dagpleje spørgsmål :) kig gerne med

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.264 visninger
52 svar
0 synes godt om
23. august 2011

Mor1012

har dp mødrene "pause" ?

sover alle børnene på samme tid ? SKAL de sove kl fx.12

jeg har tænkt at hente emilie kl 13.15, så hun først skal sove middag/eftermiddags lur hjemme. tror i det er ok ?

det er bare så mange forskellige meninger om dp...

har Dp mødre forståelse for at børn altså ikke spiser det samme og samme mængde.

emilie er vand til at få morgemad, formiddag og middag

tak fordi du kiggede med, håber du kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2011

MinNoah

Emilie2010 skriver:

har dp mødrene "pause" ?

sover alle børnene på samme tid ? SKAL de sove kl fx.12

jeg har tænkt at hente emilie kl 13.15, så hun først skal sove middag/eftermiddags lur hjemme. tror i det er ok ?

det er bare så mange forskellige meninger om dp...

har Dp mødre forståelse for at børn altså ikke spiser det samme og samme mængde.

emilie er vand til at få morgemad, formiddag og middag

tak fordi du kiggede med, håber du kan hjælpe

Ja tror alle dagplejemødre lægger børnene ud at sove mellem 11.30 og 12.30... Og kan godt forstå dem... det er nødvendigt for at få hverdagen til at hænge sammen at børnene kører samme rytme.. Med mindre barnet er under 10 mdr og stadig har brug for formiddagslur... Så plejer de at få lov at  sove 30 min ved 9 tiden.

Mht. mad så ja så burde dp.mor da accepterer børns forskellige spisemønstre og behov... Tror igen at alle DP-mødre kører med morgenmad (indtil et bestemt tidspunkt) derefter formiddagsmad og så frokost ved 11 tiden...

Sådan foregår det hvertfald i Noahs dagpleje

Anmeld

23. august 2011

mor_sabina

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål med hensyn til maden. De fleste dp-mødre servere den samme mad til alle børn med mindre der er særlige hensyn så som babymad eller allergi at tage højde for!?

Og normalt er der morgenmad, formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad.

Sover dit barn normalt 2 gange siden det først skal puttes 13.15?

Der vil hos de fleste dp-mødre og vuggestuer være en indkøring, hvor man så vidt muligt forsøger at følge vante rytmer, men efter en tid bliver de tilpasset dp/vug rytmen, så børne bliver lagt samtidig. Det er næsten umuligt at lave aktiviteter med børnene, spise med dem osv hvis de sover på 5 forskellige tidspunkter. Og de vænner sig lynhurtigt til det.

Anmeld

23. august 2011

MinNoah

Og tror DP moren helst vil have du henter senest kl. 12.30 ellers efter luren..

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

MinNoah skriver:

Ja tror alle dagplejemødre lægger børnene ud at sove mellem 11.30 og 12.30... Og kan godt forstå dem... det er nødvendigt for at få hverdagen til at hænge sammen at børnene kører samme rytme.. Med mindre barnet er under 10 mdr og stadig har brug for formiddagslur... Så plejer de at få lov at  sove 30 min ved 9 tiden.

Mht. mad så ja så burde dp.mor da accepterer børns forskellige spisemønstre og behov... Tror igen at alle DP-mødre kører med morgenmad (indtil et bestemt tidspunkt) derefter formiddagsmad og så frokost ved 11 tiden...

Sådan foregår det hvertfald i Noahs dagpleje

okay, men hvis de Ikke er trætte alle sammen. hva så ?

Anmeld

23. august 2011

AndreasMor84

Emilie2010 skriver:

okay, men hvis de Ikke er trætte alle sammen. hva så ?

Hvorfor skal din datter først sove så sent?

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

mor_sabina skriver:

Jeg er ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål med hensyn til maden. De fleste dp-mødre servere den samme mad til alle børn med mindre der er særlige hensyn så som babymad eller allergi at tage højde for!?

Og normalt er der morgenmad, formiddagsmad, frokost og eftermiddagsmad.

Sover dit barn normalt 2 gange siden det først skal puttes 13.15?

Der vil hos de fleste dp-mødre og vuggestuer være en indkøring, hvor man så vidt muligt forsøger at følge vante rytmer, men efter en tid bliver de tilpasset dp/vug rytmen, så børne bliver lagt samtidig. Det er næsten umuligt at lave aktiviteter med børnene, spise med dem osv hvis de sover på 5 forskellige tidspunkter. Og de vænner sig lynhurtigt til det.

hejsa

altså emilie sover nogle gange om formiddagen, og de dage hun gør det, sover hun middags søvn kl 13.

men idag hvor hun ikke sov formiddagssøvn, sov hun middagssøvn kl 12.30

Jeg ville bare gerne jeg ku hente hende når jeg fik fri kl 13

sys ikke om at man ligger børnene på samme tid osv, hvs hvis de ikke er trætte.. er det bare fordi dp moren skal ha Pause eller altså sådan føler jeg det

Anmeld

23. august 2011

Mor1012

Solstråle2011 skriver:

Hvorfor skal din datter først sove så sent?

altså emilie sover nogle gange om formiddagen, og de dage hun gør det, sover hun middags søvn kl 13.

sys ikke om at man ligger børnene på samme tid osv, hvs hvis de ikke er trætte.. er det bare fordi dp moren skal ha Pause eller altså sådan føler jeg det

Anmeld

23. august 2011

AndreasMor84

Emilie2010 skriver:

Nej men når hun kommer i dagpleje, ændre hun sikkert sit sovemønster og det er helt normalt.. så dropper hun nok formiddagsluren og så vil hun med tiden naturligt blive træt og sove samtidig med de andre..

Synes det er helt ok at DP putter børnene samtidig, medmindre alderen er MEGET spredt blandt dem (fx. hvis der er én på 9 mdr. og 3 på 2½ skal de alle 4 selvfølgelig ikke sove samtidig)

En DP har lige så meget ret til en pause som alle andre - de har faktisk en rigtig rigtig lang arbejdsdag. Min mor arbejder fx. HVER DAG fra 6.30 til ca. 16 og hun har faktisk børn i alle timerne - den første kommer ca. 6.35 og den sidste går ca. 15.45 - jeg ville ikke bytte!

Anmeld

23. august 2011

mor_sabina

Emilie2010 skriver:

hejsa

I dp bliver de noget mere trætte, da der er mange flere indtryk, så jeg tror ikke du skal være bange for at dit barn ikke er træt kl 11.30-12 når der bliver puttet børn. Det er nødvendigt med struktur i både dp og vug for at få dagen til at hænge sammen, så de bliver puttet på samme tid. Men de vænner sig altså til rutinerne og de skal nok være trætte til middag, det er jo rimelig almindeligt at børnene bliver lagt ved den tid, uanset om de går i dp eller ej

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.