Hvor mange har Pseudotvillinger herinde??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. august 2011

M&M's Mor

Her er der 16 mdr imellem mine og ville ikke gøre noget om den dag i dag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. august 2011

celkt

jeg har også et sæt, - asbjørn fra nov 2004 og emma fra dec 2005, - og jeg vil sige, at jeg ikke syntes det kan anbefales...  Jeg elsker selvfølgeligt mine børn, men jeg gjorde det ikke igen...

Anmeld

5. august 2011

Hvem?

celkt skriver:

jeg har også et sæt, - asbjørn fra nov 2004 og emma fra dec 2005, - og jeg vil sige, at jeg ikke syntes det kan anbefales...  Jeg elsker selvfølgeligt mine børn, men jeg gjorde det ikke igen...

Hvordan kan det være - altså du ikke gjorde det igen?

Jeg har det helt omvendt, jeg gjorde det gerne igen, syntes det er fantastisk

Anmeld

5. august 2011

Hvem?

signe. skriver:

hej søde.. ja som du ved får jeg også pseudotvillinger Der bliver 17 mdr mellem mine to drenge, hvis jeg går til terminen

Jeg krydser fortsat alt for at det går som det ska

Hva siger de på sygehuset?

Anmeld

5. august 2011

mortilflere

19 mdr imellem vores de små men da Alberte er ca 3½ år bagefter i udvikling mærkes det jo ik på den måde ...

Anmeld

5. august 2011

Valle81

Jeg har også:0) men det ved du jo godt:0)

Anton fra 27 marts 2010 og Arthur fra 16 april 2011 - så der er lige 12 mdr og noget der i mellem.

Hårdt men godt - og jeg gjorde det heller ikke igen:0) Alt for hårdt arbejde - men nok mest fordi at det er barn nr 2 og 3 og vi også har et delebarn. Havde det været barn nr et og 2 havde det nok ikke været så hårdt, men der er bare mange børn om en mor og en far der er meget lidt hjemme:0) Men det er en helt anden historie:0)

Knus
Christina

Anmeld

5. august 2011

Hvem?

Valle81 skriver:

Jeg har også:0) men det ved du jo godt:0)

Anton fra 27 marts 2010 og Arthur fra 16 april 2011 - så der er lige 12 mdr og noget der i mellem.

Hårdt men godt - og jeg gjorde det heller ikke igen:0) Alt for hårdt arbejde - men nok mest fordi at det er barn nr 2 og 3 og vi også har et delebarn. Havde det været barn nr et og 2 havde det nok ikke været så hårdt, men der er bare mange børn om en mor og en far der er meget lidt hjemme:0) Men det er en helt anden historie:0)

Knus
Christina

Heeeeey Valle - du tilbage!!!!

Ja, kan godt forstå, nu har jeg jo kun de to, så det jo nemt nok, selvom der også altid er gang i den her, og far heller ikke er hjemme, men det går da temmelig godt, hvis jeg selv ska sige det

Anmeld

5. august 2011

celkt

Bondefruen skriver:

Hvordan kan det være - altså du ikke gjorde det igen?

Jeg har det helt omvendt, jeg gjorde det gerne igen, syntes det er fantastisk

de første par år har været nemme nok. Selvfølgeligt er det træls med manglende nattesøvn, to børn der er syge på en gang, to der skal passes sammen med dagpleje og så videre, og så videre, men okay.

Men den der oplevelse som alle mener kommer, ' De får såååå meget glæde af hinanden når de bliver større,' - som man altid hører... For mine gør det sig gældene at de får mindre og mindre fornøjelse af hinanden, jo ældre de bliver, de slås de meste af tiden og kan være direkte onde ved hinanden. Måske kommer fornøjelsen, når de bliver voksne, jeg ved det ikke. Men summa summarum er at deres far og jeg har valgt at skille dem ad i hverdagene, så den ældste bor hos ham og den yngste hos mig, og de har meget mere fornøjelse ud af hinanden nu, hvor de ser hinanden 2-3 gange om måneden. Og at have dem sammen i en hel weekend fra fredag til søndag kan være som at have en weekend i helvedes forgård nogen gange...

så nej, jeg går ikke ind for det, og fortæller gerne hvad jeg mener til folk der overvejer at lave pseudotvillinger bevidst. For der er altså INGEN garanti for at man får de der søskende, der bare hænger sammen som ærtehalm ud af det.

Anmeld

5. august 2011

Hvem?

celkt skriver:

de første par år har været nemme nok. Selvfølgeligt er det træls med manglende nattesøvn, to børn der er syge på en gang, to der skal passes sammen med dagpleje og så videre, og så videre, men okay.

Men den der oplevelse som alle mener kommer, ' De får såååå meget glæde af hinanden når de bliver større,' - som man altid hører... For mine gør det sig gældene at de får mindre og mindre fornøjelse af hinanden, jo ældre de bliver, de slås de meste af tiden og kan være direkte onde ved hinanden. Måske kommer fornøjelsen, når de bliver voksne, jeg ved det ikke. Men summa summarum er at deres far og jeg har valgt at skille dem ad i hverdagene, så den ældste bor hos ham og den yngste hos mig, og de har meget mere fornøjelse ud af hinanden nu, hvor de ser hinanden 2-3 gange om måneden. Og at have dem sammen i en hel weekend fra fredag til søndag kan være som at have en weekend i helvedes forgård nogen gange...

så nej, jeg går ikke ind for det, og fortæller gerne hvad jeg mener til folk der overvejer at lave pseudotvillinger bevidst. For der er altså INGEN garanti for at man får de der søskende, der bare hænger sammen som ærtehalm ud af det.

Jo, vores har været helt bevidst og jeg har ikke fortrudt det et sekundt og ville til hver en tid gøre det igen - og på helt samme måde, holde den "store" hjemme sammen med den mindste.. Men nu er der jo også kun 11 mdr imellem.

Men altid rart at høre nogle andres meninger.

Anmeld

5. august 2011

celkt

Bondefruen skriver:

Jo, vores har været helt bevidst og jeg har ikke fortrudt det et sekundt og ville til hver en tid gøre det igen - og på helt samme måde, holde den "store" hjemme sammen med den mindste.. Men nu er der jo også kun 11 mdr imellem.

Men altid rart at høre nogle andres meninger.

mine er der godt 12 mnd imellem, og vi har også gjort alt hvad vi kunne for at lave et par søskende der ville elske hinanden og føle de hørte sammen, for det var idealet for os begge to. Men det er jo desværre ikke altid noget man selv styrer.

Jeg tror simpelthen mine er FOR forskellige....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.