Kan man ikk

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. august 2011

Tvillingemor80

Vil bare lige sige til alle jer der siger at selvfølgelig bliver man sat i gang hvis grunden er god nok, at det ikke altid er sanheden..

Jeg havde MEGET forhøjet blodtryk, vand i kroppen så voldsomt at det svulmede ud i buler, konstant hovedpine, protein i urinen og jeg var over 37+ jeg kom HVER dag og bad om at blive sat igang .. Jeg kunne ikke gå pga al vandet og hjertebanken så jeg sad i kørestol.. da vandet endelig gik af sig selv i uge 38 opdagede de jeg havde svangerskabsforgiftning i svær grad og forstørret hjerte pga belastningen.. Det kunne lige så godt havde taget livet af mig og endnu værre mine børn..

Men skal passe på at dømme, måske har TS virkelig en grund og måske er der ingen der lytter.. jeg var syg MANGE mdr efter min fødsel og var på meget stærk medicin og gik med blodtryksmåler..

Men TS det er svært at forstå dig hvis du ikke fortæller lidt mere, kan godt forstå folk bliver bange for at du vil gøre noget der kan skade jer, uden du er klar over det..

og som jeg siger til mine piger når de ikke er søde ved hinanden "AE-AE "

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2011

N&J

Anonym skriver:

men VIS det var det jeg ønsket mig, giver det dig overhovedet ikke ret til at svare som du gør? og vis du ikke har noget andet at sige, syntes jeg da du skal finde en anden debat og skrive i, for jeg gider egentlig ikke at høre på det du lukker ud.

Men nu handler det jo ikke om dig, men dit barn - eller det håber jeg da det gør.. det er ikke altid sjovt at være gravid, det ved jeg absolut, men hvis man ikke er villig til at gå tiden ud grundet smerter, personlige ting eller hvad det nu må være og jordmoderen ikke har sat en igang grundet netop faren for at barnet tager mere skade af at blive derinde, så skulle man jo ikke have været gravid, reelt set så har du KUN været gravid i 36 uger, og der er stadig mulighed for 4 uger endnu før man bliver sat igang - så ja brok dig, hav ondt af dig selv, spis is, se film eller hvad du nu kan for at få tiden til at gå, det påvirker ikke dit barn eller dit barns start på livet, at fremprovokere en fødsel ved at "tage" vandet selv gør. 

Hvis du har så stort et problem med at være gravid må du altså gå til jordmoderen og snakke med hende om I sammen kan finde en løsning der har dit barns bedste interesse for øje, men at du tolker den besked du har fået helt anerledes end hvad vi andre gør, ja det undrer jeg mig lidt over... 

Anmeld

19. august 2011

modesty

Anonym skriver:

fordi j ikk har lyst til at dele grunden med andre??

Du skriver som anonym, men vil ikke dele detaljer med andre??? Du kan da ikke regne med at få fyldestgørende svar i en tråd hvis du ikke giver et ordentligt billede af din situation. Hvad havde du regnet med, at folk ville synes det er superfedt at du vil fremprovokere din fødsel?

Jeg forstår godt at det kan være frustrerende at have gener, men der er forskel på at brokke sig og synes at ens situation er nederen, og så decideret at søge måder at få vandet til at gå.

Anmeld

19. august 2011

Storken

Anbefaler google.dk. Søg under "triks til at sætte en fødsel igang"

Sex er mit bedste bud-af hård art hvor du laver arbejdet 

Forstår godt du er træt af at være gravid nu. Din baby er fuldbåren og klar. Du kan få veer hvornår det skal være og det skader ikke at hjælpe det lidt på vej. Jeg tvivler på at det hjælper,men har hørt om en ve kage men har aldrig prøvet det.

Anmeld

19. august 2011

SussieThyssen

Storken skriver:

Anbefaler google.dk. Søg under "triks til at sætte en fødsel igang"

Sex er mit bedste bud-af hård art hvor du laver arbejdet 

Forstår godt du er træt af at være gravid nu. Din baby er fuldbåren og klar. Du kan få veer hvornår det skal være og det skader ikke at hjælpe det lidt på vej. Jeg tvivler på at det hjælper,men har hørt om en ve kage men har aldrig prøvet det.

Et barn er ikke fuldbåren og klar før uge 38 så enkelt er det.
Lungerne er ikke tilstrækkeligt modnet, emunforsvaret heller ikke.
Det er homoner, der klargør barnet, og med mindre der er noget galt med moderen, så vil klargøringshormonerne ikke gå i gang før i uge 38.
Jo tidligere et barn kommer ud, jo større er chancen for fx en listeriaforgiftning, som er den infektion som tager livet af flest fortidligt fødte.
I bedste fald dør barnet af infektionen i værste bliver det livsvarigt invalideret og skal leve med skader, det aldrig kommer over, og som kan gøre det til en hjerneskadet grønsag.

Så jeg synes det er direkte uetisk at forsøge at fremprovokere en fødsel, og hvis den endelig SKAL fremprovokeres, så er det læger og fødselspersonale, der skal klare den sag.

Jeg kan godt forstå at pigerne herinde reagerer så voldsomt. Masser af piger herinde har prøvet at stå med for tidligt fødte inkl undertegnede, og de VED hvad der kan støde til, og hvilke skader et barn kan få.

Så kære TS..lyt til dine medsøstre..lev med besværet..ja de sidste uger er rent ad H til for mange, men det er en del af moderskabet..så enkelt er det.
Som mange foreslår, så prøv at slappe af og få det bedste ud af tiden, der er tilbage.
Når du først har født, så er den lange ventetid et minde som i virkeligheden er let overskuelig..og som aldrig kommer igen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.