Ikke råd til at komme i skole :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. august 2011

170811

Forresten - hvad med su lån? også et fritidsarbejde ved siden af. Så er du snart oppe på hvad en enlig får i su. det ville jeg helt klart gøre, hvis vi ikke havde råd til at jeg sturderede.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. august 2011

eElak

Ann. skriver:

Det forstår jeg som godt - det er ligesom, man som ung mor også konstant bliver sat i bås og skal hører for det hele tiden.

Kan godt være at jeg fik tastet lidt for hurtigt og ikke fik det formuleret som det skulle, men i dette tilfælde, så fik hun altså så meget udbetalt hver måned.
Ved godt at børnepenge skal gå til barnet, men det er stadig noget hun får udbetalt hver måned.

Jeg synes så også det er for latterligt de labels som unge mødre for på sig - det er ganske simpelt unfair!

Ligesom at udlændinge får klistret ting på sig osv. 

tasterne kan gå hurtigt indimellem - det ser vi jo tit herinde.

Børnepenge SKAL sådan set ikke gå til barnet - det er der bare nogle der mener... ;-) 

Anmeld

10. august 2011

raca

Anonym skriver:

Han får ca. 19.000 kr udbetalt i måneden. Og af hans løn bliver der betalt 16.500 kr til budget hver måned.

jammen hvis han har 19000 udbetalt og de 16500 går ind på buget  så har i der 2500kr.. suen udbetalt er ca 4500 kr dvs et rådighedsbeløb på 7000kr.. hvis i ikke kan klare jer for det kan du tage lån.. det er så ca 2000kr dvs 9000kr...

der kommer børnepenge hver 3 mdr.. det svare her til ca 1000kr pr barn pr mdr..

tja så hvis i ikke kan klare jer for 9000kr.. i rådighedsbeløb+ børnepenge, så sidder i enten for lidt ind på buget så det i har ikke er jeres realle rådighedsbeløb..for 9000 til mad og tøj og fest kan man godt klare sig for.. og hvis ikke, så er det forde du ikke vil læse..

Anmeld

10. august 2011

baby012

Ann. skriver:

Boligsikring er individuelt - alt efter indtægt og størrelse, udgifter og div.
Og har igen, heller ikke nævnt at det har noget med statusen som enlig mor at gøre, men blot at det er noget hun kan få.

Du betaler kun skat af din su og hvor meget der skal trækkes afhænger af dit fradrag.

det ændre ikke på at jeg ikke får 20000 kr. udbetalt om måneden, men neej, hvor ville det da være dejligt  

Anmeld

10. august 2011

Femøre

Kan sagtens sætte mig ind i situationen, men efter et stykke tid virker det ikke så slemt. Det er overgangen, der er værst. Tænk ikke på de penge i mister, men på de penge du vil tjene, når du har fået din uddannelse. Det er en super investering i fremtiden.

Men kortene lagt på bordet, skal i sætte tæring efter næring. Altså, ikke forvente luksus i den tid din uddannelse tager. Du nævner to biler, hvilket jeg også ser som en nødvendighed når man bor langt væk fra en by, vi har også to biler. Men hvilken model/årgang er de? Måske de skal sælges og der skal købes ældre, brugt modeller?

Ellers skal i bare skære jeres forbrug ind til benet.

Anmeld

10. august 2011

elvital

Ja sagen er jo den at jeg ikke har råd til at begynde i skole da jeg har hus, bil og børn jeg skal betale for.
Og det er jeg bare så træt af. Jeg syns det er så uretfærdigt at bare fordi man bor sammen med sin kæreste så kan man næsten ikke få noget i SU eller i elevløn men er man enlig mor så får man i hoved og røv (ikke for at støde nogen) men det gør de altså.

Jeg vil så gerne have en uddannelse for jeg føler mig virkelig som en bums når jeg bare går hjemme og får kontanthjælp (er godt nok på barsel nu) men alligevel..

Hvordan kan man få råd til at komme i skole? Er der nogen her inde som bor sammen med sin kæreste/mand + børn og går i skole? Hvordan får i det til at hænge sammen?

jeg og min kæreste har besluttet at SPARE SPARE og atter SPARE indtil vi har råd til at jeg er på SU!

Jeg håber dog at en su kan betyde at vi i det mindste kan få noget af vuggestuen betalt!

Anmeld

10. august 2011

Ann.

gravid20 skriver:

det ændre ikke på at jeg ikke får 20000 kr. udbetalt om måneden, men neej, hvor ville det da være dejligt  

Næ sikkert ikke - men det ændre heller ikke på at hun rent faktisk gjorde.

Anmeld

10. august 2011

N&J

Ann. skriver:

Hvad skal jeg ellers kalde det? Det var da en undersøgelse - enlig og ikke enlig på SU, ja vi brugte kun en fra hver side, og det var kun en spontan undersøgelse.
Men den er da stadig gældende idet det hun fortalte var rigtigt.

Hvis jeg var enlig, så ville jeg da stadig få 10.000 kr i SU. Jeg kan bare ikke rigtig gøre noget ved at mit fradrag er højt.
Det er jo altså forskelligt.

Det tvivler jeg nu på du ville, men som sagt ville jeg hellere have en mand.. 

Anmeld

10. august 2011

N&J

Ann. skriver:

Igen - det var ingen opgave. Det var en spontan ungersøgelse som opstod i en debat i vores samfundsfag time.

Folkeskole? Det kan da vist kun være nogle år siden, tak for den

Og som jeg sagde allerede i mit første indlæg, så var det slet ikke for at støde nogle.
Og bliver ret irriteret over at man intet kan sige før man konstant bliver haglet ned.

Jeg syntes ikke du er blevet haglet ned, men anfægtet i dine påstande, og det er jo en af de ting man må tage med når man påstår noget, det gør vi jo alle også mig, jeg har på intet tidspunkt været sur eller ligenede, men jeg mener tros alt stadig ikke man kan skrive enlig mødre får xxx og så have et eks. ift. hvad emnet gik ud på, som var hvordan hun fik råd til det. Hun har truffet nogle valg som ikke giver ret mulighed for fx. boligsikring, så hvad har det med det hele at gøre, det fik jeg hellere ikke det første år jeg læste da jeg havde min datter.  man kan jo altid stille ting op så det ser slemt ud, men må så også kunne klare at der bliver gravet lidt i det

Anmeld

10. august 2011

Bellinda89

Undskyld mig lige.!

Men synes godt nok du lyder temmelig forkælet.!

Alene mødre får da ikke i hoved og røv , de får lidt mere i SU ja , men de har som sagt også KUN en indtægt.!

I har jo selv valgt at priotere hus & bil , frem for uddannelse.!

& det lyder da til i har en ordentlig slat penge tilbage når alt er betalt.!

Så må du sgu lige stramme lidt op , og spørger dig selv om hvad der lige er vigtigst.! Den livstil der , eller en uddannelse.!

Mange er nødsaget til at tage et SU lån , incl mig selv.! Og står da også med en gæld når jeg er færdig uddannet , men på den anden side , så er det en investering i min fremtid.!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.