Update fra Kofoed. (voldsomt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Kofoed.

Stjernestoev skriver:

http://etiskraad.dk/da-DK/Aktuelt/Hoeringssvar-og- udtalelser/2011/29-03-2011-udtalelse-om-haandterin g-af-aborterede-fostre.aspx

Kram til dig

Problemet er bare, hvor høre vi til? Og det er kun hvordan etisk råd SYNES det skal være og ikke hvordan retningslinierne rent faktisk er.

Hun er jo gået til mellem 20+2 og 21+0, så derfor er hun ikke en dødfødt, dog blev det først opdaget 23+4, så af den grund burde det jo nærmest være en dødfødt. Men jeg høre jo ikke ind under noget, så længe der stadig er en levedygtig graviditet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Kofoed.

Frøken J. skriver:

Åha søde! Den er bare ikke rar, altså! Jeg kan slet ikke forestille mig ambivalensen i at sige hej til et nyt liv og farvel til et andet på samme tidspunkt. Men jeg synes, som flere har sagt, at i skal kontakte jeres præst. Det her er trods alt en noget anderledes situation, og man må tænke, at det kan være de har forståelse for, at i har brug for at kunne begrave hende i jeres tilfælde.. Synes i hvert fald i skal gøre forsøget

Det er det bare bestemt, men hvor er det træls man selv skal ordne alt det, når andre for det ordnet for sig. Bare forbi man "kun" mister den ene, bliver tingene overhovedet ikke betrækket som det samme, som hvis der kun var den ene.

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Nessie skriver:

Åh, sikke da en samtale, det har været hårdt

Jeg kan godt forstå at I gerne vil have hende begravet rigtigt.

Og ja, som de andre siger, så er der jo ikke så meget andet at gøre, end at ringe til prøsten og høre deres holdning, og så ellers få fat i en bedemand, og høre om de har en mini-mini kiste/kasse hun kan ligge i. Bedemanden kan også tage sig af alt det praktiske, men det koster jo selvfølgelig.

Håber at præsten har så megen medfølelse at h*n gerne vil begrave lille blomst

Ja, penge man ikke har, for de er jo sjovt nok brugt til lillepigens udstyr. Men håber da man kan få en super mini kiste til billige penge eller må vi få en kammerat til det, det må vel være iorden?

Anmeld

19. august 2011

Nessie

Kofoed. skriver:

Ja, penge man ikke har, for de er jo sjovt nok brugt til lillepigens udstyr. Men håber da man kan få en super mini kiste til billige penge eller må vi få en kammerat til det, det må vel være iorden?

Jeg ved det ikke, men kunne da ikke forestille mig at det skulle være et problem. Men når prøsten nu kender jer, så kan han forhåbentlig hjælpe jer med alle spørgsmålene, og har måske noget større forståelse for situationen.

Min kæreste spørger om I har fået noget psykolog hjælp til at få bearbejdet hele situationen? Der kan måske også komme en efterfødselsreaktion. Der skulle jo have været to små piger.

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Nessie skriver:

Jeg ved det ikke, men kunne da ikke forestille mig at det skulle være et problem. Men når prøsten nu kender jer, så kan han forhåbentlig hjælpe jer med alle spørgsmålene, og har måske noget større forståelse for situationen.

Min kæreste spørger om I har fået noget psykolog hjælp til at få bearbejdet hele situationen? Der kan måske også komme en efterfødselsreaktion. Der skulle jo have været to små piger.

Vi har 10 timers psykologhjælp, men har ikke valgt at bruge dem endnu, da jeg ikke synes behovet var så stort og netop gerne vil have dem til efter fødselen, da den jo er altafgørende.

Fandt lige denne hjemmeside. Kan se en i Kolding sælger de samme, han vil bare ikke oplyse priser: http://www.begravelsesservice.dk/index.php?id=171,0,0,1,0,0

Anmeld

19. august 2011

CamillaSoefelt

Puha en dum situation. Føler bare så meget med Jer;(. Må være hårdt. Ved ingengang rigtig hvad man gør. Men ville ikke gå uden og gi dig en ordentlig krammer:-)!!!

Anmeld

19. august 2011

Lone Jakobsen

åh hvor er det altså en trist situation at stå i. har ikke mange råd, men ville ikke gå uden en

Anmeld

19. august 2011

Mira0911

Jeg har slet ikke nogle ord... Men du får et kæmpe 

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

CamillaSoefelt skriver:

Puha en dum situation. Føler bare så meget med Jer;(. Må være hårdt. Ved ingengang rigtig hvad man gør. Men ville ikke gå uden og gi dig en ordentlig krammer:-)!!!

Mange tak, både for ordne og krammene

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Lone Jakobsen skriver:

åh hvor er det altså en trist situation at stå i. har ikke mange råd, men ville ikke gå uden en

Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.