint

Nicoline er 15 mdr nu. 

Startede i dagpleje da hun var 10 mdr (mener jeg) hun har aldrig sovet udenfor, da vi boede i lejlighed på 2 .sal, men ovre i dagplejen sover hun ude for, tror faktisk ikke engang hun kunne få lov og sove inde i en tremmeseng da dagpleje moderen jo går og larmer og rydder op når de sover, hvilket er fuld forståeligt!

Selvom du ikke kan få hende til og sove i barnevognen kan det være dagplejmoderen kan? Vi kan heller ikke få Nicoline til og putte i barnevognen, men ovre i dagplejen er det intet problem 

Her skal Nicoline helst afleveres inden kl 8 og hentes efter kl 14, og det vænner man sig til. - de har jo en rytme og med 4-5 børn er den nød til og være ens. 

Så selvom du har fri kl 13, så tag evt hjem, gjort rent, vask tøj, forberede aftensmad el lign. så når du henter hende kan du bruge tiden 1000% på hende, det er sådan jeg gør 

Håber det kommer til og fungere for dig, men det er svært og gi slip, og jeg kan sige dig at mig og min dagplejemor gør ikke tingene ens overhovedet, men min datter er overlykkelig for hende - og det er vigtigtst 

Anmeld

24. august 2011

kamillapetersen91

Emilie2010 skriver:

har dp mødrene "pause" ?

sover alle børnene på samme tid ? SKAL de sove kl fx.12

jeg har tænkt at hente emilie kl 13.15, så hun først skal sove middag/eftermiddags lur hjemme. tror i det er ok ?

det er bare så mange forskellige meninger om dp...

har Dp mødre forståelse for at børn altså ikke spiser det samme og samme mængde.

emilie er vand til at få morgemad, formiddag og middag

tak fordi du kiggede med, håber du kan hjælpe

Altså min datters dagplejer ville gerne have at enden henter man barnet inden de skal sove ved 12 - 12:30 ellers så bagefter. Også kam jeg godt forstå hvorfor de prøver at gøre så de putter ungerne samme tid. For det er den eneste pause de kan få. Min mor arbejder nemlig som dagplejer og har arbejds tid fra 6:15 til 17 hver dag !

Anmeld

24. august 2011

Topp

man må og skal (syntes jeg) acceptere deres rytme - og arbejde SAMMEN med dem mod et mål der evt. hedder "sove ude" - de har 4-5 små børn i 10-11 timer om dagen - tror hvis det var mig at jeg ville sætte STOR pris på hvis de sov - spiste osv på samme tid - og at forældrene ikke arbejde imod en med de tider - uagtet hvornår den ene eller anden havde fri fra job/skole.

Liva sover også inde - men selvfølgelig skal hun da ud når hun kommer i DP - det bliver en vane for dem som alle andre

Anmeld

24. august 2011

bøgelund

K&S skriver:

Til klokken 10? Er det fra om aftenen?

Men bare rolig, det skal nok ændre sig

ja, hun kommer i seng omkring kl 8.. nogle gange er det uden mad, andre gange skal hun ha en flaske midt på natten..

håber jeg det gør..  

Anmeld

25. august 2011

Fru Hansen

bøgelund skriver:

gud hvor var det dog dejligt at læse.. jeg vil dog lige tillade mig at spørge om noget.. min datter har en meget atypisk rytme.. hun sover længe.. men til gengæld sover hun kun til middag MAX 1 ½ time.. oftest kun en halv times tid ca.. både af bekymring til hvordan hun vil klare det i dp, men derudover savner jeg os lidt tid for mig selv der om middagen..

lærer hun at sove ordentligt til middag, så dp moren kan få lidt fred, og min datter får sovet ordentligt..? 

Din datter vil med stor sansynlighed lære at sove længere til middag i dagplejen. Dels vil hun være mere træt fordi hun er ude og bruge energi på en anden måde og dels vil hun hurtigt lære at følge rytmen i dagplejen.

MEN ingen regel uden undtagelse Der er nogle børn der er meget længe om at følge rytmen i dagplejen og nogle børn der bare ikke sover længe til middag. Men det hører heldigvis til undtagelserne

Anmeld

25. august 2011

morethanperfect

De fleste børn lære at det er sådan det er hos DP, og på en anden måde hjemme .. Ikke vær så bekymret .. Oscar skal stare på Mandag og jeg er slet ikke tvivl om , at han nok skal lære at komme ind i de rytmer ..

Hos hende blir de puttet mellem 12.00 og 12.30 ..

Det skal da nok gå .. Hvis du tager det roligt

Anmeld

25. august 2011

Heidimed lea

Emilie2010 skriver:

altså emilie sover nogle gange om formiddagen, og de dage hun gør det, sover hun middags søvn kl 13.

men idag hvor hun ikke sov formiddagssøvn, sov hun middagssøvn kl 12.30

Jeg ville bare gerne jeg ku hente hende når jeg fik fri kl 13

sys ikke om at man ligger børnene på samme tid osv, hvs hvis de ikke er trætte.. er det bare fordi dp moren skal ha Pause eller altså sådan føler jeg det

mine børn har også sovet sent...  vi valgte faktisk at flytte den mindste fra hans dagpleje bl. fordi hun puttede kl 11.30    han kom hen til vores gamle dagpleje   på den måde fik vi en frisk dreng om eftermiddagen...    så jeg går ind for senere lur..

mht pause ja så synes jeg faktisk de har ret til at holde pause de har en lang lang dag dagplejemødre...  og de bruger pausen på afslapning og oprydning mm   så kan godt forstå de skal have pausen...    jeg tænkte nu det samme som dig engang     men tal med hende om hvornår hun putter

knus Heidi

Anmeld

25. august 2011

tweety2060

mor_sabina skriver:

er SÅ enig er selv mor til en 11 mdr pige i dp. Og der er faste rytmer som min datter stille og rolig er blevet kørt ind i. Hvis hun kommer kl 6.30 får hun formiddagslur og middagslur. Kommer hun sent så er det som regl middagslur.
Dog er det sådanne at hus hun er møgtræt og de ikke har de store planer, så kan hun hvile sig lidt.
Og hun er træt på en helt anden måde end hjemme hos os! De laver jo en masse aktiviteter, og der er meget for børnene at holde øje med og bearbejde.
Og jeg under dp mor pausen! Hun er jo på HELE dagen fra åben til luk.
Tror også du vil få mere ud af at hente hende efter søvn, så du har fri rum til daglig pligter. Det gør jeg så har vi tiden HELT sammen. Enkelte dage henter jeg hende tidligt- altså efter maden.
Pøj pøj med det:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.