Han har ikke sat sig ind i noget som helst endnu :S

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Det kan jeg godt forstå. det er da mega irreterende, at han bliver sur over, at du har det hårdt, men inden jeg blev gravid troede jeg også, at alle andre overdrev med, hvor hårdt det kunne være nogle gange, så på den måde er det jo fair nok, at han har endnu sværre ved at sætte sig ind i det. Men prøver han ikke, kan jeg udemærket godt forstå, at du bliver træt af ham nogle gange.

Forstår skam også godt det er svært at forstå, men det er også bare der jeg tænker, at hvis han så rent faktisk læste lidt om det, så var det måske nemmere  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Forstår skam også godt det er svært at forstå, men det er også bare der jeg tænker, at hvis han så rent faktisk læste lidt om det, så var det måske nemmere  

Det kunne man håbe Men hvordan du for ham til at læse noget er et bedre spørgsmål...

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Det kunne man håbe Men hvordan du for ham til at læse noget er et bedre spørgsmål...

Ja, det er lige det! Hehe! Har endda fundet nogle lydfiler med fødselsforberedelse til ham, men nej.. Ikke endnu!  

Anmeld

7. august 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Ja, det er lige det! Hehe! Har endda fundet nogle lydfiler med fødselsforberedelse til ham, men nej.. Ikke endnu!  

Held og lykke med det hihi

Anmeld

7. august 2011

Anonym trådstarter

Kofoed. skriver:

Held og lykke med det hihi

Tak! Hehe

Anmeld

7. august 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Begynder ærlig talt at blive stresset.. Jeg har kun ca 7 uger til termin, og min kæreste har ikke sat sig ind i noget som helst endnu. Og det havde jeg bare SLET ikke forventet! Han er ellers meget engageret i graviditeten med at tage med til lægebesøg, jordemoder og scanninger, og han er lykkelig for at være far og passer på mig. Men han har bare ikke sat sig ind i EN eneste ting angående graviditet eller fødsel!

Tit føler jeg, at han ikke forstår hvor hårdt det er at være gravid. Især så langt henne som jeg er. Fx her den anden dag da vi havde været ude og løbe ærinder i flere timer, og jeg til sidst var virkelig træt, havde ondt i fødderne og var helt grædefærdig. Så blev han irriteret på mig! For han forstår ikke hvor hårdt det faktisk er. Jeg prøver at forklare ham hvorfor, forklare hvad der sker med kroppen, men han forstår ikke helt.

Det samme med fødslen! Vi har droppet fødselsforberedelsen af flere årsager, men den primære grund til jeg egentlig ville afsted var for HANS skyld, for det lader bare til, at han overhovedet ikke har nogen realistisk fornemmelse af, hvordan en fødsel foregår og ikke mindst hvor ONDT det gør! Sidstnævnte fatter han intet af. Og jeg frygter lidt hvordan det så bliver til fødslen.

Vi har rigeligt med litteratur herhjemme, jeg har givet ham masser af links til diverse sider hvor han bare kan læse kort om de forskellige ting, men han har hele tiden en undskyldning og grund til hvorfor han ikke liiiiige har tid at læse om det eller se nogen videoer om det. Og han har ellers sjovt nok tid til alle mulige ting, som ikke er vigtige.

Hele næste uge får han ikke tid til at læse, og så er der kun SEKS uger til termin!!! Hvordan får jeg manden til at forstå, at NU skal han fandme altså til i gang! Nu har jeg gået en hel graviditet hvor han ikke rigtig har forstået hvad der skete med min krop og hvordan det føles for mig. Nu er det altså på tide! - Og det har jeg forsøgt at sige direkte flere gange, men han får ikke gjort noget ved det.

Forstå mig ret! Han er en dejlig, skøn og romantisk kæreste, men jeg mangler virkelig noget forståelse, og frygter for fødslen og den første tid efter, hvis han ikke snart sætter sig ind i sagerne.. Hvad gør jeg?

Tror det er meget normalt, de gider ikke læse de graviditets bøger, fordi det er ikke noget der interessere dem, så hellere at du tager en snak med ham og fortæller ham om hvordan og hvorledes, og han vil jo aldrig nogensinde vide hvordan du har det fysisk, at det gør så ondt på dig osv. Fordi han netop ikke ved hvordan det er at være gravid. Og angående de andre ting omkring fødslen, det kan være han føler det er akavet, især det med fødselsforberedelsen! Det er jo en "Kvinde" ting, og han skal nok få øjnene op når han endelig er med til fødslen, han skal nok også lige vænne sig til tanken om at han faktisk skal til at være far, det kan være at han ikke helt har fattet det endnu. Men er sikker på at det nok skal gå, prøv at tage en snak med ham, det sikkert også overvældende for ham alle de her ting og følelser.. Men så længe han støtter dig, igennem alle de ting, som scanninger, jordemoder osv. Så prøver han i hvert fald!

Anmeld

7. august 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

Begynder ærlig talt at blive stresset.. Jeg har kun ca 7 uger til termin, og min kæreste har ikke sat sig ind i noget som helst endnu. Og det havde jeg bare SLET ikke forventet! Han er ellers meget engageret i graviditeten med at tage med til lægebesøg, jordemoder og scanninger, og han er lykkelig for at være far og passer på mig. Men han har bare ikke sat sig ind i EN eneste ting angående graviditet eller fødsel!

Tit føler jeg, at han ikke forstår hvor hårdt det er at være gravid. Især så langt henne som jeg er. Fx her den anden dag da vi havde været ude og løbe ærinder i flere timer, og jeg til sidst var virkelig træt, havde ondt i fødderne og var helt grædefærdig. Så blev han irriteret på mig! For han forstår ikke hvor hårdt det faktisk er. Jeg prøver at forklare ham hvorfor, forklare hvad der sker med kroppen, men han forstår ikke helt.

Det samme med fødslen! Vi har droppet fødselsforberedelsen af flere årsager, men den primære grund til jeg egentlig ville afsted var for HANS skyld, for det lader bare til, at han overhovedet ikke har nogen realistisk fornemmelse af, hvordan en fødsel foregår og ikke mindst hvor ONDT det gør! Sidstnævnte fatter han intet af. Og jeg frygter lidt hvordan det så bliver til fødslen.

Vi har rigeligt med litteratur herhjemme, jeg har givet ham masser af links til diverse sider hvor han bare kan læse kort om de forskellige ting, men han har hele tiden en undskyldning og grund til hvorfor han ikke liiiiige har tid at læse om det eller se nogen videoer om det. Og han har ellers sjovt nok tid til alle mulige ting, som ikke er vigtige.

Hele næste uge får han ikke tid til at læse, og så er der kun SEKS uger til termin!!! Hvordan får jeg manden til at forstå, at NU skal han fandme altså til i gang! Nu har jeg gået en hel graviditet hvor han ikke rigtig har forstået hvad der skete med min krop og hvordan det føles for mig. Nu er det altså på tide! - Og det har jeg forsøgt at sige direkte flere gange, men han får ikke gjort noget ved det.

Forstå mig ret! Han er en dejlig, skøn og romantisk kæreste, men jeg mangler virkelig noget forståelse, og frygter for fødslen og den første tid efter, hvis han ikke snart sætter sig ind i sagerne.. Hvad gør jeg?

Herhjemme har jeg fundet de passager jeg synes vare relevante og praktiseret højtlæsning. Ikke fordi han ikke engagerede sig og selv tog initiativ, men fordi at det var hyggeligt og jeg nogen gange følte mig som en piverøv - så var egentlig mest for min skyld. Måske du kunne prøve det samme -15 20 min højtlæsning med nus på armen eller ryggen siger de færreste nej til ;0)

Anmeld

7. august 2011

raca

det lyder somom i ikke helt har samme forventninger..

jeg tror ikke min havde sat sig synderligt ind i fødslen.. og tja hvad nytte ville det havde gjordt.. fødsler vare jo mellem 2 og 40 timer ca og smærten er forskellig fra gang til gang.. og han har jo ikke brug for at vide hvordan hovdet drejer sig på vej ud af fødelskanalen..

han kunne jo godt læse at ryg og lænd masage var sagen.. men så står man der midt i veerne og kan ikke havde at nogle rør en på lænden..

for os var det vigtigte ikke mandens parat viden om fødslen.. men at vi var trykke ved hinannen og han kunne aflæse mig.. (dvs der hjemme) på sygehuset er manden jo bare degraderet til hånd holder.. og nada mere.. og det kræver ski ikke og læse en bog for at holde en hånd...

Anmeld

7. august 2011

2babygirls

Anonym skriver:

Åhhh søde, de mænd er bare ikke for hurtig på tasterne nogle gange.

Jeg gjorde det at jeg læste højt for ham i stedet for, for ellers anede han heller ikke voldsomt meget om det hele. Så peg og vis og fortællinger var et hit her.

Dog vidste Martin godt at en fødsel ikke var en smuttet mandel og så kørte vi hjem igen. Der var han nu lidt mere oplyst.

Anmeld

7. august 2011

twinny

Jeg vælger at lade min mand tage det i sit eget tempo... Han kommer jo aldrig til at vide hvor ondt det kommer til at gøre... Men så længe han støtter mig under fødslen...  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.