Han har ikke sat sig ind i noget som helst endnu :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Bare mig..

Anonym skriver:

Bliver egentlig lidt trist, for jeg føler i misforstår mig. Det er for mig fløjtende ligemeget om han ved hvad det vil sige, at babyen skal tages med sugekop eller whatever. MEn det at han gør noget for at forstå de gener jeg oplever og det hårde forløb jeg skal igennem med fødslen.. DET betyder noget! Især når nu han har meget manglende forståelse, når jeg bliver træt, har ondt osv.

Og jeg vil ikke have at han forventer, at det er som at smutte en mandel til fødslen. For når han ikke rigtig vil sætte sig ind i smerteomfanget er der den risiko, at han bare bliver fornærmet, hvis jeg under fødslen ikke har overskud til at være venlig og sludre (det kunne godt ligne ham)..

Så det er sådan set dér den ligger.. 

Jeg forstår udemærket hvad du mener..

Min eks forstod heller ikke en dyt i graviditeten, og han forventede at jeg kunne klare det samme som jeg kunne inden jeg blev gravid..

Han mente også at jeg sagtens kunne gå ned og handle stort til en hel uge, når jeg nu havde så tidligt fri (gik på gymnasiet) og når jeg ikke rigtig skulle noget bagefter, men nej, man kan/må ikke, bære så mange kilo når man er gravid.. Det var fysisk umuligt for mig.. Han forstod ikke, at jeg ikke bare kunne rende rundt i byen og kigge for derefter at gå en tur i skoven osv osv.. Og jeg var ved at slå ham ihjel op til flere gange..

Havde samme frygt som dig.. Hvis han ikke var der gennem graviditeten, hvordan helved skulle han så kunne være det ved fødslen, og ville han bare læne sig tilbage og blive sur over, at jeg ville "skabe mig", når veerne kom!? Eller ville han ikke hjælpe mig og være der for mig..

MEN tro mig, han var der!! Jeg kan intet sætte en finger på! Som en anden skriver, kom hans naturlige instinkt op i ham, da det galte!

Tror du kan være rolig, og så må du lade ham være nu, og lade det være hans egen fejl, at han måske ikke forberedte sig på det hele inden baby kommer.. Det er ham selv der for et chok..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Tvillingemor80

Nu var min mand rigtig god til at sætte sig ind i det hele og deltog så meget han kunne .. Men :

Jeg købte en bog om graviditet, fødsel og baby der var lavet til manden .. kan ikke huske hvad den hed MEN den var skrvet på en sjov og god måde og inddelt i små kapitler, men den fik stadig dig vigtige ting med .. Selvom den var på 2** sider læste han sku den hele..

Han tog også med til fødselsforberedelse.. Og læste med i de der uge for uge (de er ved gud ikke særlig lange) ..

Men sig til ham at han skal ta at få røven med sig hvis han ikke snart skal havde en flad fra en meget højgravid og hormon-præget kvinde !!

Anmeld

7. august 2011

VIPpigen

Hvor meget har du taget på??

Jeg ved det ikke er det samme, og giver ikke det samme. Men plant en skoletaske PÅ MAVEN af ham, fyld den med mel/sukker/mælk/ hvad du nu lige har, og han SKAL GÅ MED DEN feks en hel weekend. Når han går i seng må han ikke tage den af med det samme, for du mærker et tryk på dine lunger, også når du ligger ned, det skal han mærke, når han sidder i sofaen, når han spiser, når han går på toilet (Yep, der røg mandommen, han må SÆTTE sig og pisse) Det eneste tidspunkt han er fredet er når han går i bad. Han skal ikke sove med den, men føle trykket på maven og brystet.

Gå i BR, kig på babyborn, og vis ham hovedet på den (sorry for det jeg skriver nu) og fortæl ham at den nydelse han mærker når i har sex, ja, det hul skal der et hoved ud på den størrelse af. Så kan han lige gå hjem og kigge på "lillemanden" i bukserne og samligne med hovedet på babyborn. (sørg lige for at der IKKE er børn eller forældre tilstæde når i står i BR)

Han forstår det ikke ved at læse om det hvis det ikke har interesse, men går det ud over ham selv, så skal han kom forstå

Og nej, jeg har ikke gjort det ved manden min, han forstod udemærket at det ville være hårdt, og har aflastet mig gennem min graviditet. Min største skræk under fødslen var han ikke ville kunne takle min smerte, men han var en drøm under hele forløbet

Håber det kunne bruges

Anmeld

8. august 2011

Madam Blå

Anonym skriver:

Begynder ærlig talt at blive stresset.. Jeg har kun ca 7 uger til termin, og min kæreste har ikke sat sig ind i noget som helst endnu. Og det havde jeg bare SLET ikke forventet! Han er ellers meget engageret i graviditeten med at tage med til lægebesøg, jordemoder og scanninger, og han er lykkelig for at være far og passer på mig. Men han har bare ikke sat sig ind i EN eneste ting angående graviditet eller fødsel!

Tit føler jeg, at han ikke forstår hvor hårdt det er at være gravid. Især så langt henne som jeg er. Fx her den anden dag da vi havde været ude og løbe ærinder i flere timer, og jeg til sidst var virkelig træt, havde ondt i fødderne og var helt grædefærdig. Så blev han irriteret på mig! For han forstår ikke hvor hårdt det faktisk er. Jeg prøver at forklare ham hvorfor, forklare hvad der sker med kroppen, men han forstår ikke helt.

Det samme med fødslen! Vi har droppet fødselsforberedelsen af flere årsager, men den primære grund til jeg egentlig ville afsted var for HANS skyld, for det lader bare til, at han overhovedet ikke har nogen realistisk fornemmelse af, hvordan en fødsel foregår og ikke mindst hvor ONDT det gør! Sidstnævnte fatter han intet af. Og jeg frygter lidt hvordan det så bliver til fødslen.

Vi har rigeligt med litteratur herhjemme, jeg har givet ham masser af links til diverse sider hvor han bare kan læse kort om de forskellige ting, men han har hele tiden en undskyldning og grund til hvorfor han ikke liiiiige har tid at læse om det eller se nogen videoer om det. Og han har ellers sjovt nok tid til alle mulige ting, som ikke er vigtige.

Hele næste uge får han ikke tid til at læse, og så er der kun SEKS uger til termin!!! Hvordan får jeg manden til at forstå, at NU skal han fandme altså til i gang! Nu har jeg gået en hel graviditet hvor han ikke rigtig har forstået hvad der skete med min krop og hvordan det føles for mig. Nu er det altså på tide! - Og det har jeg forsøgt at sige direkte flere gange, men han får ikke gjort noget ved det.

Forstå mig ret! Han er en dejlig, skøn og romantisk kæreste, men jeg mangler virkelig noget forståelse, og frygter for fødslen og den første tid efter, hvis han ikke snart sætter sig ind i sagerne.. Hvad gør jeg?

Efter at have læst tråden vil jeg lige tilføje et ting eller to

Jeg kan ikke lade være med at sammenligne med mig selv. Jeg har bækkenløsning, og kan faktisk intet. Har tit været SÅ frustreret og ked af det, fordi ingen forstår, at jeg bare ikke kan. Og selvom jeg synes jeg har sagt, at jeg ikke kan gå længere, så føler jeg mig presset til det.. Men er ved at lære, at jeg simpelthen bare skal sige fra! Og sige det tydeligt, at min krop er så belastet, at jeg ikke kan gå så hurtigt. Jeg har i forvejen 13 ekstra kilo på, så jeg orker ikke at bære indkøb hjem. Og endelig er det som om, jeg bliver forstået.

Så prøv at sige det som det er. Fortæl ham, at du ikke kan. Fortæl ham, at du faktisk frygter fødslen helt vildt fordi du ikke føler han forstår dig.

Og jeg kan ikke lade være med at tænke, at en del af de frustrationer i bund og grund kommer fra en selv. Fordi det er pisse surt ikke at kunne samle nøglerne op af gulvet, når man har tabt dem. Ikke at kunne bare sætte sig og rejse sig, fordi maven er tung og i vejen. Alle de ting.. Og dem tror jeg er vigtige at få sagt højt, så det ikke ender med at gå ud over kæresten.. (Som det har gjort en del herhjemme)

Og til sidst vil jeg lige sige, at jeg kun har hørt om hvor positivt overraskede fødende kvinder er over deres mænd Jeg tror, at når manden ser sin elskede ligge der og kæmpe sig igennem en ulidelig smerte, for at bringe hans barn til verden - så vil han gøre alt han kan, for at forstå og hjælpe

Det er i hvert fald det, jeg sætter min lid til

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men håber i finder ud af det! For det er da for træls at gå og have det sådan.

Anmeld

9. august 2011

LilleMie

Jeg kan godt forstå det må være hårdt . Min kæreste har heldigvis 2 søstre, der begge har været gravide 2 gange med meget slemme graviditeter. Så han var forberedt på det værste.

Min kæreste har allerede læst flere bøger og læser tit i mine (han er glad for at læse af natur og meget nysgerrig). Han har især været glad for "Når du bli'r far" af Hans Bonde m.fl., den er på 126 sider og er let læst. Min kæreste synes, han fik rigtig meget ud af den og den handler meget om, hvad den gravide gennemgår, samlivet, selve fødslen og livet efter fødslen. Prøv at låne den på biblioteket, hvis det har interesse. Ellers håber jeg, at han inden længe indser, hvor hårdt det kan være/er at være gravid/at føde.

Held og lykke med det hele !

Anmeld

9. august 2011

Anonym trådstarter

Vil bare lige give et samlet tak for alle jeres fine svar! Mit hoved er simpelthen for træt til at svare hver enkelt lige nu, håber det er ok. Men i har i hvert fald gjort mig obs på nogle ting og fået mig til at se tingen på en anden måde. Tak!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.