dagpleje spørgsmål :) kig gerne med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. august 2011

MinNoah

DP-moren får dem hurtigt kørt ind i "hendes" rytme... Og synes også det er helt fair at de får en pause i løbet af dagen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

Mor1012

MinNoah skriver:

DP-moren får dem hurtigt kørt ind i "hendes" rytme... Og synes også det er helt fair at de får en pause i løbet af dagen...

hejsa

det skulle heller ikke lyde på en alt for nigativ måde. er bare pisse nervøs og bange.

Bange for der ikke skal meget til før jeg tager min lille pus ud og med hjem fast

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

mor_sabina skriver:

I dp bliver de noget mere trætte, da der er mange flere indtryk, så jeg tror ikke du skal være bange for at dit barn ikke er træt kl 11.30-12 når der bliver puttet børn. Det er nødvendigt med struktur i både dp og vug for at få dagen til at hænge sammen, så de bliver puttet på samme tid. Men de vænner sig altså til rutinerne og de skal nok være trætte til middag, det er jo rimelig almindeligt at børnene bliver lagt ved den tid, uanset om de går i dp eller ej

hejsa

det skulle heller ikke lyde på en alt for nigativ måde. er bare pisse nervøs og bange.

Bange for der ikke skal meget til før jeg tager min lille pus ud og med hjem fast

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

Solstråle2011 skriver:

Nej men når hun kommer i dagpleje, ændre hun sikkert sit sovemønster og det er helt normalt.. så dropper hun nok formiddagsluren og så vil hun med tiden naturligt blive træt og sove samtidig med de andre..

Synes det er helt ok at DP putter børnene samtidig, medmindre alderen er MEGET spredt blandt dem (fx. hvis der er én på 9 mdr. og 3 på 2½ skal de alle 4 selvfølgelig ikke sove samtidig)

En DP har lige så meget ret til en pause som alle andre - de har faktisk en rigtig rigtig lang arbejdsdag. Min mor arbejder fx. HVER DAG fra 6.30 til ca. 16 og hun har faktisk børn i alle timerne - den første kommer ca. 6.35 og den sidste går ca. 15.45 - jeg ville ikke bytte!

hejsa

Anmeld

23. august 2011

Fru Hansen

En dagplejer har lige så meget brug for pause som alle andre der er på arbejde. Jeg har åbent fra 6.45-16.30 og har børn i hele min åbningstid. Hvis jeg ikke havde min pause når børnene sov ville jeg falde død om

Pausen er ikke kun til at sidde med benene oppe. Det gør jeg selvfølgelig også .Men jeg laver også pædagogiske læreplaner, aktivitetsplaner, udfylder diverse dokumentation for min arbejdstid mm.  Samt taler i telefon med kolleger for at planlægge aktiviteter i vores legestue. Taler med pædagogen hvis der er brug for det. Holder opstartmøder med nye forældre, rydder op og gør rent så der er klar til børnene står op igen. vasker stofbleer/hagesmække. Og alt muligt andet

Og så er der den aller vigtigste ting, nemlig at børnene ikke har samme glæde af hinanden hvis de ikke sover og spiser samtidig. De har brug for nogle af spejle sig i og lære af. Det har de ikke hvis de sover/spiser forskudt.  Hvis de sov forskeligt hen over dagen ville der heller ikke være tid til at komme ud af huset og  til at lave aktiviteter. Din datter vil lynhurtigt følge rytmen. Hun vil ikke blive tvunget til det, det vil komme helt af sig selv når hun kommer igang. 

Min dag ser ud som følger:

kl 6.45-730 morgenmad
Kl 8-9 de små børn sover
kl 9 formiddagsmad
kl 11 frokost
kl 12 store og små børn puttes til middag
ca. kl 14.30 eller når børnene vågner: eftermiddagsmad

Jeg kan godt forstå at du vil hente din datter tidligt. Men overvej om ikke du skulle lade hende sove eftermiddagsluren i dagplejen, og så kan du i mellemtiden handle, gøre rent osv så du kan have hænderne fri til din datter når hun bliver hentet. Det gør flere af mine dagplejeforældre og er glade for det.

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

Fru Hansen skriver:

En dagplejer har lige så meget brug for pause som alle andre der er på arbejde. Jeg har åbent fra 6.45-16.30 og har børn i hele min åbningstid. Hvis jeg ikke havde min pause når børnene sov ville jeg falde død om

Pausen er ikke kun til at sidde med benene oppe. Det gør jeg selvfølgelig også .Men jeg laver også pædagogiske læreplaner, aktivitetsplaner, udfylder diverse dokumentation for min arbejdstid mm.  Samt taler i telefon med kolleger for at planlægge aktiviteter i vores legestue. Taler med pædagogen hvis der er brug for det. Holder opstartmøder med nye forældre, rydder op og gør rent så der er klar til børnene står op igen. vasker stofbleer/hagesmække. Og alt muligt andet

Og så er der den aller vigtigste ting, nemlig at børnene ikke har samme glæde af hinanden hvis de ikke sover og spiser samtidig. De har brug for nogle af spejle sig i og lære af. Det har de ikke hvis de sover/spiser forskudt.  Hvis de sov forskeligt hen over dagen ville der heller ikke være tid til at komme ud af huset og  til at lave aktiviteter. Din datter vil lynhurtigt følge rytmen. Hun vil ikke blive tvunget til det, det vil komme helt af sig selv når hun kommer igang. 

Min dag ser ud som følger:

kl 6.45-730 morgenmad
Kl 8-9 de små børn sover
kl 9 formiddagsmad
kl 11 frokost
kl 12 store og små børn puttes til middag
ca. kl 14.30 eller når børnene vågner: eftermiddagsmad

Jeg kan godt forstå at du vil hente din datter tidligt. Men overvej om ikke du skulle lade hende sove eftermiddagsluren i dagplejen, og så kan du i mellemtiden handle, gøre rent osv så du kan have hænderne fri til din datter når hun bliver hentet. Det gør flere af mine dagplejeforældre og er glade for det.

dejligt at høre fra en Dp

er bare så nervøs, og har bare så mange fordomme undskyld.

diskuterede allerede med hende lederen i telefonen. Emilie sover indenfor, og skal Ikke læres nu at sove udenfor. men det mente Hun !

din dag ser dejlig ud gid emilie var deer

Anmeld

23. august 2011

DLM

Emilie2010 skriver:

diskuterede allerede med hende lederen i telefonen. Emilie sover indenfor, og skal Ikke læres nu at sove udenfor. men det mente Hun !

Jeg er ikke helt med på, hvad det er du er bange for?

Hvorfor må hun ikke komme ud og sove? Små børn sover så godt i frisk luft

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

DLM skriver:

Jeg er ikke helt med på, hvad det er du er bange for?

Hvorfor må hun ikke komme ud og sove? Små børn sover så godt i frisk luft

hun sover super indenfor, og har altid gjort det så jeg sys hun skal blive ved med det

Anmeld

23. august 2011

Fru Hansen

Jeg kan godt forstå dine tanker og frygt. Jeg har tre børn og har også været igennem at skulle starte mine børn op i pasning, skole osv. Det er svært at give slip og overlade ansvaret for ens dyrebareste til en fremmed.

Med hensyn til at sove indenfor eller udenfor så foretrækker jeg at mine dagplejebørn sover udenfor. Så kan jeg tømme opvasker og støvsuge osv uden at spekulere på om det vækker børnene.
hvorfor vil du ikke have at hun sover udenfor?

Anmeld

23. august 2011

mor_sabina

Emilie2010 skriver:

hejsa

Jeg synes jeg kan genkende lidt af det du skriver både fra mig selv, men også fra mit job.

Du må huske på at når du aflevere dit barn, så aflevere du dem ikke til nogen som skal være en kopi af dig, men du aflevere hende derimod til nogen som yder hende omsorg på deres måde, og du vil blive forundret og indimellem lidt ked af det over at det faktisk godt kan gøre godt på andre måder end din.
Jeg har måttet bide mig selv i tungen indimellem, for jeg kan jo se mit barn trives i stor stil , men det er ikke altid som jeg ville gøre det. Men der ER ingen der kan gøre det som dig, for uanset hvad så er kun DU mor, men andre kan være nogle dygtige og vigtige omsorgspersoner for dit barn- BAre husk at se på dit barn, for hvis dit barn er glad og trives så er alt andet ligegyldigt
Men jeg kan godt forstå dig, det ER svært og det er okay at have svært ved at give slip og være bange for at nogen tager din plads( hvis det da er sådan du føler).

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.