Update fra Kofoed. (voldsomt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. august 2011

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Plejer man ikke brænde personen i dens kiste, det er det jeg mener. Fordelen min en kremering ville være, at vi kunne opbevare hende herhjemme og så når vi engang køber hus, kan hun begraves i haven, så på den måde vil jeg ikke have et problem med det.

Nåeh jo. Eij jeg tror da vist jeg skal i seng. haha.
Men jo det plejer man jo.. Men måske det så der ikke er så vigtigt om det er i kiste eller æske.
Det ville jeg klart prøve at forhøre mig om.
Det lyder som en meget SMUK tanke/ide du har dig der kære..Så vil i jo også altid have hende tæt på jer. Ikke kun i hjertet men også sådan lidt mere fysisk. Håber ikke det lyder for corny og at du forstår hvad jeg mener..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. august 2011

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Nåeh jo. Eij jeg tror da vist jeg skal i seng. haha.
Men jo det plejer man jo.. Men måske det så der ikke er så vigtigt om det er i kiste eller æske.
Det ville jeg klart prøve at forhøre mig om.
Det lyder som en meget SMUK tanke/ide du har dig der kære..Så vil i jo også altid have hende tæt på jer. Ikke kun i hjertet men også sådan lidt mere fysisk. Håber ikke det lyder for corny og at du forstår hvad jeg mener..

Jeg forstår hvad du mener

Godt det er weekend, så kan vi få snakket mulighederne igennem uden tidspres. Og du kan få sovet

Anmeld

20. august 2011

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Jeg forstår hvad du mener

Godt det er weekend, så kan vi få snakket mulighederne igennem uden tidspres. Og du kan få sovet

Det var godt..

Jah det er godt i kan snakke om det her i weekenden, og bruge lidt ekstra tid på det inden hverdagen igen kommer snigende, og i for alvor skal til at tage stillng.

hihi, gid det var så vel, skal til 60 års fødselsdag i familien imorgen og skal nok ud og hjlæpe med de sidste forberedelser og søndag står den på 13 timers arbejde. Pyyha.

Anmeld

20. august 2011

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Det var godt..

Jah det er godt i kan snakke om det her i weekenden, og bruge lidt ekstra tid på det inden hverdagen igen kommer snigende, og i for alvor skal til at tage stillng.

hihi, gid det var så vel, skal til 60 års fødselsdag i familien imorgen og skal nok ud og hjlæpe med de sidste forberedelser og søndag står den på 13 timers arbejde. Pyyha.

Ja, men er nu glad for at kæresten starter på 3 ugers ferie på mandag, så har ham hjemme, hvis tingene ikke lige bliver afklaret med det samme.

ja okay, tror heler du må hoppe i seng nu så

Anmeld

20. august 2011

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Ja, men er nu glad for at kæresten starter på 3 ugers ferie på mandag, så har ham hjemme, hvis tingene ikke lige bliver afklaret med det samme.

ja okay, tror heler du må hoppe i seng nu så

Det var godt. Jah så ahr i lige lidt ekstra tid til at rumme alle tingene... Det er jo ikke bare sådan lige.

Jah må jeg hellere. Kæresten ahr råbt af mig den sidste time at nu kan jeg godt tage mig sammen og få redt sengen op til os. Herhjemme er det mor her der har 3'er sofaen og kæresten og hunden der har 2'eren.
Med mine små 1.64 cm op imod hans 1.90. hahahahahhahahah

Sov godt når du kommer dertil... Håber på at hører n opdate om jeres endelig valg, når i kommer så langt. Håber lige det i har brug for kan lade sig gøre for jer.

Anmeld

20. august 2011

Kløver

Åh ved ikke engang hvad jeg skal rådgive eller sige, må være en meget svær beslutning.Kunne man evt snakke med præsten, inden fødslen, så i på forhånd ved mulighederne for en evt begravelse ?

Sender en kæmpe kæmpe krammer, og håber i finder ud af det hele

Anmeld

20. august 2011

skønneunger

Kofoed. skriver:

Plejer man ikke brænde personen i dens kiste, det er det jeg mener. Fordelen min en kremering ville være, at vi kunne opbevare hende herhjemme og så når vi engang køber hus, kan hun begraves i haven, så på den måde vil jeg ikke have et problem med det.

du burde kunne få sådan en "pap" kiste.

jeg tror personligt selv jeg ville vælge at hospitalet gjorde sig af med fosteret også som du siger det er vokset ind i moderkagen osv, men så ville jeg nok i stedet for, lave en lille minde plads i mit hjem altså et lys og noget der symboliserer hende?

men det er kun hvad jeg tror jeg ville, man ved jo ikke hvad ens behov er før man har prøvet det selv.

stort kram herfra ihvertfald og håber i finder en løsning der ikke kræver for meget af jer i sådan en stund

Anmeld

20. august 2011

Isabella_mor

Kofoed. skriver:

Mange tak. Men ja, det er nogle svære beslutninger og kæresten skal jo også have noget at sige. Tænker dog lidt på kremering og opbevaring hjemme, instil vi køber hus og på den måde for egen have, så skal man heller ikke bøvle om etiske problemer ved kirken.

det kan i sagtens. og så lave et lille "alter" hvor den lille urne kan stå på med et lys som i kan tænde hver dag og sætte nogle fine blomster på... og hvis i får et billede og ikke har noget imod at lade det stå fremme ( nogle vil måske finde det lidt makabert, men jeg syntes det er en sød og fin måde at "mindes" det der er gået bort )

Anmeld

20. august 2011

Tropez

Kofoed. skriver:

Nu er det jo længe siden jeg sidst har opdagteret herinde hvor alle kan se det. Ved der er nogen der følger mig på sidelinien, så i skal da høre hvordan det går.

På søndag starten min barsel, wee. Så er jeg ikke længere en samfunds nassede sygemeldt, men en samfunds nassede barsel-ting

Jeg var i går til jordemoder, hvor alt så fint ud, dog har jeg det fysisk meget dårligt, så det skal jeg være obs på. Tøsen blev skønnet til 2300 g, men tror ikke helt på det, så venter til scanningen på mandag, hvor skønnet er mere sikkert.

Ved jordemoderen måtte vi jo nok heller efterhånden tage snakke om, hvad der skal ske med tvilling b. Og øv hvor er det nogle trælse muligheder vi har, enten skal vi selv begrave hende (og det er ikke sikkert det må blive på en kirkegård, det er noget den lokale præst bestemmer, da hun er gået til lige før den seneste abortgrænse, ergo ikke et dødsfæld, men en sen abort), synes ikke vi kan gøre det i vores have, da vi jo bare bor til leje her og ønsker at fraflytte inden for 5 år, så hvor skal det så være?
Den anden mulighed er, at lade sygehuset gøre som deres retningslinier siger, hvilket betyder at smide hende ud sammen med alle de andre organiske rester. Problemer er, at når hun har ligget der nede så længe og blevet nedbrydt, så betrangets hun ikke længere som et forster, men en organisk rest på lige fod med en moderkage. Men det mest latterlige er, at havde jeg født hende dengang, kunne vi vælge, at sygehuset skulle ordne en begravelse sammen med de andre dødfødte børn/sen aborter, men når hun (pga sin tvillinge søster overlevese muligheder) bliver derinde, ja så er det bare synd.

Så vi er blivet stillet i et fødelse mæssig helved, for jeg ønsker da ikke, at hun bliver smidt ud som en eller anden madrest, men alternativet er bare heller ikke optimalt, for hvis præsten nægter at begrave hende, ja hvad skal vi så lige gøre? Og kan heller ikke overskue, at skulle begrave en, når man samtidig skal fejre den andens fødsel, ville være rarre, hvis nogle andre kunne ordne det pratiske, ønsker bare hun bliver begravet blandt de ukendte, så vi har et sted at tage hen, hvis vi ønsker det eller når lillepigen en dag skal have alt afvide med denne graviditet.

Når det blev lidt langt, men sådan er det nogle gange.

Ej altså søde, det er jeg ked af at høre, hold op en svær beslutning at skulle tage, vil ikke kunne sætte mig i dit.sted men kan da give dig en krammer med på vejen og håbe på at en løsning snart finder sted knuz. Og kramz

Anmeld

20. august 2011

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Det var godt. Jah så ahr i lige lidt ekstra tid til at rumme alle tingene... Det er jo ikke bare sådan lige.

Jah må jeg hellere. Kæresten ahr råbt af mig den sidste time at nu kan jeg godt tage mig sammen og få redt sengen op til os. Herhjemme er det mor her der har 3'er sofaen og kæresten og hunden der har 2'eren.
Med mine små 1.64 cm op imod hans 1.90. hahahahahhahahah

Sov godt når du kommer dertil... Håber på at hører n opdate om jeres endelig valg, når i kommer så langt. Håber lige det i har brug for kan lade sig gøre for jer.

Jeg kan godt lide jeres sofa opdeling

Men tak, selvom jeg nu bare smuttede i seng

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.