Update fra Kofoed. (voldsomt)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Arh ha den er ikke rar. Forstår jeres frustrationer om det med at fejre den nyfødte og så samtidig skal ordne alt det praktiske med tvilling b. Er der ikke nogen i kan spørge, som måske kunne tage lidt over ang. tvilling b? Måske det lyder lidt bizart, men hvis det er det der skal til..
Håber i kan få begravet tvilling b på de ukendtes tæt på jer så i har et sted at kunne gå hen, også sammen med lillepigen når det kommer dertil.

Håber det bedste for jer..

Ìkke rigtig, min familie synes det er underligt, at vi ønsker hende begravet og kæresten familie bor langt væk, så der er vi ikke for heldige. Men uanset hvad, så er der jo nogle omkostninger vi ikke havde overvejet, som også skal finanseres, det kan folk ikke hjælpe med. Så mon ikke vi også kan tage samtalen med præsten, måske er en kiste jo ikke engang nødvendigt. Sagt også sagt kender vores præst mig meget godt, så på den måde er det måske også fint nok vi skal tager kontakten til ham.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Ìkke rigtig, min familie synes det er underligt, at vi ønsker hende begravet og kæresten familie bor langt væk, så der er vi ikke for heldige. Men uanset hvad, så er der jo nogle omkostninger vi ikke havde overvejet, som også skal finanseres, det kan folk ikke hjælpe med. Så mon ikke vi også kan tage samtalen med præsten, måske er en kiste jo ikke engang nødvendigt. Sagt også sagt kender vores præst mig meget godt, så på den måde er det måske også fint nok vi skal tager kontakten til ham.

Nej en kiste er jo ikke nøjvendig. SÅ jeg håber at præsten vil gå med til noget andet end en dyr kiste.. Der findes jo nok ikke en gang så lille en kiste.
JEg håber præsten er forstående og giver jer, den hjælp i har brug for.

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Nej en kiste er jo ikke nøjvendig. SÅ jeg håber at præsten vil gå med til noget andet end en dyr kiste.. Der findes jo nok ikke en gang så lille en kiste.
JEg håber præsten er forstående og giver jer, den hjælp i har brug for.

Den midste er 40 cm og koster 1000, linkede til den tidligere i tråden, så de findes små. Men synes også det er lidt underligt med en kiste til noget der ikke vil ligne en baby. Vi skal regne med, at hun er groet ind i moderkagen, så derfor virker det endnu mere voldsomt med en 1000 kroners kiste, men ja..

Anmeld

19. august 2011

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Den midste er 40 cm og koster 1000, linkede til den tidligere i tråden, så de findes små. Men synes også det er lidt underligt med en kiste til noget der ikke vil ligne en baby. Vi skal regne med, at hun er groet ind i moderkagen, så derfor virker det endnu mere voldsomt med en 1000 kroners kiste, men ja..

Eij den så jeg ikke. Har ellers læst hele tråden.
Men jah, det er mange penge. Penge i kunne bruge på lillepigen...

Var det så noget med at få hende kremeret og spredt ud over et sted hvor i har mulighed for at komme og gå så tit i vil? Som en anden forslår??

Anmeld

19. august 2011

Frk-Lotusblomst

Frk-Lotusblomst skriver:

Var det så noget med at få hende kremeret og spredt ud over et sted hvor i har mulighed for at komme og gå så tit i vil? Som en anden forslår??

Det ahvde du sp også svaret på Ved ikke lige hvorfor ejg har misset de pr. indlæg der.

Men isåfald håber ejg i får jeres konkrete sted til tvilling b!

Anmeld

19. august 2011

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Men kan man få noget kremeret uden en kiste? for det aner jeg faktisk ikke en dyt om.

Anmeld

20. august 2011

Frk-Lotusblomst

Kofoed. skriver:

Men kan man få noget kremeret uden en kiste? for det aner jeg faktisk ikke en dyt om.

Så får du vel en urne. Ved ikke om det er billigere eller noget... Eller om man kan vælge at asken bliver lagt i noget andet. f.eks et smykkeskrin eller sådan noget. En cigaræske eller hvad det måtte være, når nu det jo ikke er særlig meget aske..
Det kunne jo også være en mulighed at undersøge hvis i vil have tvilling b kremeret og bisat istedet for at begrave den.

Anmeld

20. august 2011

Isabella_mor

Kofoed. skriver:

Som også svaret til sifling, så er det ikke mig med kremering og sådan, ønsker noget mere konkert. Desunde så nej. det har vi ikke. Kæresten er ekstrem vandskræk og så kommer vi begge fra byer inde i landet.

okay. ja så kan jeg godt se problemet...

jeg har desværre ikke andre forslag.. men jeg håber i finder en løsning der vil få ro på jer og få styr på det sidste så i kan have tid og overskud til at nyde jeres nyfødte 

Anmeld

20. august 2011

Kofoed.

Frk-Lotusblomst skriver:

Så får du vel en urne. Ved ikke om det er billigere eller noget... Eller om man kan vælge at asken bliver lagt i noget andet. f.eks et smykkeskrin eller sådan noget. En cigaræske eller hvad det måtte være, når nu det jo ikke er særlig meget aske..
Det kunne jo også være en mulighed at undersøge hvis i vil have tvilling b kremeret og bisat istedet for at begrave den.

Plejer man ikke brænde personen i dens kiste, det er det jeg mener. Fordelen min en kremering ville være, at vi kunne opbevare hende herhjemme og så når vi engang køber hus, kan hun begraves i haven, så på den måde vil jeg ikke have et problem med det.

Anmeld

20. august 2011

Kofoed.

isabellamor skriver:

okay. ja så kan jeg godt se problemet...

jeg har desværre ikke andre forslag.. men jeg håber i finder en løsning der vil få ro på jer og få styr på det sidste så i kan have tid og overskud til at nyde jeres nyfødte 

Mange tak. Men ja, det er nogle svære beslutninger og kæresten skal jo også have noget at sige. Tænker dog lidt på kremering og opbevaring hjemme, instil vi køber hus og på den måde for egen have, så skal man heller ikke bøvle om etiske problemer ved kirken.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.