Teste sædkvalitet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

raca

1012lmp skriver:

Men tror måske også bare det er forskelligt alt afhængig af ens læge... Nogle vil jo også først henvise efter et år andre gør det efter 9 mdr.. tror det kommer an på hvem man snakker med

det med hvor problemet ligger kan man jo måle.. og tro mig, de laver grundig registreing på klinikkerne mht levende fødte børn og hvor problemet var.

aldren spiller en rolle mht hvornår man kan blive udredt og ens tidligere sygdomsforløb... vi kunne blive udredt den dag jeg smed p-pillerne hvis vi havde ønsket..

men hvis der ikke er noget der indikere der skulle være problemer og hvis folk er under 30 må de altså vente 1 år.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

1012lmp

raca skriver:

det med hvor problemet ligger kan man jo måle.. og tro mig, de laver grundig registreing på klinikkerne mht levende fødte børn og hvor problemet var.

aldren spiller en rolle mht hvornår man kan blive udredt og ens tidligere sygdomsforløb... vi kunne blive udredt den dag jeg smed p-pillerne hvis vi havde ønsket..

men hvis der ikke er noget der indikere der skulle være problemer og hvis folk er under 30 må de altså vente 1 år.

Altså jeg ventede kun i 9 mdr, trods vi havde fået et barn på naturligvis Og jeg var altså kun 20

Anmeld

2. august 2011

modesty

At manden tidligere har været overvægtig og at han er over 30, spiller ingen rolle for hans sædkvalitet. Man ser et MINIMALT fald i sædkvaliteten når mænd bliver ældre, men så skal man altså i hvert fald op over de 40-50 stykker. Jeg har ikke set Mission Baby, men hvis de siger at mænds sædkvalitet falder når de kommer over de 30, så har de ikke lavet deres hjemmearbejde godt nok.

M.h.t. lægen, altså officielt siger de at man skal have prøvet mindst et år, nogle læger siger to. Min kæreste fik lavet en sædprøve da vi havde prøvet i et halvt år og jeg kom i udredning to måneder senere. Det kommer også an på din læge, om han/hun er til at snakke med. Og ellers KAN man jo altså stikke en lille hvid løgn og sige at man har prøvet længere end man har hvis det virkelig er noget du går og stresser meget over. Men umiddelbart kan jeg ikke se en grund til at teste ud fra de kriterier du sætter op (du skriver ikke hvor lang tid I har prøvet).

Anmeld

2. august 2011

Rockertand

Bambii skriver:

Jeg har et godt råd..

Tjek hvor hvidt sæden er og jo hvidere det er jo flere levende sædceller er der i.. Hvis det er mere eller mindre gennemsigtig er der flere sædceller der er døde..

Så tjek sæden næste gang i har haft sex

Jeg vil rigtig gerne vide, hvor du har det fra?

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Vi købte en på nettet (england) den var kun 200 kr. Den viste desværre at manden havde lav sædkvalitet (og så fik vi henvisningen) Men testen var i hvertfald ok. Den viste der var under det antal svømmere de anbefaler. Den er ikke så opfattende som en rigtig prøve selvfølgelig, men gav en god indikation.

Kan du huske hjemmesiden? Bestille selv hundefoder fra England nemlig, og det kan godt svare sig 

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

Annemor... skriver:

Hvis man selv er villig til at betale kan man få det gjort ved. f.eks cryos international.

http://dk-da.cryosinternational.com/hjem.aspx

Kig under sæddeponering.

Tak for det link.. Det er brugbart 

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Men til trådstarter: Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er I nervøse fordi din mand er overvægtig? heldigvis så er det oftere et større problem hvis det er kvinden der er overvægtig. Man kan have lav sædkvalitet selv om man er tynd og sporty. Hvis I ikke er gået i gang med at blive gravide endnu, ville jeg da forsøge noget tid inden i går i gang med at prøve at undersøge noget.

Ja altså han har været meget overvægtig. Er det dog ikke mere. Jeg er normalvægtig, så det er gode ting for os du skriver dér 

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

raca skriver:

hvis i har lyst til at få børn så drop pg find fejlkilder til evt problemer og bare prøv jer frem.. hvis det lykkes så er det godt...

hvis ikke kan i jo starte i udredning også får i nok rigligt af at blive tjækket..

syntes ski der er lidt tja sygliggørende og ville testes inden der overhovdet har vist sig problemer...

Ja det er måske sygeligt, men er desværre blevet lidt nervøse af at se Mission: Baby - fordi der var en del par der havde svært ved at blive gravide og nogle der måtte give op.. Så Mission: Baby har været både godt og ondt for os at se...

Og vi er naturligvis, blevet bange for at vi ender op som nogle af dem der desværre ikke kan få børn..

Anmeld

2. august 2011

Masig

Vi blev henvist til udredning efter ½ år, så det er emget forskelligt.. Det afhænger meget af lægen og hvad han vil gå med til... Men jeg har også en baggrund der gør at jeg bliver tjekket tidligere fordi der er stor risiko for jeg fejler noget... Og så er det jo selvfølgelig åbenlyst at tjekke sæden også nu man er igang... Men normalt skal der gå et års tid siger de..

Så hvis ikke i har prøvet endnu elelr først lige er gået igang så slå koldt vand i blodet og se hvad der sker det næste ½-1 års tid...

Anmeld

2. august 2011

Anonym trådstarter

modesty skriver:

At manden tidligere har været overvægtig og at han er over 30, spiller ingen rolle for hans sædkvalitet. Man ser et MINIMALT fald i sædkvaliteten når mænd bliver ældre, men så skal man altså i hvert fald op over de 40-50 stykker. Jeg har ikke set Mission Baby, men hvis de siger at mænds sædkvalitet falder når de kommer over de 30, så har de ikke lavet deres hjemmearbejde godt nok.

M.h.t. lægen, altså officielt siger de at man skal have prøvet mindst et år, nogle læger siger to. Min kæreste fik lavet en sædprøve da vi havde prøvet i et halvt år og jeg kom i udredning to måneder senere. Det kommer også an på din læge, om han/hun er til at snakke med. Og ellers KAN man jo altså stikke en lille hvid løgn og sige at man har prøvet længere end man har hvis det virkelig er noget du går og stresser meget over. Men umiddelbart kan jeg ikke se en grund til at teste ud fra de kriterier du sætter op (du skriver ikke hvor lang tid I har prøvet).

Det er godt at høre at hans alder og tidligere vægt, ikke har noget at skulle sige.. 

Vi har kun prøvet i 3 mdr.. Og ja vi ved godt at det er ingenting, men kan desværre ikke undgå at tro der kan være noget galt med en 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.