Teste sædkvalitet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2. august 2011

Anonym trådstarter

Masig skriver:

Vi blev henvist til udredning efter ½ år, så det er emget forskelligt.. Det afhænger meget af lægen og hvad han vil gå med til... Men jeg har også en baggrund der gør at jeg bliver tjekket tidligere fordi der er stor risiko for jeg fejler noget... Og så er det jo selvfølgelig åbenlyst at tjekke sæden også nu man er igang... Men normalt skal der gå et års tid siger de..

Så hvis ikke i har prøvet endnu elelr først lige er gået igang så slå koldt vand i blodet og se hvad der sker det næste ½-1 års tid...

Ja det vil vi prøve 

Og vi har en meget sød læge, så tror han er til at snakke med, hvis vi mener vi har problemer med befrugtningen 

Hvad betyder udredning egentlig  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. august 2011

Tystys14

Anonym skriver:

Hej tøser

Min mand og jeg er begyndt at snakke lidt om at få testet hans sæd.. Mest egentlig for at vide hvor vi står.. 

Han har i stort set hele sit liv været svært overvægtig, er det dog ikke mere. Og han har rundt de 30 år... - og det har vi jo set i Mission: Baby kan have betydning for sædkvaliteten..

Så vi tænker nu på, om "alle" og en hver, kan få lavet en test af sædkvaliteten, eller om man skal have en  grund til det.. Som for eksempel at man har prøvet at blive gravide i x antal år, uden helt 

Går ud fra man går til lægen med det? Som henviser til hospital eller fertilitetsklinik?

Er det noget der koster noget?

http://www.lavpris-teste.dk/babystart-saedkvalitetstest.html

Her er en nem måde at finde ud af det på.  Vi prøvede det, enlig mest for sjov, men kæresten smilede resten af dagen efter testen hi hi, den havde vist et flot restultat.

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

Håber jeg fik svaret jer alle 

Har ikke været online siden igår aftes, så beklager de sene svar..

Anmeld

2. august 2011

Masig

Anonym skriver:

Ja det vil vi prøve 

Og vi har en meget sød læge, så tror han er til at snakke med, hvis vi mener vi har problemer med befrugtningen 

Hvad betyder udredning egentlig  

Udredning betyder at man gennemgår nogle forskellige prøver og undersøgelser for at finde frem til årsagen til man ikke bliver gravid...

Anmeld

2. august 2011

Masig

Nikita Victoria skriver:

Her er en nem måde at finde ud af det på.  Vi prøvede det, enlig mest for sjov, men kæresten smilede resten af dagen efter testen hi hi, den havde vist et flot restultat.

Det der med hjemme-sæd-testen kan man vist ikke helt regne med da de (hvad jeg har læst) kun tester hvor mange sædceller der er og ikke hvor mange af dem der lever, og derfor kan man ikke rigtig bruge resultatet til noget...

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

Nikita Victoria skriver:

Det kan jeg godt forstå han gjorde 

Det må da også være rart at få den bekræftelse.. 

Anmeld

2. august 2011

Tystys14

Anonym skriver:

Det kan jeg godt forstå han gjorde 

Det må da også være rart at få den bekræftelse.. 

Det var enlig lidt noget pjat, for han gjorde det imens jeg var gravid hi hi.  Men ja han var bestemt ikke ked af det.

Anmeld

2. august 2011

Tystys14

Masig skriver:

Det der med hjemme-sæd-testen kan man vist ikke helt regne med da de (hvad jeg har læst) kun tester hvor mange sædceller der er og ikke hvor mange af dem der lever, og derfor kan man ikke rigtig bruge resultatet til noget...

Hmm det kan da godt være det er rigtigt.  Skal jeg ikke kunne sige, uanset hvad er det jo nok bedst hvis man vil have et sikkert resultat, at gå op og få det tjekket af nogle der har forstan på det. Ligesom når vi er graivde osv.

Anmeld

2. august 2011

raca

Anonym skriver:

Ja det er måske sygeligt, men er desværre blevet lidt nervøse af at se Mission: Baby - fordi der var en del par der havde svært ved at blive gravide og nogle der måtte give op.. Så Mission: Baby har været både godt og ondt for os at se...

Og vi er naturligvis, blevet bange for at vi ender op som nogle af dem der desværre ikke kan få børn..

ja det er skræmmende ikke og kunne få børn...

men de fleste er gravide efter 1 års forsøg, man kan ikke bare planligge graviditeter de kommer når de kommer. 

3 mdr er ingen tid..

at komme i udredning er ikke bare sjov og balade vi snupper lige en test for og se om vi kan blive gravide...

det er phykisk og fysisk hårdt.. jeg ville ikke ønske det for min værste fjænde.

+ jeg syntes det er at udnytte systemet.. hvis man beder om unødige undersøgelser der ikke har vist sig nødvendige.. og at lyve om hvor lang tid man har prøvet gør mig seriøst vred... det er jo fuskt og tro da fanden at systemet lider hvis flok snyder og det derfor er blevet krav at man selv betaler fra dag 1... så både 1 og efterfølgende børn er egenbetaling.

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

ja det er skræmmende ikke og kunne få børn...

men de fleste er gravide efter 1 års forsøg, man kan ikke bare planligge graviditeter de kommer når de kommer. 

3 mdr er ingen tid..

at komme i udredning er ikke bare sjov og balade vi snupper lige en test for og se om vi kan blive gravide...

det er phykisk og fysisk hårdt.. jeg ville ikke ønske det for min værste fjænde.

+ jeg syntes det er at udnytte systemet.. hvis man beder om unødige undersøgelser der ikke har vist sig nødvendige.. og at lyve om hvor lang tid man har prøvet gør mig seriøst vred... det er jo fuskt og tro da fanden at systemet lider hvis flok snyder og det derfor er blevet krav at man selv betaler fra dag 1... så både 1 og efterfølgende børn er egenbetaling.

Nu har jeg jo ikke snakket noget om at snyde systemet..

Men forhørt mig om hvordan det foregår - hvor jeg jo har fået det svar, at man skal have prøvet et års tid, for at kunne blive henvist fra sin læge.. Dér er jeg jo allerede blevet klogere, da jeg ikke var sikker på om man gik til lægen eller...

Desuden kunne vi sagtens finde på at få taget en kvalitetstest af herren's sæd vha  http://dk-da.cryosinternational.com/hjem.aspx som der blev henvist til tidligere.. Det giver vi gerne 400 kr for, hvis vi stadig ikke er blevet gravide om måske 3-4 måneders tid.. Og det er lige så meget for at vi selv ved hvor vi står... I hvert fald 50% af os.. Altså ham 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.