Teste sædkvalitet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13.666 visninger
41 svar
0 synes godt om
1. august 2011

Anonym trådstarter

Hej tøser

Min mand og jeg er begyndt at snakke lidt om at få testet hans sæd.. Mest egentlig for at vide hvor vi står.. 

Han har i stort set hele sit liv været svært overvægtig, er det dog ikke mere. Og han har rundt de 30 år... - og det har vi jo set i Mission: Baby kan have betydning for sædkvaliteten..

Så vi tænker nu på, om "alle" og en hver, kan få lavet en test af sædkvaliteten, eller om man skal have en  grund til det.. Som for eksempel at man har prøvet at blive gravide i x antal år, uden helt 

Går ud fra man går til lægen med det? Som henviser til hospital eller fertilitetsklinik?

Er det noget der koster noget?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

tinasmor

Det er ikke noget man "bare" for lavet. Man skal have forsøgt i ca 1 år (forskelligt fra læge til læge) og I skal have en henvisning fra egen læge.

Anmeld

1. august 2011

Anonym trådstarter

tinasmor skriver:

Det er ikke noget man "bare" for lavet. Man skal have forsøgt i ca 1 år (forskelligt fra læge til læge) og I skal have en henvisning fra egen læge.

Okay, er der nogen steder hvor man kan læse om det på nettet?

Anmeld

1. august 2011

Kris89

jeg har INGEN erfaringer med det what so ever - men har set på billige-teste, at de har en sædkvalitetstest også ... halv pebret og ved ikke om det virker, men måske andre har erfaringer med denne??

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

Så vidt jeg ved er det det sidste der bliver tjekket.

Hvis man har prøvet 1 år uden held kan man søge læge, så bliver kvinden tjekket og er der så ikke noget galt der bliver manden tjekket... Så vidt jeg har forstået i hvert fald..

Anmeld

1. august 2011

Anonym trådstarter

1012lmp skriver:

Hvis man har prøvet 1 år uden held kan man søge læge, så bliver kvinden tjekket og er der så ikke noget galt der bliver manden tjekket... Så vidt jeg har forstået i hvert fald..

Okay.. Så er det ikke "bare" lige 

Anmeld

1. august 2011

Muhmi

Tror dog det er omvendt da det er lidt mere omstændigt at tjekke kvinden, når manden sådan set bare skal aflevere sædprøve...

(Har jeg hørt)

Anmeld

1. august 2011

fønix

Anonym skriver:

Hej tøser

Min mand og jeg er begyndt at snakke lidt om at få testet hans sæd.. Mest egentlig for at vide hvor vi står.. 

Han har i stort set hele sit liv været svært overvægtig, er det dog ikke mere. Og han har rundt de 30 år... - og det har vi jo set i Mission: Baby kan have betydning for sædkvaliteten..

Så vi tænker nu på, om "alle" og en hver, kan få lavet en test af sædkvaliteten, eller om man skal have en  grund til det.. Som for eksempel at man har prøvet at blive gravide i x antal år, uden helt 

Går ud fra man går til lægen med det? Som henviser til hospital eller fertilitetsklinik?

Kender et par der har prøvet 1 år og de blev begge testet på samme tid, men mon ikke det er et forsøg værd at spørge lægen ad? nu ved jeg self ikke hvor længe i har prøvet

Anmeld

1. august 2011

Bambii

Anonym skriver:

Hej tøser

Jeg har et godt råd..

Tjek hvor hvidt sæden er og jo hvidere det er jo flere levende sædceller er der i.. Hvis det er mere eller mindre gennemsigtig er der flere sædceller der er døde..

Så tjek sæden næste gang i har haft sex

Anmeld

1. august 2011

Kris89

hov glemte lige... hvis i kan få fat i en lup (kan ikke huske navnet på de der der står på bordet i fysik)

så kan i jo slv se om der er liv i sæden eller ikke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.