Caroline86 skriver:
Arhmen HELT ærligt...
Så sidder man her og skal købe bøger til studiet... hold lige fast!!
Jeg tager en top-up så jeg skal kun gå i skole 1 år, og så har jeg praktisk og HOP et halvt år og så er jeg færdig... dvs. jeg skal købe bøger til 2 semestre kun (skønt
)...
Nu har jeg lige fundet alle bøgerne og det kommer til at koste OVER 4000 KR!!!!!!!!!!!!!
det er jo helt vanvittigt!
Jeg betalte også i dyre domme på sidste uddannelse, men havde dælme ikke regnet med at skulle af med SÅ mange penge nu 
Ved ikke helt hvad jeg skal gøre, men jeg må jo købe dem hen ad vejen for jeg har ikke bare lige 4000 kr til bøger...! SURT altså...
bare lige et ARGH herfra
(det er i øvrigt ikke realistisk at få dem billigere ved at købe dem brugt da de hele tiden skifter bøger på studiet og opdaterer til nyere udgaver osv)....

Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, så det er muligt at jeg kommer til at gentage noget der allerede er svaret.
Har du tjekket www.pensum.dk ? Der sættes brugte bøger til salg og man kan sammenligne priser - både brugt og nyt.
Hvad med at låne bøgerne på biblioteket i første omgang og så tjekke om de findes brugt om nogle måneder hvor der måske er nogle der er sprunget fra studiet igen?
Sidst ville jeg lige tjekke hvor meget i rent faktisk skal bruge bøgerne før jeg købte. På mit studie opgiver de ALT i bøger fordi kompendier er for besværlige at lave og fordi der er kommet nye regler for hvor meget de må kopiere op. Indimellem viser det sig at det bare er et enkelt kapitel i en bog der skal bruges, og så føler man sig en lille smule r*vrendt når man har betalt 500 kr for ét kapitel i en bog.
Men ellers
til dig og god studiestart!
Anmeld