Teste sædkvalitet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2011

tinasmor

Vi købte en på nettet (england) den var kun 200 kr. Den viste desværre at manden havde lav sædkvalitet (og så fik vi henvisningen) Men testen var i hvertfald ok. Den viste der var under det antal svømmere de anbefaler. Den er ikke så opfattende som en rigtig prøve selvfølgelig, men gav en god indikation.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2011

Annemor...

Anonym skriver:

Hej tøser

Min mand og jeg er begyndt at snakke lidt om at få testet hans sæd.. Mest egentlig for at vide hvor vi står.. 

Han har i stort set hele sit liv været svært overvægtig, er det dog ikke mere. Og han har rundt de 30 år... - og det har vi jo set i Mission: Baby kan have betydning for sædkvaliteten..

Så vi tænker nu på, om "alle" og en hver, kan få lavet en test af sædkvaliteten, eller om man skal have en  grund til det.. Som for eksempel at man har prøvet at blive gravide i x antal år, uden helt 

Går ud fra man går til lægen med det? Som henviser til hospital eller fertilitetsklinik?

Er det noget der koster noget?

Hvis man selv er villig til at betale kan man få det gjort ved. f.eks cryos international.

http://dk-da.cryosinternational.com/hjem.aspx

Kig under sæddeponering.

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

Muhmi skriver:

Tror dog det er omvendt da det er lidt mere omstændigt at tjekke kvinden, når manden sådan set bare skal aflevere sædprøve...

(Har jeg hørt)

Ja men det er fordi det er så sjældent det er manden i forhold til kvinden..! Men ved det heller ikke bare hvad jeg har hørt

Anmeld

1. august 2011

tinasmor

1012lmp skriver:

Ja men det er fordi det er så sjældent det er manden i forhold til kvinden..! Men ved det heller ikke bare hvad jeg har hørt

Jeg tror nu ikke det er sjældent at det er manden der er noget galt med. hvis jeg skulle give mit bud, så vil jeg mene, at det langt oftere er manden der har lav sædkvalitet end kvinden der er noget galt med.

Men til trådstarter: Hvis jeg har forstået det rigtigt, så er I nervøse fordi din mand er overvægtig? heldigvis så er det oftere et større problem hvis det er kvinden der er overvægtig. Man kan have lav sædkvalitet selv om man er tynd og sporty. Hvis I ikke er gået i gang med at blive gravide endnu, ville jeg da forsøge noget tid inden i går i gang med at prøve at undersøge noget.

Anmeld

1. august 2011

raca

Bambii skriver:

Jeg har et godt råd..

Tjek hvor hvidt sæden er og jo hvidere det er jo flere levende sædceller er der i.. Hvis det er mere eller mindre gennemsigtig er der flere sædceller der er døde..

Så tjek sæden næste gang i har haft sex

det er jeg rimlig sikker på er en ammestue historie... min mands sæd skulle hvis det passede være gennesigtig.. som i total klar... og det er den ikke... og i hans er der ikke en eneste levende sædcelle.

Anmeld

1. august 2011

raca

hvis i har lyst til at få børn så drop pg find fejlkilder til evt problemer og bare prøv jer frem.. hvis det lykkes så er det godt...

hvis ikke kan i jo starte i udredning også får i nok rigligt af at blive tjækket..

syntes ski der er lidt tja sygliggørende og ville testes inden der overhovdet har vist sig problemer...

Anmeld

1. august 2011

raca

1012lmp skriver:

det er så også en amme histore...

fordelingen er

1/3 manden problemer.

1/3 kvinde

1/3 uforklarlig eller begge...

det kan dog godt være at den sidste har ændret sig lidt det er 7 år siden jeg undersøgte det og der er funden flere ting der kan påvirker fertiligteten.. men det er løgn at hovdeparten af fejl ligger ved kvinderne...

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

raca skriver:

det er så også en amme histore...

fordelingen er

1/3 manden problemer.

1/3 kvinde

1/3 uforklarlig eller begge...

det kan dog godt være at den sidste har ændret sig lidt det er 7 år siden jeg undersøgte det og der er funden flere ting der kan påvirker fertiligteten.. men det er løgn at hovdeparten af fejl ligger ved kvinderne...

Har bare engang læst at fordi kvinden er mere kompliceret sammensat så er det oftest der der er flest fejl fysiologisk set...

Anmeld

1. august 2011

raca

1012lmp skriver:

Har bare engang læst at fordi kvinden er mere kompliceret sammensat så er det oftest der der er flest fejl fysiologisk set...

og jeg har været i behandlig.. fået forklaret af læger og læst en del selv.

Anmeld

1. august 2011

1012lmp

raca skriver:

og jeg har været i behandlig.. fået forklaret af læger og læst en del selv.

Men tror måske også bare det er forskelligt alt afhængig af ens læge... Nogle vil jo også først henvise efter et år andre gør det efter 9 mdr.. tror det kommer an på hvem man snakker med

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.