Han har ikke sat sig ind i noget som helst endnu :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Dansker I Holland

svanen73 skriver:

Såen var min kæreste oz...og det blev ik bedre.

Jeg var meget generet af graviditetskløe og uro i hele kroppen om natten...jeg sov på sofaen de sidste 3 måneder, ku ik være nogen steder.
Sidder en sen aften og gir vores søn flaske, (han er gået i seng) kommer ind i stuen og siger "har du nogensinde prøvet at ha uro i kroppen, jeg kan ik sove for uro i benene"...Armen hallo, hvor har du lige været han har intet fattet. Og til fødslen sad han og spiste morgenmad lige ved siden af mig, mens jeg lå i total smerter bad ham gå udenfor og spise. Og så syns han åbenbart det var sjovt at grine af hvor langsomt jeg gik både før og efter fødslen

Jeg ved ik hvad du skal gøre...en snak hjælper vist ik?

Øhhh ok Træls oplevelse, er du stadig sammen med ham så ? eller... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

svanen73

Fru.F.O.N.2011 skriver:

Øhhh ok Træls oplevelse, er du stadig sammen med ham så ? eller... ?

Nej hans opførsel fortsatte...var helt blank omkring alm. trivsel. Ved godt nogen siger det er kvinde instinkt, meeeeen man får squ ik være så "dum"

Fx var vi ude og køre og min store datter sidder ved siden af vores søn, hun siger så "hold da op, han savler meget nu", hans svar på det "det er nok kørersyge"

Men vi har oz haft lidt hårde odds med forholdet

Anmeld

7. august 2011

sne190810

Baby-støv skriver:

Jeg vælger at lade min mand tage det i sit eget tempo... Han kommer jo aldrig til at vide hvor ondt det kommer til at gøre... Men så længe han støtter mig under fødslen...  

Lige præcis, og god holdning.

Til TS:

Jeg ved godt det er svært, men prøv at slappe af omkring det. Han skal NOK være der, og nej han kommer aldrig til at forstå hvor ondt det gør/kommer til at gøre. Om han så læser hundrede tusinde sider i diverse bøger. Og tror egentlig bare du får ham til at hade de bøger endnu mere, og at han til sidst slet ikke engang gider kigge på dem hvis du bliver ved.. Ej, spøg,- men forstår du? Hvis han har lyst til at læse dem, og lære af dem så gør han det. På et tidspunkt hvor han har tid og lyst .. Og er klar i hoved! Klar til ny info.

Min kæreste læste aldrig en af de dersens bøger. Han spurgte mig altid hvad jeg troede, at man havde gjort før de bøger var til? For umiddelbart så mente han at folk havde klaret det fint uden .. Og det gjorde han også til fødslen. Han klarede det til UG, for hans job var egentlig bare at være der for mig, støtte og holde sin kæft  Hvilket han som skrevet gjorde!!

Jeg bryder mig ikke om at man skal pace mænd til alle mulige ting omkring en fødsel. For der er forskel på at være dame/mænd i hele det forløb der hedder graviditet/fødsel. Når tiden er inde så ved begge parter instinktivt hvad der skal gøres ..

Anmeld

7. august 2011

twinny

sne190810 skriver:

Lige præcis, og god holdning.

Til TS:

Jeg ved godt det er svært, men prøv at slappe af omkring det. Han skal NOK være der, og nej han kommer aldrig til at forstå hvor ondt det gør/kommer til at gøre. Om han så læser hundrede tusinde sider i diverse bøger. Og tror egentlig bare du får ham til at hade de bøger endnu mere, og at han til sidst slet ikke engang gider kigge på dem hvis du bliver ved.. Ej, spøg,- men forstår du? Hvis han har lyst til at læse dem, og lære af dem så gør han det. På et tidspunkt hvor han har tid og lyst .. Og er klar i hoved! Klar til ny info.

Min kæreste læste aldrig en af de dersens bøger. Han spurgte mig altid hvad jeg troede, at man havde gjort før de bøger var til? For umiddelbart så mente han at folk havde klaret det fint uden .. Og det gjorde han også til fødslen. Han klarede det til UG, for hans job var egentlig bare at være der for mig, støtte og holde sin kæft  Hvilket han som skrevet gjorde!!

Jeg bryder mig ikke om at man skal pace mænd til alle mulige ting omkring en fødsel. For der er forskel på at være dame/mænd i hele det forløb der hedder graviditet/fødsel. Når tiden er inde så ved begge parter instinktivt hvad der skal gøres ..

helt enig...

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

Bliver egentlig lidt trist, for jeg føler i misforstår mig. Det er for mig fløjtende ligemeget om han ved hvad det vil sige, at babyen skal tages med sugekop eller whatever. MEn det at han gør noget for at forstå de gener jeg oplever og det hårde forløb jeg skal igennem med fødslen.. DET betyder noget! Især når nu han har meget manglende forståelse, når jeg bliver træt, har ondt osv.

Og jeg vil ikke have at han forventer, at det er som at smutte en mandel til fødslen. For når han ikke rigtig vil sætte sig ind i smerteomfanget er der den risiko, at han bare bliver fornærmet, hvis jeg under fødslen ikke har overskud til at være venlig og sludre (det kunne godt ligne ham)..

Så det er sådan set dér den ligger.. 

Anmeld

7. august 2011

Bare mig..

Min eks, var på præcis samme måde.. Han synes jeg var dybt latterlig og at jeg gik for meget op i det, i stedet for at tage det roligt, når jeg læste omkring det, eller hvis vi skulle snakke om det der skulle ske

Han var kun med til scanninger, men det synes jeg egentlig også var ok..

Men ellers var han som din kæreste...

Han tog dog med til fødselsforberedelse, og der var det lige som om, at det gik op for ham hvad det egentlig var der skulle ske, og han begyndte faktisk at snakke om fødslen..

Inden fødslen, var det meningen at min mor skulle med (han tog det jo ikke for noget, og var mildest talt uberørt over, at jeg skulle føde) men efter fødselsforberedelsen, villa han absolut ikke have hende med, for det var jo ham der var faren Så der kom tonen til at lyde en anden

Men efter lidt tid, blev han igen lidt tilbageholden og faldt igen tilbage i det samme ligeglade humør.. MEN da veerne så kom og jeg fik enormt ondt, fattede han det igen, og dér gik det igen op for ham, at det faktisk ikke var pjat..

Så bare rolig, mon ikke han fatter smerterne og bliver mere "normal" når det først går igang.. Det skete i hvertfald her, selv om min eks var/er meget mand! (intet er slemt nok for ham)

Anmeld

7. august 2011

sne190810

Anonym skriver:

Bliver egentlig lidt trist, for jeg føler i misforstår mig. Det er for mig fløjtende ligemeget om han ved hvad det vil sige, at babyen skal tages med sugekop eller whatever. MEn det at han gør noget for at forstå de gener jeg oplever og det hårde forløb jeg skal igennem med fødslen.. DET betyder noget! Især når nu han har meget manglende forståelse, når jeg bliver træt, har ondt osv.

Og jeg vil ikke have at han forventer, at det er som at smutte en mandel til fødslen. For når han ikke rigtig vil sætte sig ind i smerteomfanget er der den risiko, at han bare bliver fornærmet, hvis jeg under fødslen ikke har overskud til at være venlig og sludre (det kunne godt ligne ham)..

Så det er sådan set dér den ligger.. 

Ej, men ved du hvad hvis han sætter sig og bliver børnefornærmet til fødslen, så beder du ham simpelthen om at flette kajen og mande sig lidt op!

Du må komme lidt ud af offerrollen, og blive lidt hård i dét

Jeg siger det med kærlighed i stemmen, og slet slet ikke for at lyde enormt ond mod dig. Ved godt det er pisse svært ikke lige at tolke det sådan, når du har de tanker som du har og du er riiiimelig hormonella (Det går jeg i hvert fald udfra du er, mht til hvor langt du er henne osv .. Jeg kan sige så meget at JEG var i hvert fald! )

Det med offerrollen (måske er det ikke det heelt rigtig ord at bruge, for det lyder ret negativt. Men kan ikke lige komme på et bedre) Men jeg mener med det er at ja, det gør ondt her til sidst, og alt er pisse irriterende. Man kan ikke skide meget, og skal have hjælp til meget. OG så kan det være ekstra pisse irriterende hvis man er afhænging af andre, og de ikke kan forstå en. At man skal ha hjælp til at tage den dumme sko på, for at kunne komme ud af døren. Eller at man ikke kan købe ind, fordi man netop ikke kan bære så tunge poser ..
Men det jeg så mener med det er at bliv lidt mere egenrådig, Køb nogle klipklappere, så du hurtigt selv bare kan smække fødderne ned i dem og koom ud af døren. Hvis du skal handle, så brug cyklen at læsse poserne på, og køb evt kun lige det mest nødvendige. Så må kæresten komme 10 senere hjem, og tage resten på vejen. Forstår du?  Gør de enkle ting, nemmere for dig selv.

Han vil aldrig kunne sætte sig helt ind i hvor ondt du har det. Er det fordi du er begrænset i hvilke ting du kan? Altså opvask, fordi det gør ondt i lænden at stå op i længere tid? Eller handle med tunge poser .. Eller eller? For det kan godt være svært, også selvom man prøver at forklare dem det. Og så igen fordi man sagtens kan være lidt hormonfuld og ekstra sårbar, kan man sagtens føle at ingen forstå en, og alle er imod en. Specielt dem som står nærmest. Har du prøvet at snakke med f.eks. din mor omkring det? En som står dig nær, og har været igennem en graviditet selv. Som ved hvilke ubehageliger som er forbundet med?

Åh, jeg ved ikke om det er helt ved siden af det jeg skriver til dig. Om du forstår min pointe, eller om det er helt hen i vejret ift. hvad du søger af svar ..  Men jeg ved udemærket godt hvad ud mener med det  du skriver, jeg har bare svært ved at få min mening og råd ud gennem skrift

Anmeld

7. august 2011

sne190810

ps. hvis du kan berolige dig lidt så er de fleste jordmødre rigtig gode og professionelle til at hjælpe/guide manden til hvad han skal, og hvad du kan og ikke lige kan på pågældene tidspunkt ..

Hvis du f.eks. ligger i en ve, og han forventer et svar på et eller andre så kan JM finde på at sige " Ved du hvad jeg tror X har en ve, prøv i stedet for lige at holde hende her så hjælper du hende igennem veen"

De er super gode, og gør at der bare er et rigtig dejligt flow inde på selve fødestuen.

Anmeld

7. august 2011

Kløver

Topp skriver:

jeg gjorde det jeg lagde div. baby bøger fra lægen osv på WCét - så tog han dem sku når han sad derude *GGGGGGGGGGG*

haha vi havde hele min graviditet igennem politikkens graviditetsbog liggende, og han fik dælme læst en del Hvis der var noget bestemt jeg synes han skulle læse, lod jeg den ligge ved de sider, så de fangede blikket næste gang han kom derud

Håber han opper sig, og er på, når det hele går igang

Anmeld

7. august 2011

Dansker I Holland

svanen73 skriver:

Nej hans opførsel fortsatte...var helt blank omkring alm. trivsel. Ved godt nogen siger det er kvinde instinkt, meeeeen man får squ ik være så "dum"

Fx var vi ude og køre og min store datter sidder ved siden af vores søn, hun siger så "hold da op, han savler meget nu", hans svar på det "det er nok kørersyge"

Men vi har oz haft lidt hårde odds med forholdet

Ej helt ærligt. Griner... Fik et lille smil på læben da jeg læste det med savlen. For figen altså... Du har ret, SÅ dum har man bare ikke lov og være... Skal dog ikke sige noget negativt om ham da jeg ikke kender ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.