At fortryde barnets navn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. august 2011

elvital

elvital skriver:

Jeg ville under graviditeten ha at min søn sku hedde virgil , alf eller storm. Men da han kom så blev vi straks enige om at det var en bertram! I graviditeten var navnet vildt vigtigt for mug; men hvor han er kommet ud så betyder det intet! Han ku hedder hvad som helst og stadig være luge dejlig!

Årh det blev en fjolle tekst! Det er stavekontrollen på min Tlf! Håber du ku tyde det kryptiske sprog

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. august 2011

JeNoVa

Ditte_Marie skriver:

Jeg har også tænkt på om hendes navn er for specielt.
Hun skal hedde Bella Elina - men efter jeg kunne "dele" hendes spark med far igår, så er det hele pludselig mere virkeligt og jeg kan bedre forholde mig til navnet.

Hvor er det bare nogle dejlige unger du har, med nogle virkelig flotte navne

Jeg synes slet ikke, at navnet er for specielt. Er selv vild med navnet Bella.

Og tak, det luner. Pøj-pøj med din egen lille prinsesse.

Anmeld

4. august 2011

lilledittemor

Lukasmor skriver:

Åh ja, det kan jeg godt se så

Min erfaring er bare at næsten uanset hvilket navn man vælger til sit barn, vil barnet aldrig kunne hedde andet så jeg ville ikke bekymre mig så meget Skriv evt. 2-3 navne op og sig til dig selv at du først vil vælge et navnud af de 3 når hun er kommet til verden - så vil jeg næsten love dig for at du allerede har bestemt navnet inden hun kommer for man vil automatisk knytte sig til et navn mere end de andre

God ide

Det vil jeg snakke med hendes far om
Tak for det.

Anmeld

4. august 2011

lilledittemor

elvital skriver:

Jeg ville under graviditeten ha at min søn sku hedde virgil , alf eller storm. Men da han kom så blev vi straks enige om at det var en bertram! I graviditeten var navnet vildt vigtigt for mug; men hvor han er kommet ud så betyder det intet! Han ku hedder hvad som helst og stadig være luge dejlig!

Man navngiver dem vel også, mens de er inde i maven, fordi at det giver dem mere personlighed? Det synes jeg i hvert fald.

Men hvor sjovt at han så skulle hedde noget helt fjerde
Det er et fint navn!

Anmeld

4. august 2011

lilledittemor

Superdansker skriver:

Jeg synes slet ikke, at navnet er for specielt. Er selv vild med navnet Bella.

Og tak, det luner. Pøj-pøj med din egen lille prinsesse.

Tak

Anmeld

4. august 2011

Isabeau

Ditte_Marie skriver:

Ved godt at nogle først ved hvad deres barn skal hedde når de har dem i armene - men før jeg blev gravid, bestemte vi os for børnenavne.

Jeg var også rigtig glad for det navn vi fandt til pigen, og det var egentlig mine forslag...

Men nu noget tid efter vi har fundet ud af at det er en pige - så kan jeg ikke helt forholde mig til den første del af hendes fornavn. Jeg ved ikke hvorfor, men har haft det sådan i nogle uger, og det irriterer mig grænseløst. Jeg har også snakket med kæresten om det, men han VIL beholde det - hvilket nok skræmmer mig lidt.. At hvis jeg VIRKELIG fortryder, så er der ikke rigtig noget at gøre. Håber virkelig at det ændrer sig snart Håber at det bare er hormonerne der raser (som med så meget andet) .

Har i oplevet at fortryde navnet? Og hvor "sent" fortrød i?

Det er jo trods alt nemmere at skifte navnet under graviditeten, end når baby er kommet til verden.

Hun hedder Bella Elina? Hvorfor kalder du hende ikke bare Elina så? Ert par af mine veninder hedder "Marie Louise", men bruger kun Louise

Manden og jeg havde 2 navne til vores datter, og til 3D scanningen var vi sikre på hun var en Vinnie, men da hun kom ud, var hun en Stella

Nu venter jeg mig igen, oz en pige, som vi har valgt skal hedde Luna, men for en sikkerheds skyld, har vi et par backup navne; Claudia eller Madeleine  Det kommer an på hvad hun ligner

Håber på Luna, da det betyder Måne og min anden datters navn betyder jo Stjerne

Anmeld

4. august 2011

lilledittemor

Isabeau skriver:

Hun hedder Bella Elina? Hvorfor kalder du hende ikke bare Elina så? Ert par af mine veninder hedder "Marie Louise", men bruger kun Louise

Manden og jeg havde 2 navne til vores datter, og til 3D scanningen var vi sikre på hun var en Vinnie, men da hun kom ud, var hun en Stella

Nu venter jeg mig igen, oz en pige, som vi har valgt skal hedde Luna, men for en sikkerheds skyld, har vi et par backup navne; Claudia eller Madeleine  Det kommer an på hvad hun ligner

Håber på Luna, da det betyder Måne og min anden datters navn betyder jo Stjerne

Fordi jeg synes ikke at navnene skal stå alene

Men det er jo heller ikke kun min beslutning
Men det er en god ide, det der med at have backup navne.. Det tror jeg vi skal finde ud af
Tak.

Det er også nogle fine navne

Anmeld

4. august 2011

Isabeau

Ditte_Marie skriver:

Fordi jeg synes ikke at navnene skal stå alene

Men det er jo heller ikke kun min beslutning
Men det er en god ide, det der med at have backup navne.. Det tror jeg vi skal finde ud af
Tak.

Det er også nogle fine navne

Jeg tænkte forleden om min datter skulle ha´ heddet Stella Nova (den nye stjerne), og lillesøster skulle hedde Bella Luna (dejlige måne), men tror faktisk kun jeg kommer til og bruge ét af navnene, når jeg kalder eller omtaler dem..?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.