N&J skriver:
Men det er ikke det samme, jeg er også pædagog, men har da stadig problemer med min datter og hendes opdragelse indimellem.. at have et barn fuldtid som er ens egen er noget helt andet end at passe andre folks børn, men det forstår man bare ikke fuldt ud omfanget af før man står der.. og det er på ingen måder en nedvurdering af dine overvejelser om hvordan det bliver - overhovedet, men vi har alle en masse forstillinger om livet som mor inden, og realiteten er, at det at være mor bare ikke er som man forestiller sig fuldt ud.. der i blandt hvis man ikke er en af de velsignede mødre med børn der bare sover igennem, eller en af dem hvor barnet aldrig får et temperamentsfuld anfald - man ved ikke hvordan man reagere før man selv står der.. jeg har måtte æde en del kameler måske netop fordi jeg var så skråsikker på i lyset af min uddannelse og erfaring at jeg vidste hvad jeg hvordan jeg ville være som mor.. som ordsproget siger: jeg var den perfekte mor indtil jeg selv fik børn.. 
Jeg ved godt at det ikke er det samme, bare fordi man har arbejdet i en vuggestue - det har jeg også skrevet.
Men jeg har passet begge mine niecer flere nætter/dage i træk fra de var helt bitte små - og ved også godt at det heller ikke helt er det samme. For de skal jo afleveres tilbage igen.
Men jeg forstår ikke hvorfor folk skal belære og næsten tale ned til mig, fordi at jeg (og min mand) allerede har lagt planer for hvordan tingene skal være. Og selvom min datter ikke sover igennem, så kan det sagtens lade sig gøre alligevel - så forstår ikke hvorfor de blander sig
Og især når flere af dem ikke gider at læse hvad jeg rent faktisk har skrevet, men drejer det til det de vil "høre", og ikke læser alle mine indlæg. Dét irriterer mig.
Og jeg er jo ikke så blank at jeg ikke ved at tingene kan blive meget anderledes end hvad jeg har forestillet mig. Der kan ske så mange ting. Men hvorfor skal de komme og belære mig - bare fordi de har haft "dårlige" oplevelser? og sige at "jeg bliver klogere" - de ved jo heller ikke hvordan min datter bliver.
Btw. så er jeg "kun" medhjælper og har ikke AL det teori bagved, og tager "ofte lettere på det" end de pædagoger jeg har arbejdet sammen med.
Ingen er en perfekt mor.
Anmeld