Wimmie skriver:
Nu synes jeg ikke det er helt at sammenligne - hvis man er nødt til at få en sen abort, så finder man jo på sygehuset én til at udføre den - det samme med opduktioner; man bliver jo ikke afvist og derefter selv kommer til at rende rundt for at finde en læge der vil obducere - det bliver jo sørger for på sygehuset.
Desuden er jeg af den mening at man er ansat til at udføre et job; kan man ikke klare det skal man vel ikke have det job. Hvis det strider imod ens overbevisning at udføre en abort eller obduktion, så har man efter min mening valgt de forkerte erhvervs.
Så hvis man har valgt at blive præst fordi man er indre-missionsk så har man valgt et forkert job??? Øh...hvad skulle de så lave???
Som en anden skriver, så er det vel OK at kirken har en religøs holdning, og med den rummelige folkekirke vi har i Danmark er der plads til den virkelig snævert synede der ikke vil vie homoseksuelle OG der er plads til præster der ER homoseksuelle.
Tænk det synes jeg da er stort at det kan lade sig gøre inden fra den samme institution/religion!
Anmeld