9 mdr - ændret rytme- IGEN

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juli 2011

Tulle28

Valle81 skriver:

Hejsa:0)

Jeg ville bestemt følge hendes egen rytme:0)

Op som hun kommer op og spise og så ud og sove, når hun er træt og så ville jeg lade hende sove til hun vågner af sig selv. Og hvis hun sover 2 gange om dagen så ville jeg give hende en lur senere på eftermiddag.

Små børn sover oftest aller bedst om formiddagen, hvilket med tiden bliver rykket længere og længere frem i takt med de kan holde sig vågen i længere tid og det så bliver til en reel middagslur.

Det er min efaring med mine unger:0)

Christina

Helt enig!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juli 2011

Tulle28

Tina&Martin skriver:

Hun er bare som på sukker når hun vågner om formiddagen, og nu er klokken 13, hun har spist 5 rugbrødshapser og er helt oppe i gear

Tror du ikke det er fordi hun ikke får sovet nok om formiddagen - altså hun bliver overtræt? Min datter bliver nemlig som du beskriver dér, når hun er overtræt... Fuldstændig overgearet, og ind imellem ender hun med at blive ked af det. 

Anmeld

28. juli 2011

2babygirls

Tulle28 skriver:

Tror du ikke det er fordi hun ikke får sovet nok om formiddagen - altså hun bliver overtræt? Min datter bliver nemlig som du beskriver dér, når hun er overtræt... Fuldstændig overgearet, og ind imellem ender hun med at blive ked af det. 

Jeg aner det slet ikke. Hun får lov at sove når hun er træt og har ladet hende vågne selv de sidste par dage.
Kan mærke hun er igang med et udviklingsspring, for hun er super pyldret, og bare vi kigger på hende små klynker hun.

Anmeld

28. juli 2011

Mor til Frederic og Freya

Tina&Martin skriver:

Hun var meget glad for en bolle med smør på, så den spiste hun ca en halv af, resten fik bordet og gulvet.
Så håber hun er klar på rugbrød til middag.

sejt...

Bliver spændende at høre om hvordan det kommer til at gå til middag...

Anmeld

28. juli 2011

2babygirls

Mor til Frederic skriver:

sejt...

Bliver spændende at høre om hvordan det kommer til at gå til middag...

Ja... er også total spændt.
Har gjodt nok også forkælet hende med 6 rosiner for lidt siden hehe..

Men hun vågnede efter en time til formiddag, så bollen fik hun kl 9, men hun gad heller ikke have morgenmad

Anmeld

28. juli 2011

Tina&Martin skriver:

Ja... er også total spændt.
Har gjodt nok også forkælet hende med 6 rosiner for lidt siden hehe..

Men hun vågnede efter en time til formiddag, så bollen fik hun kl 9, men hun gad heller ikke have morgenmad

keep going...

Anmeld

28. juli 2011

2babygirls

keep going...

Hun gad ikke middagsmad, jo 5 mundfulde, såååå... Hun har sovet siden kl 12...

Anmeld

28. juli 2011

Tina&Martin skriver:

Hun gad ikke middagsmad, jo 5 mundfulde, såååå... Hun har sovet siden kl 12...

5 mundfulde er også en start, opgiv ikke...

Bedre end ingenting og så kan du give lidt igen når hun vågner...

Ingen ved om hun 'klarer' det på nogle få dage at få ændret rytme og slet ikke brokker sig. Men et udbrud kan også sagtens komme, for hun kan sagtens reagere på at du/i laver noget om... 

Plejer hun ikke uanset hvornår du putter til middag at vågne kl 14? det er lige om snart....

Her er der også ro...

Pyh, ham der plejer at tage 2½-3 timer til middag og skal starte i bh på mandag... Hvor de blot ligger i 30 min og slapper af hele bunken. Men dem der må, lade de ligge og sove.

Anmeld

28. juli 2011

2babygirls

5 mundfulde er også en start, opgiv ikke...

Bedre end ingenting og så kan du give lidt igen når hun vågner...

Ingen ved om hun 'klarer' det på nogle få dage at få ændret rytme og slet ikke brokker sig. Men et udbrud kan også sagtens komme, for hun kan sagtens reagere på at du/i laver noget om... 

Plejer hun ikke uanset hvornår du putter til middag at vågne kl 14? det er lige om snart....

Her er der også ro...

Pyh, ham der plejer at tage 2½-3 timer til middag og skal starte i bh på mandag... Hvor de blot ligger i 30 min og slapper af hele bunken. Men dem der må, lade de ligge og sove.

Hun er blevet puttet inde idag, for aner ikke rigtig hvad hun skal have på udenfor af tøj, skal jeg droppe forlædret på barnevognen und so wieter... JUNGLE!!!!

Men kan høre gulvet knirker når hun bevæger sig i sengen, så er spændt på om hun snart snakker!!!

Hvad skal jeg så tilbyde hende når hun vågner???

Puha, han bliver nok viiiiildt træt efter en hel dag i børnehaven, så mon ikke den lur hænger ved endnu??

Anmeld

28. juli 2011

Tina&Martin skriver:

Hun er blevet puttet inde idag, for aner ikke rigtig hvad hun skal have på udenfor af tøj, skal jeg droppe forlædret på barnevognen und so wieter... JUNGLE!!!!

Men kan høre gulvet knirker når hun bevæger sig i sengen, så er spændt på om hun snart snakker!!!

Hvad skal jeg så tilbyde hende når hun vågner???

Puha, han bliver nok viiiiildt træt efter en hel dag i børnehaven, så mon ikke den lur hænger ved endnu??

Uh... bare vi kunne putte ham indenfor, han har sovet ude siden han var 14 dage gammel...

Her sover han i stort set intet, undertrøje - sele og ble. Alt efter vejret også hvilken dyne... Igår havde han blot et dynebetræk som dyne og idag et vat tæppe/dyne. Om vinter'n i hans voksi urban.

Han sover som regl inden jeg har fået slået begge bremser ned, og han bliver kun kørt fra bryggers og ud på terassen.

Måske lidt yoghurt med lidt knust cornflakes i eller lign. Bolle med smørost eller marmelade.

Sover hun stadig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.