det er sgu frustrerende!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. august 2011

1012lmp

Kan du ikke finde dem brugt det plejer jeg at gøre for jeg skal alt i alt købe bøger for 20.000 igennem min uddannelse... har jeg heller ikke råd til..!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. august 2011

Filuca

Kender det ALT for godt! Er selv lige blevet færdig med min bachelor på uni, og tror ikke jeg overdriver, hvis jeg siger, at jeg i hvert fald har købt bøger for 20.000 kr. i de tre år! Og det bliver nok ikke bedre de sidste to år på kandidaten!

Anmeld

8. august 2011

Caroline86

Tina&Martin skriver:

PUHA, så har de ikke været helt billige... Måske der ligger et guldæg på et af siderne

Så ser man lige mig sidde og slave over lektierne da et stort fedt guldæg pludselig dumper ned i skødet på mig hæhæhæ

Anmeld

8. august 2011

Caroline86

1012lmp skriver:

Kan du ikke finde dem brugt det plejer jeg at gøre for jeg skal alt i alt købe bøger for 20.000 igennem min uddannelse... har jeg heller ikke råd til..!

de kunne ikke findes billigere, desværre

Men ja, jeg har virkelig også brugt mange penge på bøger de sidste 2 år... det er en træls udgift når man står med den, men i længden er det jo pengene værd (håber jeg )

Anmeld

8. august 2011

Caroline86

Filuca skriver:

Kender det ALT for godt! Er selv lige blevet færdig med min bachelor på uni, og tror ikke jeg overdriver, hvis jeg siger, at jeg i hvert fald har købt bøger for 20.000 kr. i de tre år! Og det bliver nok ikke bedre de sidste to år på kandidaten!

FØJ det er mange penge

Jeg tør slet ikke regne på hvad jeg har brugt de første 2 år...

Anmeld

8. august 2011

1012lmp

Caroline86 skriver:

de kunne ikke findes billigere, desværre

Men ja, jeg har virkelig også brugt mange penge på bøger de sidste 2 år... det er en træls udgift når man står med den, men i længden er det jo pengene værd (håber jeg )

Ja helt sikkert..!

Kan du ikke sælge nogle af de gamle bøger og få nogle af pengene ind igen?

Anmeld

8. august 2011

eElak

Iiih hvor jeg allerede glæder mig.... ;-)

der er varslet at jeg nok skal regne med at bruge 20.000 kroner på bøger.... Det er også lige hvad en singlemor på SU har... ;-)

Anmeld

8. august 2011

Laulund87

Caroline86 skriver:

baaah

Men det kan jo næsten ikke lade sig gøre

Anmeld

8. august 2011

Mettemus

Caroline86 skriver:

Arhmen HELT ærligt...

Så sidder man her og skal købe bøger til studiet... hold lige fast!!

Jeg tager en top-up så jeg skal kun gå i skole 1 år, og så har jeg praktisk og HOP et halvt år og så er jeg færdig... dvs. jeg skal købe bøger til 2 semestre kun (skønt )...

Nu har jeg lige fundet alle bøgerne og det kommer til at koste OVER 4000 KR!!!!!!!!!!!!! det er jo helt vanvittigt!

Jeg betalte også i dyre domme på sidste uddannelse, men havde dælme ikke regnet med at skulle af med SÅ mange penge nu

Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, men jeg må jo købe dem hen ad vejen for jeg har ikke bare lige 4000 kr til bøger...! SURT altså...

bare lige et ARGH herfra

(det er i øvrigt ikke realistisk at få dem billigere ved at købe dem brugt da de hele tiden skifter bøger på studiet og opdaterer til nyere udgaver osv)....

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så det er muligt at jeg kommer til at gentage noget der allerede er svaret.

Har du tjekket www.pensum.dk ? Der sættes brugte bøger til salg og man kan sammenligne priser - både brugt og nyt.

Hvad med at låne bøgerne på biblioteket i første omgang og så tjekke om de findes brugt om nogle måneder hvor der måske er nogle der er sprunget fra studiet igen?

Sidst ville jeg lige tjekke hvor meget i rent faktisk skal bruge bøgerne før jeg købte. På mit studie opgiver de ALT i bøger fordi kompendier er for besværlige at lave og fordi der er kommet nye regler for hvor meget de må kopiere op. Indimellem viser det sig at det bare er et enkelt kapitel i en bog der skal bruges, og så føler man sig en lille smule r*vrendt når man har betalt 500 kr for ét kapitel i en bog.

Men ellers  til dig og god studiestart!

Anmeld

8. august 2011

mn

Caroline86 skriver:

ja, det er skisme mange penge, altså

Jeg tror også man skal se det som en god investering i sin fremtid.. det bliver man vist nødt til hihi

ja det er i hvert fald det eneste positive ved at tænke på alle de penge man bruger på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.