En dagplejer har lige så meget brug for pause som alle andre der er på arbejde. Jeg har åbent fra 6.45-16.30 og har børn i hele min åbningstid. Hvis jeg ikke havde min pause når børnene sov ville jeg falde død om
Pausen er ikke kun til at sidde med benene oppe. Det gør jeg selvfølgelig også
.Men jeg laver også pædagogiske læreplaner, aktivitetsplaner, udfylder diverse dokumentation for min arbejdstid mm. Samt taler i telefon med kolleger for at planlægge aktiviteter i vores legestue. Taler med pædagogen hvis der er brug for det. Holder opstartmøder med nye forældre, rydder op og gør rent så der er klar til børnene står op igen. vasker stofbleer/hagesmække. Og alt muligt andet
Og så er der den aller vigtigste ting, nemlig at børnene ikke har samme glæde af hinanden hvis de ikke sover og spiser samtidig. De har brug for nogle af spejle sig i og lære af. Det har de ikke hvis de sover/spiser forskudt. Hvis de sov forskeligt hen over dagen ville der heller ikke være tid til at komme ud af huset og til at lave aktiviteter. Din datter vil lynhurtigt følge rytmen. Hun vil ikke blive tvunget til det, det vil komme helt af sig selv når hun kommer igang.
Min dag ser ud som følger:
kl 6.45-730 morgenmad
Kl 8-9 de små børn sover
kl 9 formiddagsmad
kl 11 frokost
kl 12 store og små børn puttes til middag
ca. kl 14.30 eller når børnene vågner: eftermiddagsmad
Jeg kan godt forstå at du vil hente din datter tidligt. Men overvej om ikke du skulle lade hende sove eftermiddagsluren i dagplejen, og så kan du i mellemtiden handle, gøre rent osv så du kan have hænderne fri til din datter når hun bliver hentet. Det gør flere af mine dagplejeforældre og er glade for det.
Anmeld