Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

Ann.

N&J skriver:

Ja, netop, du får mere udbetalt end jeg gør, jeg skal betale skat af begge, og har selvfølgelig kun et fradrag, ergo ca. 8400 udbetalt, men igen der er jo åbenbart forskel, så særlig kvalificeret er den undersøgelse næppe, især når den baseres på en kvinde, forstår dog slet ikke hvordan den kan godtages som værende en undersøgelse af "enliges økonomi", men samfundsfagslærer er selvfølgelig forskellige. 

Men i bås, det syntes jeg stadig du gjorde på den måde du udlagde det. 

Hvad skal jeg ellers kalde det? Det var da en undersøgelse - enlig og ikke enlig på SU, ja vi brugte kun en fra hver side, og det var kun en spontan undersøgelse.
Men den er da stadig gældende idet det hun fortalte var rigtigt.

Hvis jeg var enlig, så ville jeg da stadig få 10.000 kr i SU. Jeg kan bare ikke rigtig gøre noget ved at mit fradrag er højt.
Det er jo altså forskelligt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

Nalle

chael skriver:

Jeg er lige blevet færdig med skole og er gået på barsel nu.

Jeg fik højeste su, som udeboende- hedder det, selvom jeg er voksen og flyttet hjemmefra for længst

Der fik jeg 5000 et eller andet. Derudover tog jeg et studielån på over 4000 kr. Så jeg havde lige knap 10.000 udbetalt.

Og det svarer vel også til en kontanthjælp ikke??

Så det burde godt kunne lade sig gøre. Det er ikke en dans på roser og man skal betale lånet tilbage, men det lån er jo en invistering i ens fremtid.

Da jeg så er over 25, får jeg så også voksenelev løn, når jeg finder og starter på en elevplads

Så måske du skulle undersøge mulighederne bedre.

Og jeg tror nu ikke de enlige har det nemt. Du har en mand derhjemme der kan aflaste dig og i er fælles om ansvaret og ungerne.

Det er de enlige ikke. De står med det hele alene.

Jeg ved godt hvor jeg helst ville stå

*Camilla 33+0

Jo, det er faktisk mere end KH

Anmeld

10. august 2011

Ann.

KaLee skriver:

Uden at være helt sikker - så vil jeg skyde på at den samfundsfag opgave har været på gymnasielt niveau (eller folkeskole), idet at de blot skulle finde 1 eksempel i stedet for en større respondentgruppe. 

Det er ikke ment som en fornærmelse imod ann, men det var blot min tanke om det.

Der skal mere til for at "pisse mig af", men jeg er altså godt træt af at høre om at man er røvforkælet som enlig. synes det er generelt at opfattelsen er sådan, og det er satme skidt, fordi nogle udnytter, sylter og snyder systemet, så skal vi andre høre for det. 

Igen - det var ingen opgave. Det var en spontan ungersøgelse som opstod i en debat i vores samfundsfag time.

Folkeskole? Det kan da vist kun være nogle år siden, tak for den

Og som jeg sagde allerede i mit første indlæg, så var det slet ikke for at støde nogle.
Og bliver ret irriteret over at man intet kan sige før man konstant bliver haglet ned.

Anmeld

10. august 2011

Nalle

Ann. skriver:

Igen - det var ingen opgave. Det var en spontan ungersøgelse som opstod i en debat i vores samfundsfag time.

Og som jeg sagde allerede i mit første indlæg, så var det slet ikke for at støde nogle.
Og bliver ret irriteret over at man intet kan sige før man konstant bliver haglet ned.

Anmeld

10. august 2011

Mathilde & Frederikkesmor

Altså hvis det var mig der stod i dine sko, og inderligt gerne ville studere selvom pengene var små, så ville jeg tage alle de lån jeg kunne få og evt. sælge min bil, alt efter hvor du bor selvfølgelig?

I kunne jo også overveje at sælge jeres hus, og bosætte jer i en lejebolig/lejlighed, hvor huslejen jo er væsentlig mindre end når man selv ejer.

Vi har stortset altid levet for min mands løn, da jeg altid har gået i skole (først hf og nu seminariet). Vi har 2 børn, eget hus og 2 biler (godt nok af ældre dato, men alligevel).

Anmeld

10. august 2011

eElak

Ok - men man kan ikke bruge en spontan opgave til at slå alle over en kam - som det virkede til i første indlæg. 

Det var ikke meningen at hagle dig ned overhovedet - men som du kan se, så er det trættende at få klistret labels på sig konstant - især når det ikke er baseret på en decideret undersøgelse, men udregning på en enkelt person :-)

Men generelt (og nu siger jeg IKKE dig) så får man klistret alt muligt på sig som enlig - og det er ret så irriterende. og når det sker 2 gange i samme tråd - selvom det ikke er intentionen overhovedet. Jamen så kan man sgu godt blive lidt hidsig efterhånden. 

Folkeskole.... den trækker jeg tibage igen...  

Anmeld

10. august 2011

Ann.

Mathilde & Frederikkesmor skriver:

Altså hvis det var mig der stod i dine sko, og inderligt gerne ville studere selvom pengene var små, så ville jeg tage alle de lån jeg kunne få og evt. sælge min bil, alt efter hvor du bor selvfølgelig?

I kunne jo også overveje at sælge jeres hus, og bosætte jer i en lejebolig/lejlighed, hvor huslejen jo er væsentlig mindre end når man selv ejer.

Vi har stortset altid levet for min mands løn, da jeg altid har gået i skole (først hf og nu seminariet). Vi har 2 børn, eget hus og 2 biler (godt nok af ældre dato, men alligevel).

Anmeld

10. august 2011

wamse

KaLee skriver:

Ok - men man kan ikke bruge en spontan opgave til at slå alle over en kam - som det virkede til i første indlæg. 

Det var ikke meningen at hagle dig ned overhovedet - men som du kan se, så er det trættende at få klistret labels på sig konstant - især når det ikke er baseret på en decideret undersøgelse, men udregning på en enkelt person :-)

Men generelt (og nu siger jeg IKKE dig) så får man klistret alt muligt på sig som enlig - og det er ret så irriterende. og når det sker 2 gange i samme tråd - selvom det ikke er intentionen overhovedet. Jamen så kan man sgu godt blive lidt hidsig efterhånden. 

Er så enig  Det er virkelig træls(genialt jysk ord), at høre at man som enlig får i hoved og røv konstant, når det jo på ingen måde svarer til virkeligheden.

Anmeld

10. august 2011

170811

Anonym skriver:

Ja sagen er jo den at jeg ikke har råd til at begynde i skole da jeg har hus, bil og børn jeg skal betale for.
Og det er jeg bare så træt af. Jeg syns det er så uretfærdigt at bare fordi man bor sammen med sin kæreste så kan man næsten ikke få noget i SU eller i elevløn men er man enlig mor så får man i hoved og røv (ikke for at støde nogen) men det gør de altså.

Jeg vil så gerne have en uddannelse for jeg føler mig virkelig som en bums når jeg bare går hjemme og får kontanthjælp (er godt nok på barsel nu) men alligevel..

Hvordan kan man få råd til at komme i skole? Er der nogen her inde som bor sammen med sin kæreste/mand + børn og går i skole? Hvordan får i det til at hænge sammen?

Hmm. Vil bare sige at man rent faktisk kan leve for meget mindre end man tror. Det kræver bare at man virkelig får kigget budgettet igennem - evt med hjælp fra en udefra.

vi har også hus, 2 hunde, bil og om en uges tid også en lille baby. Og vi har en elevløn og en su at leve for. Og vi kan stadig få det til at løbe rundt  selvf er der ikke råd til sjov og ballade, men det bliver der når vi er uddannede. Så det ser vi frem til

Anmeld

10. august 2011

Ann.

KaLee skriver:

Det forstår jeg som godt - det er ligesom, man som ung mor også konstant bliver sat i bås og skal hører for det hele tiden.

Kan godt være at jeg fik tastet lidt for hurtigt og ikke fik det formuleret som det skulle, men i dette tilfælde, så fik hun altså så meget udbetalt hver måned.
Ved godt at børnepenge skal gå til barnet, men det er stadig noget hun får udbetalt hver måned.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.